Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA), tvrtka u vlasništvu Hamburga koja upravlja trima od četiri kontejnerska terminala u Luci Hamburg, od utorka je vlasnica 50,1 posto nove logističke platforme u luci Trst, površine 270.000 kvadratnih metara, pod nazivom Piattaforma logistica Trieste, piše Novac.hr.
Potvrdila je to čelnica kompanije Angela Titzrath. “Riječ je o povijesnoj prilici”, rekao je jučer ministar ekonomskog razvoja Stefano Patuanelli u Trstu. Posebno je bila interesantna izjava Zena D’Agostina, čelnika Luke Trst. Prvo je pohvalio Hamburg kao vjerojatno “najbolju luku na svijetu kad je riječ o željezničkom prometu” i dodao kako je ovo “izvanredan izbor da se ne odustane od Puta svile. Naglašavam, Put svile, a ne Jedan pojas, jedan put: ovo potonje je kineski projekt, a prvo je transportni koridor koji je posvećen tržištu i koji ne planira netko tko nameće svoja rješenja Europi.”
U ožujku prošle godine potpisan je sporazum kojim je China Communications Construction Company (CCCC) trebala ući u razvoj lučke infrastrukture u Trstu. Taj je sporazum u međuvremenu zaboravljen. HHLA je najavio da će u logističku platformu uložiti 150 milijuna eura u prvoj fazi programa, između 100 i 300 milijuna u drugoj, a ukupne bi investicije trebale u konačnici iznositi oko milijardu eura.
Riječ je o obratu u talijanskoj politici nakon što je Europska unija donijela odluku o zaštiti strateške infrastrukture. Osim toga, iskustva Grčke s kineskim vlasnicima Pireja nisu pozitivna: Kina, naime, ucjenjuje Grčku i od nje traži političku podršku protiv odluka EU kako ne bi napustila Pirej. Hamburg je dosad ušao u vlasništvo terminala u Odesi u Ukrajini i Tallinnu u Estoniji. Nakon ovakvog stava talijanskih vlasti, bit će zanimljivo vidjeti kako će se hrvatske vlasti postaviti prema ovako tvrdom stavu EU.
Lučka uprava Rijeka tek treba odlučiti hoće li koncesiju za Zagrebačku obalu dati kineskom ili dansko-hrvatskom konzorciju. Rok za odluku pomaknut je do 31. prosinca ove godine.