O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Dok 3. maj čeka zeleno svjetlo Vlade, javio se kupac: Norvežani podebljali cijenu za nekoliko milijuna eura

Nakon što je Vlada prije mjesec dana zaključkom potvrdila svoju namjeru da će novogradnju 514, brod za prijevoz automobila, završiti u vlastitom aranžmanu u »3. maju« i onda ga kao gotov brod prodati na tržištu, još uvijek se čeka na zadnji korak prema samoj operacionalizaciji ovog posla.

Kako neslužbeno doznaje Novi List, sam tekst ugovora koji bi se trebao potpisati između države, koja je ovime preuzela ulogu privremenog brodovlasnika i riječkog »3. maja« je usuglašen, no prethodno mora još dobiti zeleno svjetlo na Vladi.

Optimisti već par tjedana očekuju da će ta točka osvanuti na dnevnom redu u Banskim dvorima, no prošla je i jučerašnja sjednica Vlade bez da se to dogodilo. S druge strane, izuzme li se oko 1.500 tona izrađenih sekcija za novi Scenicov polarni kruzer i neki manji poslovi za treća lica, riječko brodogradilište s blizu 850 zaposlenih već pola godine praktički funkcionira i posluje samo od jednog broda, završetka tankera »Santiago« što je daleko od optimalnih uvjeta u kojima bilo koje brodogradilište može funkcionirati, a kamoli ono koje se još bori da otvori sebi šansu da opstane nakon što se zaključi ovaj posebni program unutar kojeg »3. maj« sada posluje.

Ipak, čini se da bi se zaokret mogao uskoro dogoditi. Neslužbene informacije upućuju da je Scenic grupa, odnosno njihova tvrtka MKM Yachts, konačno dogovorila kreditnu liniju s kojom će se na trećemajskom navozu zahuktati gradnja brodskog trupa za novi luksuzni polarni kruzer, ukupno vrijedan blizu 170 milijuna eura, piše Novi List. Sama realizacija dogovorenog kredita, navodno, trebala bi se dogoditi u prvoj polovici mjeseca travnja.

Dobri signali stižu i po pitanju same novogradnje 514 jer kuloarske informacije upućuju da je izvorni naručitelj ovog broda, norveška kompanija Siem, i dalje zainteresirana da preuzme ovaj brod za prijevoz 7.000 automobila. Prema informacijama s kojima raspolažemo iz izvora bliskih ovoj brodarskoj kompaniji, resornom su Ministarstvu gospodarstva na stol stavili novu ponudu kojom su sada podebljali iznos kojeg nude za taj brod. Navodno su sada spremni platiti 15 posto više od onog što su nudili ranije i žele odmah potpisati ugovor, čim se između Vlade odnosno Ministarstva gospodarstva i »3. maja« parafira ugovor o završetku broda.

Ovo je indikator da je bio dobar potez kada su u Vladi početkom ove godine odlučili dati odbijenicu Siemu zbog preniske cijene, tim više što se radilo o jedinom zainteresiranom kupcu za taj brod. Valja podsjetiti da su ujesen 2019. godine u riječkom brodogradilištu, uz Siema, imali još jednog zainteresiranog kupca za taj car carrier, ali se taj u međuvremenu povukao tako da su u igri ostali samo Norvežani, koji su izvorno i bili ugovorili ovaj brod za potrebe svoje poslovne suradnje s njemačkim koncernom VW-om.

Nakon što su u Vladi odlučili da će novogradnju 514 završiti vlastitim sredstvima odnosno kreditnim zaduženjem kod HBOR-a, Siem se ipak vratio nazad, samo sada s nekoliko milijuna eura većom cijenom od one koju su prethodno nudili. Zasad nema naznaka kako će se u nadležnim ministarstvima i Banskim dvorima postaviti prema najnovijoj ponudi iz Siema.

Sve dosadašnje kalkulacije vezane uz završetak ovog broda, kapaciteta prijevoza 7.000 automobila, ukazuju da će u ovu novogradnju trebati uložiti još oko 20 milijuna eura dok se, s druge strane, u ovom trenutku navodno nudi nešto malo iznad 38 milijuna eura za gotov brod. U Hrvatskoj brodogradnji-Jadranbrod napravili su analizu slijedom koje je procijenjeno da će se u trenutku kad bude završen za ovaj car carrier na tržištu moći dobiti između 5 i 10 milijuna eura veća cijena od one koju su Norvežani prethodno bili nudili.

