Od sredine prošle godine plaće kineskih pomoraca su u porastu svaka dva mjeseca zbog velike potražnje za zamjenom indijske i filipinske posade širom svijeta. Na tankerima im je plaća 5% veća u odnosu na druge nacionalnosti.; piše Splash247
Jednogodišnja zabrana promjene posade, u koju su uključeni strani državljani, značila je da vlasnici širom svijeta moraju osigurati kinesku posadu za svoje novogradnje širom Kine.
Štoviše, Kishore Rajvanshy, generalni direktor u Fleet Managementu, rekao je da je Kina jedina država čija posada ima osigurano cijepljenje prije odlaska na brod.
“S nedavnim zabranama letova iz Indije i Filipina, potražnja za cijepljenim kineskim pomorcima naglo je porasla”, izjavio je Rajvanshy.
Lukama u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, uključujući Singapur i Fujairah, zabranjeno je mijenjati članove posade koji su putovali iz Indije u proteklih dva tjedna.
Druge su luke poduzele još drastičnije akcije – Zhoushan u Kini, na primjer, zabranio je ulazak brodovima ili posadama koji su posjetili Indiju ili Bangladeš u posljednja tri mjeseca.
“Kriza rotacije posade još uvijek nije gotova. Zapravo će ova godina biti gora nego prošla. Nedavni porast slučajeva Covid-19 u mnogim zemljama onemogućava promjenu posade zbog zatvaranja luka.“, upozorio je Bjorn Hojgaard, izvršni direktor hongkonškog upravitelja brodova Anglo-Eastern Univan Group.