O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Filipjanci za 4,2 milijuna kuna grade solarni putnički brod za 80-ak putnika

Općinski vijećnici Općine Sveti Filip i Jakov (Babac, Raštane Donje, Raštane Gornje, Sikovo, Sveti Filip i Jakov, Sveti Petar na Moru, Turanj) jednoglasno su izglasali proračun za 2021. godinu u iznosu od 65.847.309,48 kuna.

– Proračun Općine Sv. Filip i Jakov za 2021. godinu je ambiciozan, ali i ostvariv, razvojan i ima viziju.

Za gradnju komunalne infrastrukture predviđeno je 29.345.976,24 kuna, za održavanje komunalne infrastrukture 4.162.500 kuna, za Dječji vrtić Cvit 4.033.000 kuna, socijalnu skrb 643.200 kuna, šport 310.000 kuna, kulturu 206.000 kuna, te za putnički brod 4.200.000 kuna itd, kazao je načelnik Zoran Pelicarić – Peco; piše Zadarski List.

Poticanje brodskog prometa

Iz gore navedenog najzanimljivija je stavka u iznosu od 4,2 milijuna kuna predviđena za gradnju putničkog broda.

– Riječ je o solarnom putničkom brodu koji će moći primiti od 70 do 80 putnika, kazao je Darko Mikas, viši stručni suradnik za razvoj i društvene djelatnosti Općine Sv. Filip i Jakov.

Kada je Općinsko vijeće u svibnju 2018. donijelo odluku s kojom otok Babac više nije dio kopnenog naselja Turanj već samostalno općinsko naselje, Općina Sv. Filip i Jakov postala je i otočna općina. Odsad će najvjerojatnije biti i pomorska.

– Prije dvije godine Općina je kupila i obnovila brod dug oko sedam metara i s motorom od 50 konja radi naplate korištenja bova za sidrenje plovila te za potrebe odlaska na otok Babac, podsjeća Mikas.

Sad je Općina, odnosno tim Darka Mikasa, voditelja svojevrsne općinske »tvornice eura«, aplicirao na Javni poziv za neposredno sufinanciranje poticanja brodskog prometa na alternativna goriva 2020. kojeg je objavio Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje izgradnje plovila s maksimalnim iznosom od 10 milijuna kuna.

Paneli na krovu broda

​- Energetski neovisni solarni putnički brod koji će moći primiti do 80 putnika, u cijelosti se puni i pokreće pomoću energije iz solarnih panela na krovu broda, objašnjava Mikas.

Kad je riječ o energetski neovisnom solarnom brodu dobar primjer je već treće plovilo na solarni pogon u Nacionalnom parku Mljet koje je s 85 posto iznosa sufinancirano iz EU fondova.

– Brod će biti u komercijalnoj funkciji oživljavanja nekadašnjem plavog puta s kojim se na Pašmanskom kanalu spajaju općinska priobalna naselja Sveti Petar, Turanj i Sveti Filip i Jakov s Biogradom, Pakoštanima i otokom Pašmanom. Korist će se i u komercijalne izlete. U općinskom proračunu za brod je predviđen iznos od 4,2 milijuna kuna, naglasio je Darko Mikas dodajući kako je brod brži, jeftiniji i udobniji način putovanja te bi svojom atraktivnošću obogatio i turističku promidžbu i ponudu kao i obogatio život općinskog pučanstva na obali i u zaobalju.

 

 

 

Razina mora na Zenti prešla rub šetnice i potopila pojedine mulove za koje je privezano više plovila

 

Općinski vijećnici Općine Sveti Filip i Jakov (Babac, Raštane Donje, Raštane Gornje, Sikovo, Sveti Filip i Jakov, Sveti Petar na Moru, Turanj) jednoglasno su izglasali proračun za 2021. godinu u iznosu od 65.847.309,48 kuna.

– Proračun Općine Sv. Filip i Jakov za 2021. godinu je ambiciozan, ali i ostvariv, razvojan i ima viziju.

Za gradnju komunalne infrastrukture predviđeno je 29.345.976,24 kuna, za održavanje komunalne infrastrukture 4.162.500 kuna, za Dječji vrtić Cvit 4.033.000 kuna, socijalnu skrb 643.200 kuna, šport 310.000 kuna, kulturu 206.000 kuna, te za putnički brod 4.200.000 kuna itd, kazao je načelnik Zoran Pelicarić – Peco; piše Zadarski List.

Poticanje brodskog prometa

Iz gore navedenog najzanimljivija je stavka u iznosu od 4,2 milijuna kuna predviđena za gradnju putničkog broda.

– Riječ je o solarnom putničkom brodu koji će moći primiti od 70 do 80 putnika, kazao je Darko Mikas, viši stručni suradnik za razvoj i društvene djelatnosti Općine Sv. Filip i Jakov.

Kada je Općinsko vijeće u svibnju 2018. donijelo odluku s kojom otok Babac više nije dio kopnenog naselja Turanj već samostalno općinsko naselje, Općina Sv. Filip i Jakov postala je i otočna općina. Odsad će najvjerojatnije biti i pomorska.

– Prije dvije godine Općina je kupila i obnovila brod dug oko sedam metara i s motorom od 50 konja radi naplate korištenja bova za sidrenje plovila te za potrebe odlaska na otok Babac, podsjeća Mikas.

Sad je Općina, odnosno tim Darka Mikasa, voditelja svojevrsne općinske »tvornice eura«, aplicirao na Javni poziv za neposredno sufinanciranje poticanja brodskog prometa na alternativna goriva 2020. kojeg je objavio Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje izgradnje plovila s maksimalnim iznosom od 10 milijuna kuna.

Paneli na krovu broda

​- Energetski neovisni solarni putnički brod koji će moći primiti do 80 putnika, u cijelosti se puni i pokreće pomoću energije iz solarnih panela na krovu broda, objašnjava Mikas.

Kad je riječ o energetski neovisnom solarnom brodu dobar primjer je već treće plovilo na solarni pogon u Nacionalnom parku Mljet koje je s 85 posto iznosa sufinancirano iz EU fondova.

– Brod će biti u komercijalnoj funkciji oživljavanja nekadašnjem plavog puta s kojim se na Pašmanskom kanalu spajaju općinska priobalna naselja Sveti Petar, Turanj i Sveti Filip i Jakov s Biogradom, Pakoštanima i otokom Pašmanom. Korist će se i u komercijalne izlete. U općinskom proračunu za brod je predviđen iznos od 4,2 milijuna kuna, naglasio je Darko Mikas dodajući kako je brod brži, jeftiniji i udobniji način putovanja te bi svojom atraktivnošću obogatio i turističku promidžbu i ponudu kao i obogatio život općinskog pučanstva na obali i u zaobalju.

 

 

 

Razina mora na Zenti prešla rub šetnice i potopila pojedine mulove za koje je privezano više plovila

 

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here