Cijena prijevoza robe iz Kine u Europu povećala se trostruko u posljednjih osam tjedana zbog pomanjkanja kontejnera i povećane potražnje, piše Financial Times.
Cijena prijevoza kontejnera od 12 metara iz Azije do sjevera Europe povećala se s 2 tisuće dolara u studenom na više od 9 tisuća dolara, navodi Financial Times, pozivajući se na uvoznike i prijevoznike brodskog terete; piše Geopolitika News.
“Od strahovitog pada došli smo do povijesno velikih količina tereta i sada ga ima više nego što terminali mogu učinkovito podnijeti”, kazao je John Butler, predsjednik World Shipping Councila.
Pojasnio je da zbog zagušenja u lukama raste cijena prijevoza, odnosno dodatno se naplaćuje duže čekanje u lukama.
Ekonomisti pak upozoravaju, piše Financial Times, da čekanja i poremećaji utječu na globalne lance opskrbe.
Međutim, za sada se ne očekuje olakšanje pošto, zbog covid-19 restrikcija širom svijeta, ljudi puno manje troše u sektora usluga pa se potrošnja prelijeva u druge sfere.