U Brodograđevnoj industriji Split, položene su kobilice za novogradnje 543 i 544, posljednja dva broda iz serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.
Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara bit će opremljeni temeljnim oružjem kakvo koriste sve obalne straže na svijetu, a to su automatski top promjera 30 milimetara i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava; piše Novac.hr.
„Prilikom posjete Zorana Milanovića, predsjednika Republike Hrvatske, zahvalili smo mu se što podržava hrvatsku industriju i što je promovira u inozemstvu, ali isto tako se zahvaljujemo i Vladi RH što je u jeku COVID krize našla način za nastavak financiranja projekta obalno ophodnih brodova. Brod je najkompleksniji proizvod kojega Hrvatska industrija može proizvesti. Brodovi koje radimo za izvoz sadrže 70 posto domaće komponente. A od uistinu povoljne cijene po kojoj gradimo ove brodove za obalnu stražu 45 posto iznosa se vraća odmah ili u kratkom roku u državni proračun“ – rekao je Tomislav Debeljak, predsjednik uprave Brodosplita.
Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu. To znači da, primjerice, kod naplavljivanja glavne i pomoćne strojarnice brod neće potonuti.
„Za novogradnje 541 i 542 završena je izrada pramčanih dijelova čeličnog trupa nakon što su početkom rujna ove godine položene kobilice. Današnje polaganje kobilica za novogradnje 543 i 544 nastavak je projekta izgradnje brodova iz serije obalno ophodnih brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice, koji će Obalnu stražu staviti uz bok modernijih svjetskih obalnih straža“ – rekao je Leonardo Martinović, direktor projekta izgradnje OOB-a.
Brodovi iz serije bit će opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora.
Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine od 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.
Kapacitet brodova je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW.
Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenjem u operativnu uporabu serije OOB-a nastavit će se projekt modernizacije I razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.
Video: Što se događa s otpadom s najvećeg svjetskog kruzera?