O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rusija gradi najmoćniji ledolomac na svijetu

Dmitrij Medvedev je sredinom siječnja, na svoj posljednji dan na položaju premijera, potpisao uredbu o dodjeli 127 milijardi rubalja (više od dvije milijarde dolara) za izgradnju najmoćnijeg svjetskog nuklearnog ledolomca nove generacije, nazvanog “Lider” (“Vođa”), snage 120 MW, piše Russia Beyond.

Brod će biti izgrađen do 2027. godine. Ugovor o izgradnji je pripao brodogradilištu “Zvijezda” na Dalekom istoku Rusije.

Ovaj će projekt biti najskuplji u modernoj povijesti Rusije, no istodobno će biti jedan od najisplativijih ne samo za Rusiju, nego i za njezine partnere.

Zašto je “Lider” potreban

Glavni je zadatak zbog kojeg se “Lider” gradi osiguravanje cjelogodišnjeg prijevoza robe Sjevernim morskim putem.

“Prijevoz robe iz Europe u Aziju Sjevernim morskim putem dvostruko je brži nego preko Sueskog kanala. No ponekad se rokovi pomiču zbog neprohodnog sloja leda na tom području, a da ne spominjemo nedostatak ruta tijekom šest mjeseci u zimskom razdoblju. ‘Lider’ će ukloniti ove probleme, jer je prilikom testiranja već pokazao svoju sposobnost razbijanja leda debljine 4,3 metra pri brzini od 2-3 čvora”, rekao je za Russia Beyond izvor iz vojno-industrijskog kompleksa.

Trenutno je prolazak Sjevernim morskim putem onemogućen šest do sedam mjeseci godišnje zbog leda koji doseže debljinu do dva metra. “Lider” će moći riješiti taj problem i savladati led brzinom od 13 čvorova, ostavljajući iza sebe 50-metarsku “rutu” za brodove koji isporučuju robu iz Europe u Aziju i obratno.

“Potencijal broda je ogroman. Teretni promet Sjevernim morskim putem bi mogao narasti i do 70 milijuna tona godišnje. To se posebno odnosi na transport minerala u Aziju”, dodao je sugovornik Russia Beyonda.

Značajke “Lidera”

Ovaj nuklearni ledolomac ima nevjerojatnu autonomiju, jer će svoje nuklearno gorivo morati zamjenjivati samo jednom u 4-5 godina. Po dolasku u luku trebat će obnoviti samo zalihe namijenjene posadi. Čak i u tom slučaju može nositi dovoljno zaliha za osam mjeseci plovidbe.

Taktičko-tehničke karakteristike “Lidera”: 

Dužina: 209 metara;

Širina: 47,7 metara;

Visina: 18,9 metara;

Gaz: 13 metara;

Istisnina: 70 600 tona;

Snaga: 120 MW;

Maksimalna brzina: 23 čvora;

Sposobnost lomljenja leda: 4,3 metra;

Posada: 63 osobe.

Dmitrij Medvedev je sredinom siječnja, na svoj posljednji dan na položaju premijera, potpisao uredbu o dodjeli 127 milijardi rubalja (više od dvije milijarde dolara) za izgradnju najmoćnijeg svjetskog nuklearnog ledolomca nove generacije, nazvanog “Lider” (“Vođa”), snage 120 MW, piše Russia Beyond.

Brod će biti izgrađen do 2027. godine. Ugovor o izgradnji je pripao brodogradilištu “Zvijezda” na Dalekom istoku Rusije.

Ovaj će projekt biti najskuplji u modernoj povijesti Rusije, no istodobno će biti jedan od najisplativijih ne samo za Rusiju, nego i za njezine partnere.

Zašto je “Lider” potreban

Glavni je zadatak zbog kojeg se “Lider” gradi osiguravanje cjelogodišnjeg prijevoza robe Sjevernim morskim putem.

“Prijevoz robe iz Europe u Aziju Sjevernim morskim putem dvostruko je brži nego preko Sueskog kanala. No ponekad se rokovi pomiču zbog neprohodnog sloja leda na tom području, a da ne spominjemo nedostatak ruta tijekom šest mjeseci u zimskom razdoblju. ‘Lider’ će ukloniti ove probleme, jer je prilikom testiranja već pokazao svoju sposobnost razbijanja leda debljine 4,3 metra pri brzini od 2-3 čvora”, rekao je za Russia Beyond izvor iz vojno-industrijskog kompleksa.

Trenutno je prolazak Sjevernim morskim putem onemogućen šest do sedam mjeseci godišnje zbog leda koji doseže debljinu do dva metra. “Lider” će moći riješiti taj problem i savladati led brzinom od 13 čvorova, ostavljajući iza sebe 50-metarsku “rutu” za brodove koji isporučuju robu iz Europe u Aziju i obratno.

“Potencijal broda je ogroman. Teretni promet Sjevernim morskim putem bi mogao narasti i do 70 milijuna tona godišnje. To se posebno odnosi na transport minerala u Aziju”, dodao je sugovornik Russia Beyonda.

Značajke “Lidera”

Ovaj nuklearni ledolomac ima nevjerojatnu autonomiju, jer će svoje nuklearno gorivo morati zamjenjivati samo jednom u 4-5 godina. Po dolasku u luku trebat će obnoviti samo zalihe namijenjene posadi. Čak i u tom slučaju može nositi dovoljno zaliha za osam mjeseci plovidbe.

Taktičko-tehničke karakteristike “Lidera”: 

Dužina: 209 metara;

Širina: 47,7 metara;

Visina: 18,9 metara;

Gaz: 13 metara;

Istisnina: 70 600 tona;

Snaga: 120 MW;

Maksimalna brzina: 23 čvora;

Sposobnost lomljenja leda: 4,3 metra;

Posada: 63 osobe.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video