Talijanski broj smrtnih slučajeva nadmašio je u četvrtak Kinu, a nacionalno zatvaranje morat će se produžiti nakon trenutnog krajnjeg datuma 3. travnja, izjavio je premijer Giuseppe Conte. Prema pravilima zaključavanja, ljudi mogu napustiti svoje domove samo radi hrane ili lijekova ili obavljanja drugih nužnih usluga ili odlaska na posao.
Vlada je pokrenula program vrijedan 25 milijardi eura nazvan „Cura Italia“ s nekim konkretnim mjerama za potporu poduzeća i radnika. Conte je ugasio sve oblike poslovanja, osim ljekarni i trgovina prehrambenim proizvodima, počevši od 12. ožujka. Različiti porezi i odbitci plaća se obustavljaju u sektorima koji su najviše pogođeni krizom, uključujući logistiku i transport.
U Italiji lučki terminali i pružatelji usluga pokušavaju održati lance opskrbe unatoč sve većim ograničenjima logistike zbog mjera uvedenih za usporavanje širenja korona virusa. Iako ograničenja na domaćem tržištu nisu imala ozbiljan utjecaj, skupina europskih prometnih i logističkih udruga u otvorenom pismu napisala je da mjere izazivaju značajne učinke na logistiku i gospodarstvo. Grupe koje su potpisale otvoreno pismo predstavljale su širok spektar sektora, uključujući željeznički teret, vlasnike tereta, cestovni prijevoz, kontejnerske terminale i luke.
“Pojava koronavirusa trenutno je posebno kritična u Italiji, ali se širi i u cijeloj Europi”, navode organizacije u pismu. „Talijansko gospodarstvo usko je povezano s tržištima srednje i sjeverne Europe. Ako protok robe ne djeluje, postoji rizik od kolapsa cijelog gospodarstva.”
Lars Jensen, izvršni direktor Sea-Intelligence Maritime Consulting, objavio je na LinkedInu: „U Italiji je lukama dopušteno da nastave s radom, a vozači kamiona i dalje mogu raditi. Također, mnoge se funkcije u brodarskoj tvrtki mogu obavljati na mreži. Međutim, postoji mnogo više elemenata u lancu opskrbe, poput carinskih inspekcija, punjenja i skidanja, kao i dokumentacije i financiranja. “
Jensen je podvukao da povećanje broja ljudi u karanteni ostavlja kompanije sa skraćenim brojem zaposlenih, usporavajući sve takve radne procese. Stoga, čak i ako spremnik bude isporučen u luku, ne postoji jamstvo da će ga pravovremeno podići, isprazniti i ponovo isporučiti. Očekivani neto učinak u Europi tijekom sljedećih tjedana bit će usporavanje brzine okretaja spremnika.
Paolo Emilio Signorini, predsjednik luka Genove i Savone, objavio je da najnovija statistika ukazuje na povećanje količine kontejnera u prva dva mjeseca 2020. u odnosu na odgovarajuće razdoblje prethodne godine. Međutim, prognoze za ožujak i travanj ukazuju na općeniti nagli pad trgovine, procijenjen na -20%.
Što se tiče isporuke tekućih tereta, S&P Global Platts ovaj je tjedan izvijestio da su neki brodovlasnici na mediteranskom tržištu čistih tankera „učvrstili svoje stavove oko utovara naftnih derivata u Italiji, odbivši pokupiti teret iz luka zemlje u strahu da će izdržati karantenski period usred izbijanja korona virusa. Do sada je malo poznatih karantena postavljeno na brodove koji napuštaju Italiju, s tim da je Novorossiisk jedina luka koja je rekla da neće prihvatiti plovila koja su upravo iskrcana u Italiji u karantenskom razdoblju od 14 dana. “
Talijanska udruga brodovlasnika, Confitarma, predala je ovaj tjedan dugačak popis zahtjeva nacionalnoj vladi i ministarstvu prometa posvećenim brodarskim kompanijama, omogućujući im da nadiđu izvanrednu situaciju.
Među njima su mjere usmjerene na smanjenje troškova poziva za roro brodove raspoređene na tzv. Autocestama mora u Italiji, a također i za terminale. Confitarma također želi da se obustave postupci bankrota i restrukturiranja, tražeći i nekakav sporazum o zastoju u trajanju od 18 mjeseci o svim financijskim izloženjima s bankama.