O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

EU smatra da su mjere koje je poduzeo IMO vezano uz očuvanje okoliša nedovoljne

Europska Unija je ovaj tjedan poduzela odlučnije i strože mjere za očuvanje okoliša nego što je IMO uspio tijekom godina. Legitimnost IMO-a kao globalnog regulatora otpreme nikada nije bila više ugrožena nego sada.

Odbor za okoliš Europske unije izglasao je u utorak da se emisije CO2 iz pomorskog sektora uključe u EU ETS.

Osim toga, zastupnici u Europskom parlamentu smatraju da smanjenja emisija nisu dovoljna, pa su uveli i obvezujuće zahtjeve za brodarske tvrtke da smanje prosječne godišnje emisije CO2 za sve svoje brodove, barem za 40% do 2030. godine.

Odbor je zatražio da se osnuje Oceanski Fond za razdoblje od 2023. do 2030. godine, financiran prihodima od prodaje dražbi u okviru ETS-a, kako bi brodovi bili energetski učinkovitiji i kako bi podržali ulaganja u inovativne tehnologije i infrastrukturu, kao što su alternativno gorivo i zelene luke, za dekarbonizaciju sektora pomorskog prometa. 20% prihoda u okviru fonda koristilo bi se za zaštitu, obnovu i učinkovito upravljanje morskim ekosustavima koji su pod utjecajem globalnog zagrijavanja.

Zastupnici Europskog parlamenta složili su se da je važno uskladiti obveze izvješćivanja EU-a i IMO-a, kao što je predložila Komisija. Međutim, vjeruju da u IMO-u nema dovoljno napretka i traže od komisije da ispita cjelokupni integritet mjera koje je IMO odredio, uključujući ciljeve iz Pariškog sporazuma.

IMO, koji se očajnički nadao da EU neće krenuti putem „zelene plovidbe“, ovaj tjedan vodi neformalne virtualne rasprave o kratkoročnim mjerama za emisije stakleničkih plinova.

Europska Unija je ovaj tjedan poduzela odlučnije i strože mjere za očuvanje okoliša nego što je IMO uspio tijekom godina. Legitimnost IMO-a kao globalnog regulatora otpreme nikada nije bila više ugrožena nego sada.

Odbor za okoliš Europske unije izglasao je u utorak da se emisije CO2 iz pomorskog sektora uključe u EU ETS.

Osim toga, zastupnici u Europskom parlamentu smatraju da smanjenja emisija nisu dovoljna, pa su uveli i obvezujuće zahtjeve za brodarske tvrtke da smanje prosječne godišnje emisije CO2 za sve svoje brodove, barem za 40% do 2030. godine.

Odbor je zatražio da se osnuje Oceanski Fond za razdoblje od 2023. do 2030. godine, financiran prihodima od prodaje dražbi u okviru ETS-a, kako bi brodovi bili energetski učinkovitiji i kako bi podržali ulaganja u inovativne tehnologije i infrastrukturu, kao što su alternativno gorivo i zelene luke, za dekarbonizaciju sektora pomorskog prometa. 20% prihoda u okviru fonda koristilo bi se za zaštitu, obnovu i učinkovito upravljanje morskim ekosustavima koji su pod utjecajem globalnog zagrijavanja.

Zastupnici Europskog parlamenta složili su se da je važno uskladiti obveze izvješćivanja EU-a i IMO-a, kao što je predložila Komisija. Međutim, vjeruju da u IMO-u nema dovoljno napretka i traže od komisije da ispita cjelokupni integritet mjera koje je IMO odredio, uključujući ciljeve iz Pariškog sporazuma.

IMO, koji se očajnički nadao da EU neće krenuti putem „zelene plovidbe“, ovaj tjedan vodi neformalne virtualne rasprave o kratkoročnim mjerama za emisije stakleničkih plinova.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video