O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tužni prizori ekološke kataklizme: Tirkizno more postalo naftna kaljuža

Operaciju čišćenja mora i obale Mauricijusa, nakon nasukavanja broda MV Wakashio i izljeva nafte, zaustavili su jaki vjetrovi koji pušu brzinom od 50 km/h.

Mauricijus je poznat po velikom koraljnom grebenu, a za ovu zemlju prekrasnih pješčanih plaža turizam je jedna od glavnih gospodarskih grana.

Očekuju se valovi visoki i do pet metara koji će dodatno otežati uklanjanje nafte i sprečavanje još gore ekološke katastrofe, piše Jutarnji List.

Dok vremenske prilike nisu zaustavile operaciju čišćenja, razlivena nafta se sakupljala i helikopterima prebacivala u drugi brod u vlasništvu iste japanske kompanije kao i nasukani Wakashio, Nagashiki Shipping.

Francuska, bivši kolonijalni vladar Mauricijusa, poslala je s obližnjeg otoka Réuniona vojne zrakoplove s opremom za čišćenje i sprečavanje daljnjeg širenja nafte, dok je Japan poslao šesteročlani tim da pomogne francuskoj ekipi.

Obalna straža Mauricijusa i nekoliko policijskih ekipa također su na jugoistoku otoka gdje se nesreća dogodila.

Još od vikenda, mnogobrojni volonteri prikupljaju slamu s polja i pune je u vreće kojima, pak, prave barijere kako bi zaustavili daljnje širenje nafte.

Drugi isto pokušavaju posebnim cijevima, a velik broj dobrovoljaca čisti zagađene plaže. Iako je vlada Mauricijusa građanima poručila da posao čišćenja prepuste profesionalcima, mnogi su se oglušili na tu molbu i pohitali u pomoć.

„Ljudi su shvatili da stvari moraju uzeti u svoje ruke. Ovdje smo da zaštitimo floru i faunu otoka“ – kazao je ekolog Ashok Subron.

Prijevoznička tvrtka Mitsui OSK Lines, u čijoj je floti i nasukani brod, objavila je da je pokušala oko broda postaviti zaštitne barijere, no to zbog lošeg vremena i visokih valova nije uspjelo.

Nagađa se da je brod za prijevoz rasutih tereta, koji je plovio pod panamskom zastavom, u sebi imao oko 4.000 tona nafte kad je udario u koraljni greben. Sva posada je evakuirana. U tirkizno more oko otoka, dosad je iscurilo oko 1.000 tona nafte.

Ekolozi se pribojavaju da će ova katastrofa imati velik utjecaj na ekosistem.

Brod MV Wakashio nasukao se u blizini Pointe d’Esnyja, poznatog utočišta rijetkih divljih životinja. To područje također je jedna od najvažnijih močvara svijeta zaštićena Ramsar konvencijom.

Happy Khamule iz afričkog Greenpeacea upozorio je da su tisuće životinjskih vrsta sada ‘u opasnosti da se utope u moru zagađenja, što će imati ogroman, negativan učinak na ekonomiju, dostupnost hrane i zdravstveno stanje Mauricijusa’.

Mauricijus je poznat kao dom ‘velike i u svjetskim razmjerima važne populacije reptila s jedinstvenim genetskim otiskom’, a opstanak tih životinja sada je također ugrožen, kazao je Vikash Tataya iz organizacije za zaštitu divljih životinja Mauricijusa.

Na konferenciji za novinare, Akihiko Ono, izvršni dopredsjednik kompanije Mitsui OSK Lines duboko se ispričao zbog izlijevanja nafte i ‘velikih problema koje su uzrokovali’. Dodao je i kako će kompanija učiniti sve u njenoj moći da razriješi ovu situaciju.

Policija Mauricijusa objavila je da je izdan nalog za pretres koji istražiteljima omogućuje da uđu na brod i s njega uzmu sve za što misle da bi im pomoglo u istrazi, uključujući i brodske dnevnike. Kapetan broda pomagat će policiji u istrazi.

Premijer Mauricijusa, Pravind Jugnauth, u petak je proglasio izvanredno stanje i pozvao države svijeta da pomognu.

