O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Norwegian Spirit uplovio u Crnu Goru

Kruzer „Norwegian Spirit“ američko-norveške kompanije „Norwegian Cruise Line“ (NCL) uplovio je u ponedjeljak u Luku Bar gdje će naredna tri mjeseca biti van upotrebe; u hot lay up-u.

Brod od 75.904 bruto tone, koji plovi pod zastavom Bahama, stigao je iz talijanske luke Brindisi, a u Baru se vezao na jednom od gatova koje koristi kompanija „Port of Adria“.

Kruzer kapaciteta 2.000 putnika, sagrađen 1998. godine, dug je 269 i širok 32,3 metra, a gaz mu iznosi 8,3 metara. Na „Norwegian Spiritu“ koji je zbog krize s koronavirusom stavljen u tzv. hot lay up (većina posade je na brodu i nalazi se u stanju da se brzo može vratiti u redovnu upotrebu); piše Boka News. Na brodu se nalazi 135 članova posade koja u redovnim okolnostima inače broji 965 ljudi. Tijekom boravka „Norwegian Spirita“ u Crnoj Gori, oni će se morati pridržavati mjera za sprječavanje širenja virusa i posebnih protokola koje su pomorske vlasti napravile upravo za ovakve okolnosti. Pored ostaloga, to podrazumijeva i obavezu da tijekom boravka broda u luci, svi članovi posade ostaju na brodu i ne izlaze s njega.

„Norwegian Spirit“ prvi je kruzer koji je od početka pandemije koronavirusa u ožujku ove godine uplovio i vezao se u jednu od crnogorskih luka. Prije njega su do sada samo dva kruzera – nizozemski „Zuiderdam“ i norveški „Viking Sea“, u listopadu i rujnu na po dan uplovili u Boku gdje su na sidrištima ispred Zelenike i u Tivatskom zaljevu, obavili smjenu dijelova svojih posada.

Pandemija je inače, napravila pravi kaos u svjetskoj kruzing industriji, pa je većina kruzera vezana po raznim svjetskim lukama u očekivanju cjepiva protiv korone i time postepene normalizacije prilika kada su turizam i putovanja u pitanju. Kruzing kompanije u svijetu nastoje da na sve moguće načine smanje operativne troškove i stoga stavljaju svoje brodove u lay up.

Foto: Boka News

Osim kompanije NCL, i drugi brodari su iskazivali interes da dovedu svoje brodove u Crnu Goru i tamo ih stave u lay up, a crnogorske pomorske vlasti su poduzele i niz administrativno-organizacijskih aktivnosti da izađu u susret takvim zahtjevima. Tako je Vlada Crne Gore krajem rujna na inicijativu Uprave pomorske sigurnosti i upravljanja lukama (UPSUL) usvojila Uredbu o dopuni Uredbe o visini naknade za korištenje objekata sigurnosti plovidbe na pomorskim putevima, a kojom je omogućeno drastično smanjenje te takse za brodove koji bi došli u Crnu Goru radi stavljanja u lay up. U Uredbu je uveden dodatni novi članak koji predviđa drastično umanjenje te naknade za plovne objekte u lay up-u (nevezano za njihovu vrstu ili veličinu) na iznos od samo 0,20 eura po neto-toni takvog broda. Ova naknada naplaćuje se jednokratno, bez obzira na vremenski period zadržavanja broda u crnogorskim vodama. Propisano je da ako takav brod, dok boravi u Crnoj Gori, prekine lay up i počne s komercijalnim operacijama, odmah počne i plaćati punu naknadu koja iznosi 0,6 eura po neto-toni za mjesečnu, odnosno 2 eura po neto-toni broda za godišnju naknadu. To znači da će „Norwegian Spirit“ koji ima 45.960 neto-tona, naprimjer, UPSUL-uplatiti nešto preko 9 tisuća eura na tijekom svog boravka u Crnoj Gori. Tu su i prihodi koji će od tog broda država naplatiti za korištenje obale, a prihode za vez i troškove struje i vode, od broda će imati kompanija Port of Adria kao lučki operater. Priliku da barem nešto zarade od boravka ovog broda imat će i niz drugih subjekata – počevši od agenta, preko pružalaca usluga pilotaže i tegljenja, dostavljača hrane, pića i ostalih potrepština, te kompanija koje pružaju uslugu odvoza smeća i drugog otpada s brodova.

