O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Legenda o parobrodu kojem je na jednoj plovidbi krma bila u 1899., a prova u 1900. godini

Putnički parobrod Warrimoo se 31. prosinca 1899. na svojoj ruti između Kanade i Australije našao na poziciji LAT 0º 31′ N i LONG 179 30′ W, odnosno samo par milja od sjecišta ekvatora i međunarodne datumske granice, piše Otvoreno more. Kako su mu meteorološke prilike išle na ruku, navodno je kapetan John Duthie Sidney Philips promijenio kurs i prilagodio brzinu broda.

Kažu da je sjecištem prošao točno u ponoć pod kutom od 45 stupnjeva u odnosu na ekvator i 180. meridijan. Na taj je način postigao da su mu brodu bili, u istom trenutku, krma na sjevernoj hemisferi (zima), a pramac na južnoj (ljeto), te krma u 1899. a prova u 1900. godini. Na taj je način Warrimoo istovremeno bio ne samo u dva različita dana, dva različita mjeseca i dvije različite godine, te dva različita godišnja doba, nego i u dva različita stoljeća.

Priča o istovremenom prelasku ekvatora i datumske razdjelnice u novinama se pojavila tek 1942. i mnogo je skeptika koji je proglašavaju za urbanu legendu, ne vjerujući u njenu istinitost. Pitaju se zašto je trebalo proći više od četrdeset godina da se taj kuriozitet objavi i tvrde da navigacijski instrumenti u to vrijeme nisu bili tako precizni da bi kapetan Philips mogao izračunati i postići da točno u to vrijeme bude točno na tom mjestu.

SS Warrimo je potonuo 1918. kod La Gallitea u sudaru s francuskim razaračem Catapulte.

 

 

 

Prije 106 godina potonuo je “Jadranski Titanic”

Putnički parobrod Warrimoo se 31. prosinca 1899. na svojoj ruti između Kanade i Australije našao na poziciji LAT 0º 31′ N i LONG 179 30′ W, odnosno samo par milja od sjecišta ekvatora i međunarodne datumske granice, piše Otvoreno more. Kako su mu meteorološke prilike išle na ruku, navodno je kapetan John Duthie Sidney Philips promijenio kurs i prilagodio brzinu broda.

Kažu da je sjecištem prošao točno u ponoć pod kutom od 45 stupnjeva u odnosu na ekvator i 180. meridijan. Na taj je način postigao da su mu brodu bili, u istom trenutku, krma na sjevernoj hemisferi (zima), a pramac na južnoj (ljeto), te krma u 1899. a prova u 1900. godini. Na taj je način Warrimoo istovremeno bio ne samo u dva različita dana, dva različita mjeseca i dvije različite godine, te dva različita godišnja doba, nego i u dva različita stoljeća.

Priča o istovremenom prelasku ekvatora i datumske razdjelnice u novinama se pojavila tek 1942. i mnogo je skeptika koji je proglašavaju za urbanu legendu, ne vjerujući u njenu istinitost. Pitaju se zašto je trebalo proći više od četrdeset godina da se taj kuriozitet objavi i tvrde da navigacijski instrumenti u to vrijeme nisu bili tako precizni da bi kapetan Philips mogao izračunati i postići da točno u to vrijeme bude točno na tom mjestu.

SS Warrimo je potonuo 1918. kod La Gallitea u sudaru s francuskim razaračem Catapulte.

 

 

 

Prije 106 godina potonuo je “Jadranski Titanic”