 

Mauricijus se suočava s velikom ekološkom katastrofom

Operaciju čišćenja mora i obale Mauricijusa, nakon nasukavanja broda MV Wakashio i izljeva nafte, zaustavili su jaki vjetrovi koji pušu brzinom od 50 km/h.

Mauricijus je poznat po velikom koraljnom grebenu, a za ovu zemlju prekrasnih pješčanih plaža turizam je jedna od glavnih gospodarskih grana.

Očekuju se valovi visoki i do pet metara koji će dodatno otežati uklanjanje nafte i sprečavanje još gore ekološke katastrofe, piše Jutarnji List.

Dok vremenske prilike nisu zaustavile operaciju čišćenja, razlivena nafta se sakupljala i helikopterima prebacivala u drugi brod u vlasništvu iste japanske kompanije kao i nasukani Wakashio, Nagashiki Shipping.

Francuska, bivši kolonijalni vladar Mauricijusa, poslala je s obližnjeg otoka Réuniona vojne zrakoplove s opremom za čišćenje i sprečavanje daljnjeg širenja nafte, dok je Japan poslao šesteročlani tim da pomogne francuskoj ekipi.

Obalna straža Mauricijusa i nekoliko policijskih ekipa također su na jugoistoku otoka gdje se nesreća dogodila.

Još od vikenda, mnogobrojni volonteri prikupljaju slamu s polja i pune je u vreće kojima, pak, prave barijere kako bi zaustavili daljnje širenje nafte.

Drugi isto pokušavaju posebnim cijevima, a velik broj dobrovoljaca čisti zagađene plaže. Iako je vlada Mauricijusa građanima poručila da posao čišćenja prepuste profesionalcima, mnogi su se oglušili na tu molbu i pohitali u pomoć.

„Ljudi su shvatili da stvari moraju uzeti u svoje ruke. Ovdje smo da zaštitimo floru i faunu otoka“ – kazao je ekolog Ashok Subron.

Prijevoznička tvrtka Mitsui OSK Lines, u čijoj je floti i nasukani brod, objavila je da je pokušala oko broda postaviti zaštitne barijere, no to zbog lošeg vremena i visokih valova nije uspjelo.

Nagađa se da je brod za prijevoz rasutih tereta, koji je plovio pod panamskom zastavom, u sebi imao oko 4.000 tona nafte kad je udario u koraljni greben. Sva posada je evakuirana. U tirkizno more oko otoka, dosad je iscurilo oko 1.000 tona nafte.

Ekolozi se pribojavaju da će ova katastrofa imati velik utjecaj na ekosistem.

Brod MV Wakashio nasukao se u blizini Pointe d’Esnyja, poznatog utočišta rijetkih divljih životinja. To područje također je jedna od najvažnijih močvara svijeta zaštićena Ramsar konvencijom.

Happy Khamule iz afričkog Greenpeacea upozorio je da su tisuće životinjskih vrsta sada ‘u opasnosti da se utope u moru zagađenja, što će imati ogroman, negativan učinak na ekonomiju, dostupnost hrane i zdravstveno stanje Mauricijusa’.

Mauricijus je poznat kao dom ‘velike i u svjetskim razmjerima važne populacije reptila s jedinstvenim genetskim otiskom’, a opstanak tih životinja sada je također ugrožen, kazao je Vikash Tataya iz organizacije za zaštitu divljih životinja Mauricijusa.

Na konferenciji za novinare, Akihiko Ono, izvršni dopredsjednik kompanije Mitsui OSK Lines duboko se ispričao zbog izlijevanja nafte i ‘velikih problema koje su uzrokovali’. Dodao je i kako će kompanija učiniti sve u njenoj moći da razriješi ovu situaciju.

Policija Mauricijusa objavila je da je izdan nalog za pretres koji istražiteljima omogućuje da uđu na brod i s njega uzmu sve za što misle da bi im pomoglo u istrazi, uključujući i brodske dnevnike. Kapetan broda pomagat će policiji u istrazi.

Premijer Mauricijusa, Pravind Jugnauth, u petak je proglasio izvanredno stanje i pozvao države svijeta da pomognu.

 

Mauricijus se suočava s velikom ekološkom katastrofom

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here