Nakon točno 52 godine plovidbe, najstariji u floti Jadranskog pomorskog servisa (JPS) tegljač Pluton, jučer je krenuo na svoje posljednje putovanje, u smjeru brodogradilišta u Kraljevici, gdje je išao na rezanje; piše BuR portal.
Izgrađen je 1968. godine u Veneciji, u brodogradilištu Cantieri Navali e Officine Meccaniche di Venezia (CNOM) zajedno s tegljačem Titan.
Rađeni su po istim nacrtima te su potpuno jednaki, dimenzija 30,50 x 8,25 metara. Njihova namjena bila je lučko tegljenje, s mogućnošću plovidbe na otvorenom moru u svrhu tegljenja i spašavanja. Obična su oblika, potpuno zavarene gradnje, s posebno građenim i udešenim pramcem za guranje (boksanje) brodova.
Pogonski stroj je dizel motor od 1.400 KS koji preko reverzibilnog reduktora pokreće vijak smješten u Kortovoj sapnici. Brzina postignuta na pokusnim plovidbama bila je 12.3 čvora, a vučna snaga na stupu 23.4 tone, bez preopterećenja motora.
Motor je Deutz, četverotaktni osmocilindrični dizelaš s turbopunjačem, a mogao se preopteretiti sat vremena za 10%.
Za tegljenje su ugrađene dvije kuke proračunate na 33 tone radne i 65 tona prekidne snage, s mogućnošću iskopčavanja pod opterećenjem sa zapovjedničkog mosta. U najnepovoljnijim uvjetima opterećenja, kod bočnog djelovanja vučne sile, postignuta je zadovoljavajuća stabilnost, bez korištenja balasta.
Zbog velikog tanka za gorivo, čija je zapremnina 65 metara kubičnih, Pluton je imao autonomiju od 13 dana, što je zadovoljavalo sve potencijalne situacije tegljenja i spašavanja ne samo na Jadranu već i Mediteranu.
Osim lučkog tegljenja, Pluton je bio opremljen i opremom za gašenje požara te je sudjelovao u jednoj od mnogobrojnih akcija gašenja požara, poput one iz 1972. godine kada je na pučini Riječkog zaljeva gašen požar na brodu Dryanovo.
Brod je bio na remontu u Viktor Lencu kada je izbio požar, a zbog sumnje da je na brodu uskladišten zapaljivi materijal, brod je otegljen na pučinu.
Pluton je nudio smještaj za osam osoba te se na njemu moglo i duže boraviti. U to doba bio je jedan od najmodernijih tegljača, potpuno osposobljen za plovidbu, uz najvišu klasu predviđenu za tegljače za otvoreno more.
Od jučer njega više nema, ali će generacijama studenata Pomorskog fakulteta ostati njegov motor, na kojem će u praksi moći vidjeti kako funkcionira stroj koji je prešao tisuće nautičkih milja tijekom svog postojanja.