O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Pomorci dobivaju sindikalnu pomoć, ali ne i odgovor mogu li se testirati prije ukrcaja

Kako je hrvatskim pomorcima diljem svijeta koji se ne mogu vratiti doma po isteku ugovora jer je taj prijevoz nemoguće organizirati, to najbolje znaju njihove obitelji i oni sami.

Ima i onih koji plutaju ispred luka na kruzerima, a nakon što im je istekao ugovor, na brodu im daju hranu i kabinu, ali ne i plaću. Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) za svoje članove je udvostručio iznos u Fondu solidarnosti za pomoć pomorcima koji se zbog pandemije ne mogu ukrcati na brodove i ostaju bez primanja.

Određeni iznos Sindikatu pomoraca spustila je međunarodna organizacija Seafarers´Trust fond, doznali smo danas od Luke Mišića, voditelja zadarske podružnice SPH. Već danas pomorci, članovi SPA mogu ispuniti taj zahtjev kako bi dobili financijsku pomoć. Sindikat, poslodavci kao i udruga brodara Mare Nostrum, koja je itekako pomogla pomorski sektor, od samog početka krize ukazuje na to i traži određenu pomoć. Za sada im je najviše u susret izašao državni tajnik za more Josip Bilaver s Uputama za provedbu odredbi Pomorskog zakonika u svrhu utvrđivanja „183 dana” radi oslobađanja od plaćanja poreza na dohodak pomoraca, za vrijeme trajanja pandemije bolesti COVID-19.

Najveći porezni obveznici, hrvatski pomorci mogu biti i opterećenje, što proizlazi iz izjave ravnatelja Zavoda za javnog zdravstvo Krunoslava Capaka od prije pet dana.

– Mi moramo za javnozdravstveni sustav imati dovoljan broj testova. Ima već nekoliko privatnih laboratorija koji su izrazili interes za testiranje, pa ćemo to razmotriti. Mi nećemo sprječavati da osobe, naši pomorci, obave takav test u privatnom laboratoriju ako je to moguće, kazao je Capak na takav zahtjev. Naime, testiranje prije ukrcaja, uvjet je većine brodarskih kompanija. Navodno jedan test košta 35 eura, a to je za kompaniju tek dio troška u organizaciji dolaska pomorca na radno mjesto – brod.

Prvi hrvatski epidemiolog Krunoslav Capak smatra da PCR testiranje nije pouzdano, jer negativnost na testu ne znači da se kroz par dana ne može razviti pozitivnost. Taman dok pomorac doputuje do broda. Poznat nam je primjer skupine naših pomoraca koji navigaju za moćnu Shell. Njima je ukrcaj za brod organiziran tako da ih je kompanija rasporedila svakog u svoj taksi do hotela kojeg su zakupili za samoizolaciju od 14 dana prije nego testirani uđu u jednu od luka u Velikoj Britaniji.

U brojci od 15 tisuća hrvatskih pomoraca su i oni koji “navigaju” na Tankerskoj plovidbi i Tankerska Next Generation. Za njihovo testiranje u zadarskoj bolnici, pretprošlog tjedna je postignut dogovor između uprave zadarske brodarske kuće sa Zavodom za javno zdravstvo i zadarskom bolnicom. Puno teže je organizirati dolazak i odlazak pomoraca s brodova u situaciji kada je zračni promet prizemljen.

Kako je hrvatskim pomorcima diljem svijeta koji se ne mogu vratiti doma po isteku ugovora jer je taj prijevoz nemoguće organizirati, to najbolje znaju njihove obitelji i oni sami.

Ima i onih koji plutaju ispred luka na kruzerima, a nakon što im je istekao ugovor, na brodu im daju hranu i kabinu, ali ne i plaću. Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) za svoje članove je udvostručio iznos u Fondu solidarnosti za pomoć pomorcima koji se zbog pandemije ne mogu ukrcati na brodove i ostaju bez primanja.

Određeni iznos Sindikatu pomoraca spustila je međunarodna organizacija Seafarers´Trust fond, doznali smo danas od Luke Mišića, voditelja zadarske podružnice SPH. Već danas pomorci, članovi SPA mogu ispuniti taj zahtjev kako bi dobili financijsku pomoć. Sindikat, poslodavci kao i udruga brodara Mare Nostrum, koja je itekako pomogla pomorski sektor, od samog početka krize ukazuje na to i traži određenu pomoć. Za sada im je najviše u susret izašao državni tajnik za more Josip Bilaver s Uputama za provedbu odredbi Pomorskog zakonika u svrhu utvrđivanja „183 dana” radi oslobađanja od plaćanja poreza na dohodak pomoraca, za vrijeme trajanja pandemije bolesti COVID-19.

Najveći porezni obveznici, hrvatski pomorci mogu biti i opterećenje, što proizlazi iz izjave ravnatelja Zavoda za javnog zdravstvo Krunoslava Capaka od prije pet dana.

– Mi moramo za javnozdravstveni sustav imati dovoljan broj testova. Ima već nekoliko privatnih laboratorija koji su izrazili interes za testiranje, pa ćemo to razmotriti. Mi nećemo sprječavati da osobe, naši pomorci, obave takav test u privatnom laboratoriju ako je to moguće, kazao je Capak na takav zahtjev. Naime, testiranje prije ukrcaja, uvjet je većine brodarskih kompanija. Navodno jedan test košta 35 eura, a to je za kompaniju tek dio troška u organizaciji dolaska pomorca na radno mjesto – brod.

Prvi hrvatski epidemiolog Krunoslav Capak smatra da PCR testiranje nije pouzdano, jer negativnost na testu ne znači da se kroz par dana ne može razviti pozitivnost. Taman dok pomorac doputuje do broda. Poznat nam je primjer skupine naših pomoraca koji navigaju za moćnu Shell. Njima je ukrcaj za brod organiziran tako da ih je kompanija rasporedila svakog u svoj taksi do hotela kojeg su zakupili za samoizolaciju od 14 dana prije nego testirani uđu u jednu od luka u Velikoj Britaniji.

U brojci od 15 tisuća hrvatskih pomoraca su i oni koji “navigaju” na Tankerskoj plovidbi i Tankerska Next Generation. Za njihovo testiranje u zadarskoj bolnici, pretprošlog tjedna je postignut dogovor između uprave zadarske brodarske kuće sa Zavodom za javno zdravstvo i zadarskom bolnicom. Puno teže je organizirati dolazak i odlazak pomoraca s brodova u situaciji kada je zračni promet prizemljen.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video