O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kreće projekt obnove Nove rive u Zadru vrijedan 85 milijuna kuna

Ministarstvo mora, prometa i prometne infrastrukture i Državna lučka uprava u Zadru prošloga su tjedna potpisali ugovor o sanaciji i uređenju obalnog zida zadarske rive – Obale kralja Petra Krešimira IV, čime počinje razdoblje praktične realizacije za Zadar vrlo važnog projekta, kojega s nestrpljenjem očekuju i u zadarskoj Gradskoj upravi, koju se godinama “prozivalo” upravo zbog stanja zapuštene i morskim djelovanjem podlokane rive, piše Zadarski.hr.

„Svi preduvjeti za dobivanje sredstava za uređenje rive su napravljeni, a radi se o projektu koji je Grad Zadar pokrenuo još dok je gradonačelnik Zadra bio Živko Kolega. Tada je bila naručena projektna dokumentacija, da bi Božidar Kalmeta na čelu Grada nastavio s izradom te dokumentacije. Postojeći projekt usklađen je sa zakonskom regulativom, te je između ostaloga naručen i projekt produljenja postojećeg gata. Za sve to je dobivena suglasnost konzervatora i zajednički, s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, taj se projekt prilagodio za dobivanje europskih sredstava. Zadarska županija i Lučka uprava Zadar također su se uključili kako bi sudjelovali u realizaciji projekta“ – kaže Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra.

Ključan trenutak dogodio se kad je Grad Zadar projektno-planskom dokumentacijom promijenio namjenu tog područja i riva je kroz te promjene prešla pod upravljanje državne Lučke uprave Zadar, te je samim tim sva pripremljena dokumentacija prepuštena LUZ-u, a oni su naručili i dodatnu rekonstrukciju rive od Gradskog mosta prema svjetioniku u uvali Jazine, gdje su nekad pristajali trajekti. U obuhvatu rive našao bi se tako obalni dio od mjesta gdje je završila rekonstrukcija Morskih orgulja do Sveučilišta, uključujući gat. Projektom bi se sanirao podlokani obalni zid i izgradilo novo opločenje u postojećim gabaritima, što znači od postojećeg škalja prema moru. Ne bi se za sada zadiralo u namjenu, u građevinskom smislu, toga dijela rive.

Infrastrukturalno će se, prilikom opremanja gata koji će dobiti lučko svjetlo – lanternu na vrhu, ipak ugraditi i dva posebno dizajnirana ormarića u trupu za opskrbu vodom i strujom brodova, a još bi se eventualno ostavila mogućnost ugradnje opreme za navodnjavanje zelenila u ostatku rive i ugradnje urbane opreme: klupica, koševa za otpad i slično.

„Za namjenu i funkciju ostalog dijela rive, a što je među ostalim bila i tema portala Zadarski.hr, pri čemu je javnost raspravljala o tome, prostorno-planski postoji obveza raspisivanja arhitektonsko-urbanističkog natječaja koji bi dao odgovor što i kako dalje s tim prostorom, a što je bio i dio spomenute javne rasprave na Zadarskom.hr, odnosno u Slobodnoj Dalmaciji. U tom se smislu nismo pomakli dalje, ali nakon što se rekonstruira obalni dio rive i kad vidimo kako će uređena riva zaživjeti i kako će je građani i turisti prihvatiti, možda će i to biti jedna o odredbi budućeg razvoja tog prostora, pa možda i kroz sociološku studiju i studiju uređenja zelenila koja je već napravljena, kao i kroz uključenje ostalih dionika pozvanih za uključenje u tu tematiku“ – kazao je Kasap.

Dubina rive neće se povećavati spomenutim projektom, osim što će se očistiti naslage otpada i mulja nataloženog godinama. Gat će se produžiti za 15 metara na dužinu kakav je nekad bio. Za sva ta pitanja nadležna je Lučka uprava Zadar koja je preuzela upravljanje tim dijelom obale, ali će Grad Zadar i dalje biti na dispoziciji za suradnju, kao i do sada.

Zanimljivo je da se čak spominjala i mogućnost uvođenja posebne linije broda na električni pogon koji bi povezivao Gaženicu i gat. Bio bi to prometni spoj između te dvije točke, zadarske luke i Poluotoka. Projekt nije predvidio neko veće povećanje visine obalnog zida zbog rasta razine mora. Ta je visina određena razinom novoizgrađene rive i pratila bi niveletu sadašnjeg Pozdrava Suncu, koja je nešto viša od postojeće razine rive. Na taj bi se način uvažile nove srednje razine mora, a eventualne veće mijene mora iziskivale bi više i sveobuhvatnije nivelete obalnog pojasa jer jedan “grudobran” na rivi u tom smislu ne bi sam riješio takvu situaciju.

Radi se u svakom slučaju o velikom projektu, jednom od najznačajnijih na gradskom području, financijski vrijednom 85 milijuna kuna. Nova riva odredila bi ne samo izgled tog dijela stare jezgre Zadra, već i njegovu namjenu u budućnosti.