„Zahvalni smo Ministarstvu pomorstva i prometa i NKT-u što smo uspjeli zajedno ovo realizirati jer je dolazak prvog kruzera u tzv.hot lay up u Crnoj Gori vijest koja je generalno, danas odjeknula u svjetskoj kruzing industriji. Kompanija NCL je prezadovoljna prijemom koji su dobili kod nas i zainteresirana je da u Crnu Goru pod istim uvjetima dovede još nekoliko svojih brodova, a što bi za sve nas u uvjetima kada je u nautičkom turizmu zbog korone sve stalo, bilo veoma značajno jer bi tako barem dio novca iz inozemstva ušao u našu ekonomiju“ – rekao je Aleksandar Vukić iz barske kompanije „Allegra“ koja je lučki agent NCL-a u Crnoj Gori. On je dodao da ima interesa i od strane drugih kompanija da dovedu još nekoliko svojih kruzera, kako u Bar, tako i u Zeleniku i Kotor.

„Zapovjednik „Norwegian Spirita“, kapetan Ashutosh Chandra iz Indije, izrazio je oduševljenje današnjim prijemom na koji su njegov brod i posada naišli u Baru i ponovio da će on i kompanija NCL strogo ispoštovati sve svoje obaveze koje imaju prema protokolima NKT..a i naših pomorskih vlasti“ – izjavio je Vukić.

Inače, u Baru već boravi jedan brod u lay up-u – brod „Vronskiy“, koji je u Bar stigao početkom mjeseca iz Španjolske, na njemu su trenutno 22 člana posade, te je dobio dozvolu da se u Crnoj Gori zadrži 91 dan.

 

 

 

Video: Što se događa s otpadom s najvećeg svjetskog kruzera?

Kruzer „Norwegian Spirit“ američko-norveške kompanije „Norwegian Cruise Line“ (NCL) uplovio je u ponedjeljak u Luku Bar gdje će naredna tri mjeseca biti van upotrebe; u hot lay up-u.

Brod od 75.904 bruto tone, koji plovi pod zastavom Bahama, stigao je iz talijanske luke Brindisi, a u Baru se vezao na jednom od gatova koje koristi kompanija „Port of Adria“.

Kruzer kapaciteta 2.000 putnika, sagrađen 1998. godine, dug je 269 i širok 32,3 metra, a gaz mu iznosi 8,3 metara. Na „Norwegian Spiritu“ koji je zbog krize s koronavirusom stavljen u tzv. hot lay up (većina posade je na brodu i nalazi se u stanju da se brzo može vratiti u redovnu upotrebu); piše Boka News. Na brodu se nalazi 135 članova posade koja u redovnim okolnostima inače broji 965 ljudi. Tijekom boravka „Norwegian Spirita“ u Crnoj Gori, oni će se morati pridržavati mjera za sprječavanje širenja virusa i posebnih protokola koje su pomorske vlasti napravile upravo za ovakve okolnosti. Pored ostaloga, to podrazumijeva i obavezu da tijekom boravka broda u luci, svi članovi posade ostaju na brodu i ne izlaze s njega.

„Norwegian Spirit“ prvi je kruzer koji je od početka pandemije koronavirusa u ožujku ove godine uplovio i vezao se u jednu od crnogorskih luka. Prije njega su do sada samo dva kruzera – nizozemski „Zuiderdam“ i norveški „Viking Sea“, u listopadu i rujnu na po dan uplovili u Boku gdje su na sidrištima ispred Zelenike i u Tivatskom zaljevu, obavili smjenu dijelova svojih posada.

