Finska grupa za morsku tehnologiju Wärtsilä pokrenula je ispitivanja za izgaranje pomoću amonijaka kako bi se pomoglo tvrtki pripremiti za upotrebu amonijaka kao ekološkog brodskog goriva.
Kao dio testova, amonijak je ubrizgan u jedinicu za istraživanje izgaranja kako bi se bolje razumjela njegova svojstva. Na temelju početnih rezultata, ispitivanja će se nastaviti na plinskim motorima s dvostrukim gorivom i paljenjem. Nakon čega će uslijediti terenski testovi u suradnji s vlasnicima brodova.
„Prva ispitivanja dala su obećavajuće rezultate i nastavit ćemo optimizirati parametre izgaranja. Ovo je važan korak u osiguravanju da Wärtsilä može pružiti motor i sustave goriva koji su vlasnicima brodova potrebni, ovisno o tome koje gorivo odaberu u budućnosti”, rekao je Kaj Portin, generalni direktor za gorivo i operativnu fleksibilnost Wärtsilä Marine.
Tvrtka razvija sustave skladištenja i opskrbe amonijakom kao dio projekta instaliranja amonijačnih gorivnih ćelija na opskrbnom brodu “Eidesvik Offshore Viking Energy” do 2023. godine. Brod, koji je na ugovoru s Equinor-om, imat će veliku pogonsku ćeliju s amonijakom 2MW koja mu dopušta ploviti čistim gorivom i do 3.000 sati godišnje.
Uz to, Wärtsilä istražuje nekoliko budućih goriva, uključujući sintetski metan, vodik i metanol.
U siječnju je malezijski MISC zajedno s Samsung Heavy Industries (SHI), Lloyd’s Register (LR) i MAN Energy Solutions najavio da će zajedno raditi na razvojnom projektu tankera na amonijak.