O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Na hrvatske brodove u međunarodnoj plovidbi sada mogu i stranci

Pomorci iz trećih zemalja, nečlanica EU-a, odsada mogu ploviti i na brodovima koji u međunarodnoj plovidbi plove pod hrvatskom zastavom. Danas su u Zadru kolektivni ugovor potpisali predsjednik Skupštine Udruge brodara Mare Nostrum David Sopta i pomoćnik glavnog tajnika SPH Vladimir Svalina.

Slično kao i na domaćem tržištu rada i naši brodari koji u međunarodnoj plovidbi plove pod nacionalnom zastavom našli su se u problemu pronalska takozvanog nižeg pomoračkog kadra – kormilara, kuhara i slično. Iako su pregovori o tome potrajali, Sindikat pomoraca Hrvatske danas je ipak potpisao Kolektivni ugovor koji vrijedi do kraja godine i odnosi se samo na niži pomorački kadar. Što se tiče “niže” posade, uz dužno poštovanje i svu moguću kombinatoriku danas se ljudi malo odlučuju da idu ploviti u međunarodnu plovidbu. Naime, cijena rada u međunarodnoj plovidbi je takva da našim ljudima to i nije dovoljno i to je ključan razlog što naši brodari oskudijevaju s nižom posadom, rekao je nakon potpisivanja Ugovora pomoćnik glavnog tajnika SPH-a Vladimir Svalina.

Zadarska Tankerska plovidba, najveći hrvatski brodar, za sada nema potrebu zapošljavati strance. Prije potpisivanja današnjega ugovora problem su kratkoročno riješili prodajom jednog broda, a da nisu, vjerojatno bi bili u problemu kaže direktor Mario Pavić. Razlozi za to nisu nikako pojeftinjenje poslovnoga procesa, nego nužnost da brodovi ne stanu, da im se omogući puna funkcionalnost i dijelom je komunicirano s našim posadama koje su vrlo svjesne toga i stanja na brodovima. Dobro zna Sindikat, ali i naši pomorci, da se ova opcija neće koristiti ukoliko se ne bude morala koristiti, naglašava direktor Pavić.

Iz Udruge brodara i sindikata još jednom ističu, kako se ugovor ne odnosi na časnike, a to znači i najveći broj hrvatskih pomoraca u međunarodnoj plovidbi.

Iako tema današnjega susreta nije bila coronavirus, zanimalo nas je što su poduzeli u Tankerskoj plovidbi i ima li njihovih brodova u Kini. Mario Pavić kaže kako Tankerska plovidba prati sve što se događa s coronavirusom, te su svojim posadama poslali sve upute Svjetske zdravstvene organizacije. Nekoliko brodova imamo na Dalekom istoku, u Kini, čak jedan brod i u remontu. Zaposlenici koji se vraćaju s remonta dobili su upute, da će dva tjedna, koliko traje proces inkubacije raditi od kuće, tako da više od ovoga što smo poduzeli trenutno ne možemo. Isto tako, povijest nas uči da ovakve epidemije potraju i do pet mjeseci, poput SARS-a, tako da tih nekoliko mjeseci pred nama može biti kritično, te moramo iz dana u dan pratiti i biti u kontaktu s brodovima, što već jesmo, rekao nam je direktor Tankerske plovidbe.

Pomorci iz trećih zemalja, nečlanica EU-a, odsada mogu ploviti i na brodovima koji u međunarodnoj plovidbi plove pod hrvatskom zastavom. Danas su u Zadru kolektivni ugovor potpisali predsjednik Skupštine Udruge brodara Mare Nostrum David Sopta i pomoćnik glavnog tajnika SPH Vladimir Svalina.

Slično kao i na domaćem tržištu rada i naši brodari koji u međunarodnoj plovidbi plove pod nacionalnom zastavom našli su se u problemu pronalska takozvanog nižeg pomoračkog kadra – kormilara, kuhara i slično. Iako su pregovori o tome potrajali, Sindikat pomoraca Hrvatske danas je ipak potpisao Kolektivni ugovor koji vrijedi do kraja godine i odnosi se samo na niži pomorački kadar. Što se tiče “niže” posade, uz dužno poštovanje i svu moguću kombinatoriku danas se ljudi malo odlučuju da idu ploviti u međunarodnu plovidbu. Naime, cijena rada u međunarodnoj plovidbi je takva da našim ljudima to i nije dovoljno i to je ključan razlog što naši brodari oskudijevaju s nižom posadom, rekao je nakon potpisivanja Ugovora pomoćnik glavnog tajnika SPH-a Vladimir Svalina.

Zadarska Tankerska plovidba, najveći hrvatski brodar, za sada nema potrebu zapošljavati strance. Prije potpisivanja današnjega ugovora problem su kratkoročno riješili prodajom jednog broda, a da nisu, vjerojatno bi bili u problemu kaže direktor Mario Pavić. Razlozi za to nisu nikako pojeftinjenje poslovnoga procesa, nego nužnost da brodovi ne stanu, da im se omogući puna funkcionalnost i dijelom je komunicirano s našim posadama koje su vrlo svjesne toga i stanja na brodovima. Dobro zna Sindikat, ali i naši pomorci, da se ova opcija neće koristiti ukoliko se ne bude morala koristiti, naglašava direktor Pavić.

Iz Udruge brodara i sindikata još jednom ističu, kako se ugovor ne odnosi na časnike, a to znači i najveći broj hrvatskih pomoraca u međunarodnoj plovidbi.

Iako tema današnjega susreta nije bila coronavirus, zanimalo nas je što su poduzeli u Tankerskoj plovidbi i ima li njihovih brodova u Kini. Mario Pavić kaže kako Tankerska plovidba prati sve što se događa s coronavirusom, te su svojim posadama poslali sve upute Svjetske zdravstvene organizacije. Nekoliko brodova imamo na Dalekom istoku, u Kini, čak jedan brod i u remontu. Zaposlenici koji se vraćaju s remonta dobili su upute, da će dva tjedna, koliko traje proces inkubacije raditi od kuće, tako da više od ovoga što smo poduzeli trenutno ne možemo. Isto tako, povijest nas uči da ovakve epidemije potraju i do pet mjeseci, poput SARS-a, tako da tih nekoliko mjeseci pred nama može biti kritično, te moramo iz dana u dan pratiti i biti u kontaktu s brodovima, što već jesmo, rekao nam je direktor Tankerske plovidbe.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here