Pandemija je inače, napravila pravi kaos u svjetskoj kruzing industriji, pa je većina kruzera vezana po raznim svjetskim lukama u očekivanju cjepiva protiv korone i time postepene normalizacije prilika kada su turizam i putovanja u pitanju. Kruzing kompanije u svijetu nastoje da na sve moguće načine smanje operativne troškove i stoga stavljaju svoje brodove u lay up.

Foto: Boka News

Osim kompanije NCL, i drugi brodari su iskazivali interes da dovedu svoje brodove u Crnu Goru i tamo ih stave u lay up, a crnogorske pomorske vlasti su poduzele i niz administrativno-organizacijskih aktivnosti da izađu u susret takvim zahtjevima. Tako je Vlada Crne Gore krajem rujna na inicijativu Uprave pomorske sigurnosti i upravljanja lukama (UPSUL) usvojila Uredbu o dopuni Uredbe o visini naknade za korištenje objekata sigurnosti plovidbe na pomorskim putevima, a kojom je omogućeno drastično smanjenje te takse za brodove koji bi došli u Crnu Goru radi stavljanja u lay up. U Uredbu je uveden dodatni novi članak koji predviđa drastično umanjenje te naknade za plovne objekte u lay up-u (nevezano za njihovu vrstu ili veličinu) na iznos od samo 0,20 eura po neto-toni takvog broda. Ova naknada naplaćuje se jednokratno, bez obzira na vremenski period zadržavanja broda u crnogorskim vodama. Propisano je da ako takav brod, dok boravi u Crnoj Gori, prekine lay up i počne s komercijalnim operacijama, odmah počne i plaćati punu naknadu koja iznosi 0,6 eura po neto-toni za mjesečnu, odnosno 2 eura po neto-toni broda za godišnju naknadu. To znači da će „Norwegian Spirit“ koji ima 45.960 neto-tona, naprimjer, UPSUL-uplatiti nešto preko 9 tisuća eura na tijekom svog boravka u Crnoj Gori. Tu su i prihodi koji će od tog broda država naplatiti za korištenje obale, a prihode za vez i troškove struje i vode, od broda će imati kompanija Port of Adria kao lučki operater. Priliku da barem nešto zarade od boravka ovog broda imat će i niz drugih subjekata – počevši od agenta, preko pružalaca usluga pilotaže i tegljenja, dostavljača hrane, pića i ostalih potrepština, te kompanija koje pružaju uslugu odvoza smeća i drugog otpada s brodova.

„Zahvalni smo Ministarstvu pomorstva i prometa i NKT-u što smo uspjeli zajedno ovo realizirati jer je dolazak prvog kruzera u tzv.hot lay up u Crnoj Gori vijest koja je generalno, danas odjeknula u svjetskoj kruzing industriji. Kompanija NCL je prezadovoljna prijemom koji su dobili kod nas i zainteresirana je da u Crnu Goru pod istim uvjetima dovede još nekoliko svojih brodova, a što bi za sve nas u uvjetima kada je u nautičkom turizmu zbog korone sve stalo, bilo veoma značajno jer bi tako barem dio novca iz inozemstva ušao u našu ekonomiju“ – rekao je Aleksandar Vukić iz barske kompanije „Allegra“ koja je lučki agent NCL-a u Crnoj Gori. On je dodao da ima interesa i od strane drugih kompanija da dovedu još nekoliko svojih kruzera, kako u Bar, tako i u Zeleniku i Kotor.

„Zapovjednik „Norwegian Spirita“, kapetan Ashutosh Chandra iz Indije, izrazio je oduševljenje današnjim prijemom na koji su njegov brod i posada naišli u Baru i ponovio da će on i kompanija NCL strogo ispoštovati sve svoje obaveze koje imaju prema protokolima NKT..a i naših pomorskih vlasti“ – izjavio je Vukić.

Inače, u Baru već boravi jedan brod u lay up-u – brod „Vronskiy“, koji je u Bar stigao početkom mjeseca iz Španjolske, na njemu su trenutno 22 člana posade, te je dobio dozvolu da se u Crnoj Gori zadrži 91 dan.

 

 

 

Video: Što se događa s otpadom s najvećeg svjetskog kruzera?

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here