Uz još uvijek puno ograničenja, kreću smjene pomoraca diljem svijeta. Prošli tjedan su se tako počeli vraćati Hrvati s kruzera koji su dva mjeseca čekali povratak kućama na brodovima bez putnika. I pomorci u ostalim branšama krenuli su sa smjenama.
Zadarska Tankerska plovidba u prosjeku šalje oko 70 pomoraca na brodove mjesečno, a sada je, nakon dvomjesečne nemogućnosti ikakve smjene, uspjela na dva broda poslati 30 pomoraca, od kojih dio još čeka na ukrcaj, rekao je za Novi List predsjednik uprave Tankerske plovidbe Mario Pavić.
„Prošli tjedan jedan naš tanker dovezao je naftu za Inu u Omišalj te smo iskoristili priliku i za zamjenu dijela posade kojoj je istekao ugovor. U hrvatskim lukama je moguće napraviti zamjenu samo za hrvatsku posadu. Pomorci koji su ukrcani na brod prethodno su testirani na COVID-19 u Zadru. Na cijelom Dalekom istoku, gdje je također velik broj naših brodova, trenutno se ne može obaviti smjena nigdje osim u Južnoj Koreji, i to pod određenim uvjetima. Pomorci prvo ostaju u karanteni u Južnoj Koreji 14 dana uoči ukrcaja na brod, nakon toga se u luci ukrcaja testiraju i tek po negativnim rezultatima mogu na brod. Sve to znatno povećava troškove poslovanja i zahtijeva dobru koordinaciju, ali usprkos svemu, naši ljudi se već više od tjedan dana nalaze u karanteni u Južnoj Koreji i čekaju dolazak broda“ – kaže Pavić, dodajući kako je još uvijek problematična smjena u Sjevernoj i Južnoj Americi.
„Jedan nam je brod primjerice u New Yorku, a tamo je zaraženost još uvijek četiri puta veća no što je bila u Wuhanu na vrhuncu epidemije. Posade su svjesne realnosti i zasigurno im nije lako, ali isto tako jasno je kako širenje virusa slabi i da će mogućnosti zamjene posada u dogledno vrijeme biti puno veće. Usudio bih se reći da će u idućih nekoliko tjedana s ovakvim trendom situacija biti takva da će se u većini europskih luka, na ovaj ili onaj način, moći organizirati zamjena posade“ govori Pavić.