U rujnu će jedrenjak zaploviti prema Mediteranu i stići prvo do hrvatske obale i Dubrovnika, a zatim kroz Sueski kanal zaploviti povijesnim Putem svile kojim je išao i čuveni hrvatski moreplovac Marko Polo, uz obale Jemena i Indije, sve do Jakarte i Balija, kaže prvi čovjek Tradewinds Voyagesa, kapetan britanske kraljevske mornarice Stuart McQuaker.
Brodogradnja ili turizam? Dilema je to koja se zadnjih godina često ponavljala u javnom prostoru Poluotoka i pritom najčešće ostajala bez odgovora, piše Glas Istre. Stoga vrlo zanimljivo zvuči primjer sinergije te dvije djelatnosti na primjeru luksuznog jedrenjaka izgrađenog u Brodosplitu kojeg je u lipnju ove godine na upravljanje uzela novoosnovana britanska kruzing tvrtka Tradewind Voyages.
Brod nazvan Golden Horizon predstavljen je britanskom tržištu, te je najavljeno da će prve putnike na kruzing putovanjima primiti u svibnju naredne godine. Čitavim projektom u Britaniji upravlja tim ljudi na čelu kojeg se nalazi kapetan kraljevske mornarice i predsjednik uprave kompanije Tradewind Voyages Stuart McQuaker.
„Procijenili smo da bi britansko tržište moglo biti odlično tržište upravo za ovakvu vrstu broda. Stoga smo odlučili osnovati tvrtku da bi razvili proizvod i koncept, te izgraditi tim koji će se baviti promocijom i prodajom i tijekom ljeta smo uspjeli zaokružiti najveći dio prve faze tog velikog posla“ – kaže McQuaker.
Neobične i udaljene destinacije
Priča je pokrenuta u vremenima u kojima kruzing industrija zbog pandemije globalno proživljava veliku krizu, međutim McQuaker smatra da ta situacija neće previše utjecati na planove vezane uz jedrenjak Golden Horizon. Naime, radi se o relativno malom brodu kad je u pitanju ta industrija, te ograničenom broju od maksimalno 272 putnika kojima će na raspolaganju biti veliki otvoreni prostor palube jedrenjaka.
„Mislim da su se ljudi zaželjeli odmora i opuštanja na putovanjima, ali su malo suzdržani oko odlaska na krstarenja zbog virusa. Držim da je Golden Horizon zbog uvjeta koje nudi i omogućava, za njih zapravo sjajna prilika. Manji brod, puno prostora, ali i putovanja izvan uobičajenih kruzing destinacija, na neobična i udaljena mjesta. To je naravno potpuno različito od slike krstarenja na velikim brodovima i gužvi koje se stvaraju na tim brodovima, ali i prilikom ukrcavanja ili iskrcavanja. Kod nas svega toga neće biti i ja zapravo mislim da ova kriza i nije tako loše vrijeme za ulazak u priču jer nam daje dobru priliku da naglasimo i iskoristimo sve svoje prednosti. To će više biti butik iskustvo nego nekakvo krstarenje u klasičnom smislu onako kako ga svi doživljavamo“ – kaže McQuaker.
McQuaker još podsjeća da je jedrenjak Golden Horizon najveći brod s križnim jedrima na svijetu, te da se radi o svojevrsnoj replici čuvenog jedrenjaka France II koji je izgrađen 1911. godine. Brod je dug 162 i širok 18,5 metara i ima pet jarbola s 36 križnih jedara ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Najveći jarbol visok je impresivnih 63 metra i težak 24 tone, a najveći križ dug je 31 metar. Što se itinerera tiče McQuaker kaže da je filozofija tvrtke da dizajniraju putovanja prema tome “kamo vjetar i morske struje” odnesu brod, a ime “Tradewind” govori da se ta putovanja odnose na sjajne destinacije u raznim morima širom svijeta. Dakle nisu to uobičajene rute i uplovljavanje i isplovljavanje iz istih luka.
Od Baltika i Jadrana do Australije
„Plan je da stalno budemo u pokretu, i plovimo oko svijeta. Naravno, za početak, tijekom prvih nekoliko mjeseci namjeravamo ploviti malo bliže, do Baltika, norveških fjordova, Islanda i oko Velike Britanije. Dva su razloga za to. Prvi je da bolje pokažemo taj sjajan brod britanskom tržištu jer će pristajati u mnogim lukama. A drugi je taj što mislimo da će zbog čitave ove situacije s virusom, svibanj iduće godine, kad krećemo s našim krstarenjima, biti ipak malo prerano kad je u pitanju percepcija ljudi i razmišljanje o dalekim putovanjima prema Istoku. No vjerujem da će do rujna 2021. godine situacija s pandemijom biti jasnija i puno bolja i da će se ljudi lakše odlučivati na daleka putovanja. Tada će jedrenjak zaploviti prema Mediteranu i stići prvo do hrvatske obale i Dubrovnika, a zatim kroz Sueski kanal zaploviti povijesnim Putem svile kojim je išao i čuveni hrvatski moreplovac Marko Polo, uz obale Jemena i Indije, sve do Jakarte i Balija“ – kaže prvi čovjek Tradewinds Voyagesa.
Nakon toga u planu je obilazak Australije, pa zatim krstarenje Indijskim oceanom do Japana i dalje prema Aljasci, obje Amerike i pacifičkim otocima. “Interes za krstarenjima na ovom prelijepom i jedinstvenom jedrenjaku u Britaniji već je velik i uvjeren sam da će, gdje god nas vjetar u jedrima i morske struje odvedu, ona donijeti puno lijepih priča i nezaboravnih doživljaja i uspomena našim putnicima. Zbog toga smo i moj tim i ja izuzetno pozitivno uzbuđenjem i s nestrpljenjem iščekujemo da ta lijepa pomorska priča ovog broda izgrađenog u hrvatskom brodogradilištu što prije počne”, zaključio je Stuart McQuaker.