Pristankom brodova Suzana, Alfa i Vita i iskrcavanjem posljednjih 60-ak putnika u riječku luku svoju su turističku sezonu kružnih putovanja zaključili brodovi iz flote ID Riva toursa. Naime, brodovi najvećeg njemačkog turoperatera specijaliziranog za putovanja u Hrvatsku, već godinama iz Rijeke svakoga tjedna isplovljavaju na turističke rute po sjevernom Jadranu te su postali nezaobilazan dio riječke turističke priče, piše Novi list.
ID Riva tours ovu je izazovnu 2020. godinu uspio prebroditi i krajem lipnja probio je led otvorivši kruzing sezonu s gotovo 8 tjedana zakašnjenja te ju zaključio 10. listopada, odnosno dva tjedna ranije nego što su to navikli prošlih godina. Iskustvo iznimno teške sezone s nama je podijelio Selimir Ognjenović, suvlasnik ID Riva toursa iz Münchena koji se, nakon 25 godina postojanja tvrtke i više od 50 godina provedenih u turizmu, odlučno i uspješno suočio s poslovanjem u vremenu pandemije.
Prema njegovim riječima, od prvog polaska, 20. lipnja, Riva tours zabilježio je 195 polazaka, od toga je 111 polazaka bilo iz Rijeke, koja im je glavna polazišna luka, a tek 52 iz Trogira, 26 iz Zadra i samo 6 polazaka iz Dubrovnika, koji je ove godine bio najteže dohvatljiv.
Sjeverni Jadran hit
Zbog svoje epidemiološke situacije, ali i blizine, sjeverni su dijelovi hrvatske obale bili više traženi i bolje popunjeni. Popunjenost brodova ove je godine bila oko 63 posto i to je punih 25 posto manje nego lani.
Recimo, prošle godine brodovi su bili popunjeni iznad 85 posto i u prosjeku 21 tjedan, ove godine je taj postotak popunjenosti za 25 posto manji. Od divne flote od trideset brodova njih šest uopće ove godine nije isplovilo, pa ipak možemo reći da smo zadovoljni tim rezultatom. S obzirom na nevolju koja je snašla svijet, veliki je uspjeh da smo uspjeli poslovati, kazao je Selimir Ognjenović te zaključio da je sezona u konačnici ispala izuzetno uspješna. Strah, odnosno bolje rečeno oprez, i odlična pripremljenost, pomogli su im da pravovremeno reagiraju i dobro odrade sezonu.
Naši brodari i mi dokazali smo da je, ako ste odgovorni i dobro pripremljeni, moguće organizirati godišnji odmor u doba pandemije i to je jedno ogromno iskustvo za svaku buduću sezonu. Do njega nije bilo lako doći, trebalo se prije svega dobro pripremiti. Mi smo iskoristili travanj, svibanj i lipanj, odnosno sve dok nismo zaplovili, za razmišljanje, osmišljavanje i pripreme na koji način i pod kojim uvjetima, možemo osigurati najmanji rizik našim gostima.
Susreli smo se s brojnim otkazima rezervacija, no svojim smo putnicima s razumijevanjem poklonili puno pažnje te razgovorom objašnjavali situaciju. Ono što je vrlo važno, nikad nismo rekli da je kod nas sigurno, jer u ovom trenutku nitko na svijetu to ne može učiniti, ali gostima smo obećali i kasnije postupcima pokazali našu usmjerenost na smanjivanje rizika i odgovornost, a oni su nam zbog toga iskazali puno povjerenje, istaknuo je ovaj turistički stručnjak.
Vrijedno iskustvo
Stalnim kontaktom i transparentom komunikacijom stekli su povjerenje svojih putnika te kasnije učinili sve da godišnji odmor provedu bez straha i, usprkos svemu, uživaju pa ne čudi da su od gostiju dobili pozitivne povratne informacije, bolje no bilo kojih godina ranije. Upravo stoga Ognjenović posebne zahvale upućuje Arsenu Ercegoviću, kapetanu i predsjedniku Hrvatske udruge privatnih brodara, koji je napisao pravila ponašanja brodara i napravio odličan materijal koji je kasnije upućen glavnom Stožeru civilne zaštite. Također, zahvalio se i Hrvatskoj udruzi turizma i Veljku Ostojiću, na solidarnosti i odličnoj suradnji i razmjeni iskustva te informacijama koje su im bile od velike pomoći u vrijeme kada su donošene epidemiološke mjere.
– Rijetko tko se u ovome poslu može pohvaliti onime čime se može pohvaliti Riva Tours, a to je – iskustvo. Imamo iskustvo jer smo i u doba korone jednom velikom dijelu naših gostiju omogućili putovanje. Ove smo godine prevezli ukupno 5.918 putnika, što je 32 posto od lanjskih rezultata kad je prevezeno 18.800 putnika, ali oni koje smo prevezli bili su izuzetno zadovoljni. Imamo kapital s kojim ulazimo u sljedeću godinu, a to je povjerenje u kvalitetu naših brodara i njihovu ozbiljnost, sukladno odličnom poslu koji su obavili. Zatim, tu su i pozitivne reakcije naših putnika koje će prenositi dalje te naši vjerni gosti.
Ne očekujemo da će sljedeća sezona biti poput one 2019., ali ćemo joj se prilagođavati i svjesno raditi na mogućem maksimumu, objasnio je Selimir Ognjenović, dodavši da očekuju 60 do 70 posto ostvarenog u 2019. godini, što bi pak u usporedbi s ovogodišnjom sezonom ujedno značio i stopostotni rast. Ono na što računaju jest da će krenuti osam tjedana ranije nego ove godine, ali i na bolju popunjenost brodova.
Cijenjena odgovornost
Vezano uz budućnost turizma u Hrvatskoj, Selimir Ognjenović, kazao je da u ovoj krizi koja je obuzela svijet, Hrvatska nema loš položaj te da u rukama drži bolje karte od mnogih drugih. Kao najvažniji faktor u ovom vremenu istaknuo je prilagođavanje i komunikaciju te aktivno praćenje cjelokupne situacije.
– Ovo je vrijeme u kojem je nemoguće pripreme za jednu sezonu završiti u travnju, posebice stoga što pandemija diktira izvanredne okolnosti i mogućnosti za putovanja. Važno je prilagođavati se i komunicirati sa svojim potencijalnim potrošačima, rekao je i naglasio važnost povećavanja aktivnosti Hrvatske turističke zajednice prema njemačkom tržištu.
– U Njemačkoj se osim što se puno toga može dobiti, može se puno toga izgubiti. Ono što oni cijene jest odgovornost i korektnost, stoga bi umjesto velikih priča o Hrvatskoj kao sigurnoj destinaciji, trebalo uložiti u odgovorno ponašanje. Odgovornost je danas veliki kompliment, a kada tvrdiš da si siguran to je nešto što se ne može vjerovati, barem kad je pandemija u pitanju, rekao je Ognjenović i razgovor zaključio nadom u pozitivan ishod i uspjeh u nadolazećoj 2021. godini.