O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Žiteljima Klimna i Šila smiješe se novi metri obale i novi vezovi

U Klimnu je duž 40-metarskog poteza dosad potpuno neuporabljive obale izgrađen obalni zid, dok je mnogo obimniji zahvat – produljenje lukobrana u Šilu – zasad još u fazi pripreme dokumentacije s obzirom na to da iziskuje izmjenu općinskog Prostornog plana.

Paralelno s realizacijom više većih, zahtjevnijih i financijski »težih« ulaganja u krčke luke koja su u pripremi ili se već odvijaju u krčkim središtima poput grada Krka ili Baške, na otoku se predano odrađuje i cijeli niz onih manjih, ali korisnicima mjesnih luka i lučica ništa manje važnih ulaganja u njihovo kvalitativno unapređenje, što potvrđuju radovi koji se baš ovih dana dovršavaju u Klimnu; piše Novi list. Slikovito, moru oduvijek okrenuto naselje Dobrinjštine tako dobiva znatan produžetak svoje uređene obale, točnije – privezišnog dijela mjesne luke.

– Upravo se zgotovljavaju zahvati koje u luci Klimno već neko vrijeme izvode građevinari tvrtke BSK, specijalizirane za radove na moru, a koji su podrazumijevali izgradnju novog lučko-privezišnog poteza na mjestu donedavno neuređenog, stjenovitog i poprilično plitkog dijela obale. U fokusu naših građevinskih aktivnosti bio je potez dosad zapravo potpuno neuporabljive obale u duljini od kojih 40-ak metara, duž koje je izgrađen obalni zid. Novi, sad bitno produljeni dio funkcionalnog dužobalnog područja služit će za privez plovila, o čemu će se provesti konzultacije s Općinom Dobrinj – navodi ravnatelj ŽLU-a Krk.

Ugovorena vrijednost radova s uključenim PDV-om dosiže nešto više od 813 tisuća kuna, a tom trošku valja pridodati i cijenu usluge stručnog nadzora od 52,5 tisuće kuna, što ukupnu vrijednost izvedenih zahvata podiže na 865 tisuća kuna. Govoreći o radovima koji su ondje izvedeni, Lajnert je ukazao i da je između dva dijela obale, onoga na kojem je već postojao obalni zid i onoga na kojem se sada gradi novi, donedavno bio ostavljen »prekid« u duljini od oko pet metara, vezano za koji se u prvotnim planovima razmišljalo o izgradnji istezališta, odnosno rampe za izvlačenje plovila iz mora. – S obzirom na to da se u međuvremenu odustalo od gradnje tog objekta lučke infrastrukture koji je u međuvremenu izgrađen na drugom lokalitetu luke Klimno i taj smo potez sad »zatvorili«, odnosno povezali obalnim zidom u duljini od 5,6 metara koji je pridodan novom, 40-metarskom segmentu novooformljenog privezišnog lučkog akvatorija na kojemu će se mjesta naći za siguran i kvalitetan privez petnaest plovila. Odluka o tome kako će se spomenutim vezovima koristiti, odnosno hoće li biti u komunalnom ili pak nautičarskom režimu, bit će predmet naših dogovora s Općinom Dobrinj, odnosno našeg zajedničkog uvida u aktualne potrebe žitelja tog mjesta za vezovima, zaključio je Lajnert istaknuvši da je cjelokupna vrijednost investicije podmirena iz proračuna ŽLU-a Krk. Iako je planirani završetak radova zacrtan za 15. ožujka, ravnatelj je uvjeren da će građevinarske aktivnosti na tom dijelu luke Klimno biti dovršene i koji dan prije zacrtanog roka. Druga pak faza planiranih zahvata u istoj luci ovisit će o financijskim, ali i operativno-logističkim mogućnostima ŽLU-a i Općine, s obzirom na to da podrazumijeva produljenje tog obalnog zida za dodatnih pedesetak metara, sve do nasipa iza kojeg se obala nastavlja plažom.

