Da bi brodogradnja bila ekološka, uporaba prirodnih materijala je prvi od nekoliko uvjeta. Materijali koje bi trebalo koristiti su drvo, prirodne smole i prediva, kao i ekološke boje jer jedino tako će se taj brod ili brodica jednog dana kada više neće bude za plovidbu moći razgraditi i iza sebe neće ostaviti nikakav trag; piše Burza Nautike.
Znate li da u EU i SAD-u postoji oko 20 milijuna rekreativnih plovila napravljenih od vrlo štetnih nerazgradivih materijala? Svi ovi brodovi će za 10 do 20 godina završiti na nekom otpadu ili na dnu mora, i tek manji dio bit će recikliran, i njihov materijal iskorišten za nešto korisno.
Kao odgovor na ovu prijetnju i nepoštivanje mora i okoliša španjolska tvrtka iz Ibize, La Bella Verde razvila je i sagradila potpuno razgradiv katamaran LBV35! On je napravljen od razgradive epoksidne smole, tkanja napravljenih od vulkanskih vlakana, FSC certificirane balze, te recikliranog materijala nastalog od ovih katamarana kojima je istekao resurs. U pojedinačnoj proizvodnji ovi katamarani prisutni su na tržištu još od 2014. godine, i u početku bili su namijenjeni prvenstveno projektu ekološkog čartera. Osim činjenice da se radi o ekološkim materijalima, tu je i ekološki solarni električni pogon kao i dodatne mreže na katamaranima koje svo vrijeme plovidbe sakupljaju otpad iz mora.
Za sve ovo zaslužna su dva skipera i jedan morski biolog čijom zaslugom će konačno započeti i serijska proizvodnja katamarana LBV35, a tu je i podrška Norberta Sedlaceka iz brodogradilišta Inovation Yachts. Zanimljiv detalj oko LBV35 katamarana je da će brodograditelj od vlasnika otkupljivati stare katamarane koji više neće ploviti, te ih reciklirati. Reciklirani materijal će se u potpunosti iskoristiti za gradnju novih plovila.
Ova zatvorena priča, u kojoj ne bi trebalo biti otpada, mogla bi biti pravi primjer samoodrživosti za cijeli sektor male brodogradnje. Serijska proizvodnja katamarana bit će u francuskom gradu Les Sables d’Olonne, u brodogradilištu Inovation Yachts. Norbert Sedlacek kao iskusni projektant opreme i jedrilja za regatne i natjecateljske jedrilice trebao bi dati svoj obol kvaliteti i performansama, što bi značilo da bi se brzina krstarenja LBV35 kretala od 8 do 12 čvorova s maksimumom od 22 čvora. Ove iznimne rezultate pratit će i ergonomija, i aerodinamika i hidrodinamika trupa. U ovaj koncept odlično se uklapa i vrhunski dizajn, kao i elektropogon i solarni paneli.