 

Ministarstvo mora, prometa i prometne infrastrukture i Državna lučka uprava u Zadru prošloga su tjedna potpisali ugovor o sanaciji i uređenju obalnog zida zadarske rive – Obale kralja Petra Krešimira IV, čime počinje razdoblje praktične realizacije za Zadar vrlo važnog projekta, kojega s nestrpljenjem očekuju i u zadarskoj Gradskoj upravi, koju se godinama “prozivalo” upravo zbog stanja zapuštene i morskim djelovanjem podlokane rive, piše Zadarski.hr.

„Svi preduvjeti za dobivanje sredstava za uređenje rive su napravljeni, a radi se o projektu koji je Grad Zadar pokrenuo još dok je gradonačelnik Zadra bio Živko Kolega. Tada je bila naručena projektna dokumentacija, da bi Božidar Kalmeta na čelu Grada nastavio s izradom te dokumentacije. Postojeći projekt usklađen je sa zakonskom regulativom, te je između ostaloga naručen i projekt produljenja postojećeg gata. Za sve to je dobivena suglasnost konzervatora i zajednički, s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, taj se projekt prilagodio za dobivanje europskih sredstava. Zadarska županija i Lučka uprava Zadar također su se uključili kako bi sudjelovali u realizaciji projekta“ – kaže Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra.

Ključan trenutak dogodio se kad je Grad Zadar projektno-planskom dokumentacijom promijenio namjenu tog područja i riva je kroz te promjene prešla pod upravljanje državne Lučke uprave Zadar, te je samim tim sva pripremljena dokumentacija prepuštena LUZ-u, a oni su naručili i dodatnu rekonstrukciju rive od Gradskog mosta prema svjetioniku u uvali Jazine, gdje su nekad pristajali trajekti. U obuhvatu rive našao bi se tako obalni dio od mjesta gdje je završila rekonstrukcija Morskih orgulja do Sveučilišta, uključujući gat. Projektom bi se sanirao podlokani obalni zid i izgradilo novo opločenje u postojećim gabaritima, što znači od postojećeg škalja prema moru. Ne bi se za sada zadiralo u namjenu, u građevinskom smislu, toga dijela rive.

Infrastrukturalno će se, prilikom opremanja gata koji će dobiti lučko svjetlo – lanternu na vrhu, ipak ugraditi i dva posebno dizajnirana ormarića u trupu za opskrbu vodom i strujom brodova, a još bi se eventualno ostavila mogućnost ugradnje opreme za navodnjavanje zelenila u ostatku rive i ugradnje urbane opreme: klupica, koševa za otpad i slično.

„Za namjenu i funkciju ostalog dijela rive, a što je među ostalim bila i tema portala Zadarski.hr, pri čemu je javnost raspravljala o tome, prostorno-planski postoji obveza raspisivanja arhitektonsko-urbanističkog natječaja koji bi dao odgovor što i kako dalje s tim prostorom, a što je bio i dio spomenute javne rasprave na Zadarskom.hr, odnosno u Slobodnoj Dalmaciji. U tom se smislu nismo pomakli dalje, ali nakon što se rekonstruira obalni dio rive i kad vidimo kako će uređena riva zaživjeti i kako će je građani i turisti prihvatiti, možda će i to biti jedna o odredbi budućeg razvoja tog prostora, pa možda i kroz sociološku studiju i studiju uređenja zelenila koja je već napravljena, kao i kroz uključenje ostalih dionika pozvanih za uključenje u tu tematiku“ – kazao je Kasap.

Dubina rive neće se povećavati spomenutim projektom, osim što će se očistiti naslage otpada i mulja nataloženog godinama. Gat će se produžiti za 15 metara na dužinu kakav je nekad bio. Za sva ta pitanja nadležna je Lučka uprava Zadar koja je preuzela upravljanje tim dijelom obale, ali će Grad Zadar i dalje biti na dispoziciji za suradnju, kao i do sada.

Zanimljivo je da se čak spominjala i mogućnost uvođenja posebne linije broda na električni pogon koji bi povezivao Gaženicu i gat. Bio bi to prometni spoj između te dvije točke, zadarske luke i Poluotoka. Projekt nije predvidio neko veće povećanje visine obalnog zida zbog rasta razine mora. Ta je visina određena razinom novoizgrađene rive i pratila bi niveletu sadašnjeg Pozdrava Suncu, koja je nešto viša od postojeće razine rive. Na taj bi se način uvažile nove srednje razine mora, a eventualne veće mijene mora iziskivale bi više i sveobuhvatnije nivelete obalnog pojasa jer jedan “grudobran” na rivi u tom smislu ne bi sam riješio takvu situaciju.

Radi se u svakom slučaju o velikom projektu, jednom od najznačajnijih na gradskom području, financijski vrijednom 85 milijuna kuna. Nova riva odredila bi ne samo izgled tog dijela stare jezgre Zadra, već i njegovu namjenu u budućnosti.

 

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here