Kako sada stvari stoje, prepoznatljivi drveni jedrenjaci iz riječke bi luke mogli krenuti tek 20. lipnja. Pandemija koronavirusa i ovaj je segment turizma stavila pred velike izazove te brojna pitanja, pa će tako, umjesto rekordne sezone malih kruzera, biti dobro ako se uspije odraditi barem dio sezone i posezone.
Novi List doznaje od Selimira Ognjenovića, prvog čovjeka minhenske agencije ID Riva tours, koja iz Rijeke na polascima ima najviše jedrenjaka, ova godina u kojoj je Rijeka Europska prijestolnica kulture, izgledala je vrlo obećavajuće.
Tako se već u prosincu vidjelo da je 6. lipnja trebao biti apsolutno jedan od najboljih tjedana otkada jedrenjaci plove iz Rijeke. Već krajem godine kapetanima brodova je dostavljeno stanje rezervacije te na svih trideset brodova koje ID Riva ima na Jadranu, i prema kojem je popunjenje za taj tjedan bilo na razini 92 posto, a za tjedan ranije, odnosno 30. svibnja, 80 posto.
Dakle, većina brodova inače polaznu luku ima u Rijeci, a prema najavama za taj vikend 6. lipnja, u gradu se trebalo izmijeniti 700 gostiju s jedrenjaka. S obzirom na velik interes i činjenicu EPK, s Turističkom zajednicom Kvarnera i Lučkom upravom, s kojima, ističe Ognjenović, imaju odličnu suradnju, za 6. lipnja bila je planirana prava fešta s glazbom.
„Ove godine smo stvarno imali prekrasnu mogućnost za promidžbu Rijeke kao grada kulture i vidjelo se da bi se mooving prelio iz same luke, te je i grad počeo dobivati city turizam. Nažalost, svi znamo kakva je situacija. Stoga trenutačno radimo na storniranju ili prebukiranju rezervacija za iduću godinu. Vrlo teško nam je pala odluka njemačke Vlade da nema putovanja Nijemaca van zemlje najmanje do 14. lipnja. Stoga želja naših brodara koji su se pripremili za sezonu i čekaju da sve krene, kao i činjenica da su gosti zainteresirani za dolaske, karakterizira moj rad posljednjih dana. Na jednoj strani su ljudi koji žele ići na put, a s druge strane partneri, brodari koji su spremni, međutim, tu su i dalje zabrane na koje nemamo utjecaja. Nažalost, ova je zabrana zahvatila blagdan Duhova, vrijeme kada Nijemci, pogotovo iz Bavarske i Baden-Würrtenberga, po tradiciji vole putovati. Za ove blagdane smo znali imati dva najjača tjedna za brodare, čak i jača nego u samoj špici sezone“ – kazao je prvi čovjek minhenskog touroperatora. Govoreći o odluci njemačkih vlasti da granice ne otvaraju do 14. lipnja, kazao je kako sami Nijemci nakon 24. svibnja otvaraju hotele i restorane.
„A 30. počinju praznici, i teško je vjerovati da to nije politička odluka koja je domaćim hotelijerima i ugostiteljima trebala donekle kompenzirati proteklo vrijeme lockdowna. Naprosto je želja preliti dio kretanja Nijemaca za Duhove u domaće destinacije, što me moram priznati, malo i razočarava“ – kazao je Ognjenović podsjetivši ipak na jednu veliku prednost malih kruzera. Naime, istaknuo je upravo kako jedrenjaci imaju vrlo vjernu publiku. Godišnje na jedrenjacima ova agencija ima čak oko 35 posto gostiju koji se vraćaju. Riječ je o vrlo reprezentativnoj statistici koja pokazuje da više od jedne trećine ljudi u anketi navodi da je već bila na ovim brodovima. Dobar dio njih i više puta.
Dodatne mjere zaštite
„Moram istaknuti i kako imam veliko povjerenje u taj proizvod, kao i entuzijazam i želju gostiju da se vrate. Imamo, dakle, jednu vrlo vjernu klijentelu kojoj nismo »neki« izbor. Nijemci, pogotovo Bavarci, s Hrvatskom što se tiče godišnjih odmora nisu u ljubavi, oni su u braku. Navikli su dolaziti ovamo“ – ukazao je ovaj turistički znalac te dodao kako u Rijeci imaju sve uvjete i za poslovanje u doba korone.
Sudjeluju u pripremanju dodatnih mjera zaštite, a istaknuo je i kako je prednost što svakog gosta koji dolazi mjesecima unaprijed znaju. Pohvalio je i odnos između agencija koje vode glavninu posla oko malog kruzinga na Jadranu, prije svega kolege iz opatijskog Katarina Linea, kao i manje agencije poput Ambasadora iz Dubrovnika. Ukazao je kako su nekadašnji konkurenti u ovom teškom periodu postali partneri i zajednički pokušavaju iznaći put iz novonastale situacije.
„Svi se nastojimo maksimalno pripremiti da budemo u prilici odraditi što će ostati od sezone i tom problemu pristupamo vrlo odgovorno. Mislim da smo i mi i naši brodari solidno pripremljeni. U ovoj situaciji nema nikakvog prethodnog iskustva prema kojem se bilo tko od nas može mjeriti i ravnati, ali postoji nešto što je mjerljivo, a to je odgovoran pristup toj novoj situaciji u kojoj je turistički posao veoma otežan, ali s velikom pažnjom ipak moguć. A prvi gosti koje možemo očekivati su oni koji su već bili kod nas, teško da će doći neki koji nikad nisu bili tu. U ovoj situaciji ne ide se u nepoznato“ – zaključio je.
Članak u cijelosti možete pročitati ovdje.