Nakon što je Vlada prije mjesec dana zaključkom potvrdila svoju namjeru da će novogradnju 514, brod za prijevoz automobila, završiti u vlastitom aranžmanu u »3. maju« i onda ga kao gotov brod prodati na tržištu, još uvijek se čeka na zadnji korak prema samoj operacionalizaciji ovog posla.

Kako neslužbeno doznaje Novi List, sam tekst ugovora koji bi se trebao potpisati između države, koja je ovime preuzela ulogu privremenog brodovlasnika i riječkog »3. maja« je usuglašen, no prethodno mora još dobiti zeleno svjetlo na Vladi.

Optimisti već par tjedana očekuju da će ta točka osvanuti na dnevnom redu u Banskim dvorima, no prošla je i jučerašnja sjednica Vlade bez da se to dogodilo. S druge strane, izuzme li se oko 1.500 tona izrađenih sekcija za novi Scenicov polarni kruzer i neki manji poslovi za treća lica, riječko brodogradilište s blizu 850 zaposlenih već pola godine praktički funkcionira i posluje samo od jednog broda, završetka tankera »Santiago« što je daleko od optimalnih uvjeta u kojima bilo koje brodogradilište može funkcionirati, a kamoli ono koje se još bori da otvori sebi šansu da opstane nakon što se zaključi ovaj posebni program unutar kojeg »3. maj« sada posluje.

Ipak, čini se da bi se zaokret mogao uskoro dogoditi. Neslužbene informacije upućuju da je Scenic grupa, odnosno njihova tvrtka MKM Yachts, konačno dogovorila kreditnu liniju s kojom će se na trećemajskom navozu zahuktati gradnja brodskog trupa za novi luksuzni polarni kruzer, ukupno vrijedan blizu 170 milijuna eura, piše Novi List. Sama realizacija dogovorenog kredita, navodno, trebala bi se dogoditi u prvoj polovici mjeseca travnja.

Dobri signali stižu i po pitanju same novogradnje 514 jer kuloarske informacije upućuju da je izvorni naručitelj ovog broda, norveška kompanija Siem, i dalje zainteresirana da preuzme ovaj brod za prijevoz 7.000 automobila. Prema informacijama s kojima raspolažemo iz izvora bliskih ovoj brodarskoj kompaniji, resornom su Ministarstvu gospodarstva na stol stavili novu ponudu kojom su sada podebljali iznos kojeg nude za taj brod. Navodno su sada spremni platiti 15 posto više od onog što su nudili ranije i žele odmah potpisati ugovor, čim se između Vlade odnosno Ministarstva gospodarstva i »3. maja« parafira ugovor o završetku broda.

Ovo je indikator da je bio dobar potez kada su u Vladi početkom ove godine odlučili dati odbijenicu Siemu zbog preniske cijene, tim više što se radilo o jedinom zainteresiranom kupcu za taj brod. Valja podsjetiti da su ujesen 2019. godine u riječkom brodogradilištu, uz Siema, imali još jednog zainteresiranog kupca za taj car carrier, ali se taj u međuvremenu povukao tako da su u igri ostali samo Norvežani, koji su izvorno i bili ugovorili ovaj brod za potrebe svoje poslovne suradnje s njemačkim koncernom VW-om.

Nakon što su u Vladi odlučili da će novogradnju 514 završiti vlastitim sredstvima odnosno kreditnim zaduženjem kod HBOR-a, Siem se ipak vratio nazad, samo sada s nekoliko milijuna eura većom cijenom od one koju su prethodno nudili. Zasad nema naznaka kako će se u nadležnim ministarstvima i Banskim dvorima postaviti prema najnovijoj ponudi iz Siema.

Sve dosadašnje kalkulacije vezane uz završetak ovog broda, kapaciteta prijevoza 7.000 automobila, ukazuju da će u ovu novogradnju trebati uložiti još oko 20 milijuna eura dok se, s druge strane, u ovom trenutku navodno nudi nešto malo iznad 38 milijuna eura za gotov brod. U Hrvatskoj brodogradnji-Jadranbrod napravili su analizu slijedom koje je procijenjeno da će se u trenutku kad bude završen za ovaj car carrier na tržištu moći dobiti između 5 i 10 milijuna eura veća cijena od one koju su Norvežani prethodno bili nudili.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here