Afrički pomorski sektori uglavnom su ostali nerazvijeni u usporedbi s ostatkom svijeta. Primarni je razlog što je Afrika bila u središtu pozornosti zbog piratstva na somalijskoj i zapadnoafričkoj obali. No, s naglo rastućim stanovništvom i rastućom potrošačkom klasom, potražnja za uvezenom robom porasta u afričkim zemljama, zahtijevajući poboljšanja u kontejnerskom prijevozu, kako bi se omogućila učinkovitost u lancima opskrbe i smanjili troškovi uvoza.
Luka Mombasa, regionalno središte Istočne i Srednje Afrike, zabilježila je značajan napredak u modernizaciji i konkurentnosti. Investicijski program Kenijske luke u iznosu od tri milijarde dolara predviđa da će Luka Mombasa imati godišnji kapacitet od 110 milijuna tona tereta do 2040. godine.
Nakon dovršetka drugog kontejnerskog terminala kapaciteta 550.000 TEU, u tijeku je izgradnja novog naftnog terminala s očekivanim dovršetkom u kolovozu 2021. godine. Trenutno postoje samo dva naftna terminala koja istodobno mogu prihvatiti samo jedan tanker. Novim terminalom moći će primiti četiri tankera do 100.000 tona.
U svibnju su Maersk i Cosco potpisali novi zajednički ugovor pod nazivom “Mashariki” s ciljem uvođenja izravnih putovanja između istočne Afrike i Azije.
Kenija je također zabilježila izuzetan napredak u izgradnji luke Lamu, smještene 200 milja sjeverno od Mombase.