Ravnatelj ŽLU-a i općinski načelnik Neven Komadina istakli su da se ono najozbiljnije takvo ulaganje ipak odnosi na planove koji bi u doglednoj budućnosti trebali biti ostvareni u luci Šilo. – Ondje je u planu produljenje lukobrana, za što je već izrađen idejni projekt, no prije konkretnijih projektno-dokumentacijskih razrada te investicije, potrebno je izmijeniti općinski Prostorni plan, i to zbog planiranog bitnog proširenja lučkog područja današanjeg šilarskog Starog porta. Taj je postupak u tijeku, ali ga donekle usporavaju trenutačne epidemiološke prilike, nastavlja Komadina objašnjavajući da će, prije no što novi Prostorni plan stupi na snagu, dobrinjska lokalna uprava s mještanima tog obalnog naselja detaljno i cjelovito »pretresti« tu tematiku. – Naime, želja nam je da prije pokretanja idućih faza pripreme tog projekta koji je, objektivno gledano, danas još uvijek u povojima, s lokalnom javnošću raspravimo, definiramo i usuglasimo baš sve aspekte tog projekta, tim više što će se njime zaći i u neke dijelove obale koji se danas koriste kao kupališta (lokalitet Na vodici op.a.), naglašava Komadina ne želeći niti jednim planerskim potezom narušiti pravo samih Šilara da, kao oni kojih će se sva takva ulaganja najviše ticati, utječu na razvojni put svog mjesta, pa tako i na kapacitativni potencijal, ali i prostorni obuhvat mjesne luke. U svakom slučaju, planovi se rade jer objektivna potreba za jačanjem i osuvremenjivanjem naših luka postoji, a kolika je važnost postojećih četiriju luka na našem području, najbolje potvrđuje podatak da se gotovo trećina svih prihoda koje ŽLU Krk na ovom otoku ostvaruje s osnova naplate komunalnih vezova uprihođuje upravo u lukama na području Općine Dobrinj. S druge strane takve okolnosti jasno govore i u prilog stajalištu ovdašnje lokalne uprave da luke i lučice ovog dijela našeg otoka zaslužuju veću pozornost, a s njom naravno i znatnija ulaganja, zaključio je dobrinjski načelnik.

U Klimnu je duž 40-metarskog poteza dosad potpuno neuporabljive obale izgrađen obalni zid, dok je mnogo obimniji zahvat – produljenje lukobrana u Šilu – zasad još u fazi pripreme dokumentacije s obzirom na to da iziskuje izmjenu općinskog Prostornog plana.

Paralelno s realizacijom više većih, zahtjevnijih i financijski »težih« ulaganja u krčke luke koja su u pripremi ili se već odvijaju u krčkim središtima poput grada Krka ili Baške, na otoku se predano odrađuje i cijeli niz onih manjih, ali korisnicima mjesnih luka i lučica ništa manje važnih ulaganja u njihovo kvalitativno unapređenje, što potvrđuju radovi koji se baš ovih dana dovršavaju u Klimnu; piše Novi list. Slikovito, moru oduvijek okrenuto naselje Dobrinjštine tako dobiva znatan produžetak svoje uređene obale, točnije – privezišnog dijela mjesne luke.

– Upravo se zgotovljavaju zahvati koje u luci Klimno već neko vrijeme izvode građevinari tvrtke BSK, specijalizirane za radove na moru, a koji su podrazumijevali izgradnju novog lučko-privezišnog poteza na mjestu donedavno neuređenog, stjenovitog i poprilično plitkog dijela obale. U fokusu naših građevinskih aktivnosti bio je potez dosad zapravo potpuno neuporabljive obale u duljini od kojih 40-ak metara, duž koje je izgrađen obalni zid. Novi, sad bitno produljeni dio funkcionalnog dužobalnog područja služit će za privez plovila, o čemu će se provesti konzultacije s Općinom Dobrinj – navodi ravnatelj ŽLU-a Krk.

Ugovorena vrijednost radova s uključenim PDV-om dosiže nešto više od 813 tisuća kuna, a tom trošku valja pridodati i cijenu usluge stručnog nadzora od 52,5 tisuće kuna, što ukupnu vrijednost izvedenih zahvata podiže na 865 tisuća kuna. Govoreći o radovima koji su ondje izvedeni, Lajnert je ukazao i da je između dva dijela obale, onoga na kojem je već postojao obalni zid i onoga na kojem se sada gradi novi, donedavno bio ostavljen »prekid« u duljini od oko pet metara, vezano za koji se u prvotnim planovima razmišljalo o izgradnji istezališta, odnosno rampe za izvlačenje plovila iz mora. – S obzirom na to da se u međuvremenu odustalo od gradnje tog objekta lučke infrastrukture koji je u međuvremenu izgrađen na drugom lokalitetu luke Klimno i taj smo potez sad »zatvorili«, odnosno povezali obalnim zidom u duljini od 5,6 metara koji je pridodan novom, 40-metarskom segmentu novooformljenog privezišnog lučkog akvatorija na kojemu će se mjesta naći za siguran i kvalitetan privez petnaest plovila. Odluka o tome kako će se spomenutim vezovima koristiti, odnosno hoće li biti u komunalnom ili pak nautičarskom režimu, bit će predmet naših dogovora s Općinom Dobrinj, odnosno našeg zajedničkog uvida u aktualne potrebe žitelja tog mjesta za vezovima, zaključio je Lajnert istaknuvši da je cjelokupna vrijednost investicije podmirena iz proračuna ŽLU-a Krk. Iako je planirani završetak radova zacrtan za 15. ožujka, ravnatelj je uvjeren da će građevinarske aktivnosti na tom dijelu luke Klimno biti dovršene i koji dan prije zacrtanog roka. Druga pak faza planiranih zahvata u istoj luci ovisit će o financijskim, ali i operativno-logističkim mogućnostima ŽLU-a i Općine, s obzirom na to da podrazumijeva produljenje tog obalnog zida za dodatnih pedesetak metara, sve do nasipa iza kojeg se obala nastavlja plažom.

Ravnatelj ŽLU-a i općinski načelnik Neven Komadina istakli su da se ono najozbiljnije takvo ulaganje ipak odnosi na planove koji bi u doglednoj budućnosti trebali biti ostvareni u luci Šilo. – Ondje je u planu produljenje lukobrana, za što je već izrađen idejni projekt, no prije konkretnijih projektno-dokumentacijskih razrada te investicije, potrebno je izmijeniti općinski Prostorni plan, i to zbog planiranog bitnog proširenja lučkog područja današanjeg šilarskog Starog porta. Taj je postupak u tijeku, ali ga donekle usporavaju trenutačne epidemiološke prilike, nastavlja Komadina objašnjavajući da će, prije no što novi Prostorni plan stupi na snagu, dobrinjska lokalna uprava s mještanima tog obalnog naselja detaljno i cjelovito »pretresti« tu tematiku. – Naime, želja nam je da prije pokretanja idućih faza pripreme tog projekta koji je, objektivno gledano, danas još uvijek u povojima, s lokalnom javnošću raspravimo, definiramo i usuglasimo baš sve aspekte tog projekta, tim više što će se njime zaći i u neke dijelove obale koji se danas koriste kao kupališta (lokalitet Na vodici op.a.), naglašava Komadina ne želeći niti jednim planerskim potezom narušiti pravo samih Šilara da, kao oni kojih će se sva takva ulaganja najviše ticati, utječu na razvojni put svog mjesta, pa tako i na kapacitativni potencijal, ali i prostorni obuhvat mjesne luke. U svakom slučaju, planovi se rade jer objektivna potreba za jačanjem i osuvremenjivanjem naših luka postoji, a kolika je važnost postojećih četiriju luka na našem području, najbolje potvrđuje podatak da se gotovo trećina svih prihoda koje ŽLU Krk na ovom otoku ostvaruje s osnova naplate komunalnih vezova uprihođuje upravo u lukama na području Općine Dobrinj. S druge strane takve okolnosti jasno govore i u prilog stajalištu ovdašnje lokalne uprave da luke i lučice ovog dijela našeg otoka zaslužuju veću pozornost, a s njom naravno i znatnija ulaganja, zaključio je dobrinjski načelnik.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video