Kaže se da je porinuće broda jedan od najuzbudljivijih trenutaka u brodogradnji. Pokusna plovidba je zadnji ispit koji brod mora položiti prije nego ga njegovi graditelji predaju u ruke naručitelju. Ekipa emisije More odradila je 9-satnu pokusnu vožnju sa svim testovima – broda kojeg je pulski Tehnomont izradio za norveška ribogojilišta. ; piše magazin HRT-a
Brod je dug 24, a širok 11 metara. Potezne sile 12 tona, nosivosti 120. Maksimalna mu je brzina 11 čvorova. Do pulskoga lukobrana plovilo se sporije a nakon njega punim gasom 5 sati bez stanke. Radi se o testu izdržljivosti, prati se opterećenje te svi parametri motora, buka i propulzije samoga broda, objašnjava voditelj gradnje Niko Skala.
Motor nadgleda mehaničar Gianni Lizzul, jedan je od najboljih poznavatelja brodskih motora. Punih 50 godina proveo je u makini i još bi da godine ne pritišću. Cijeli proces budno prati i predstavnik naručitelja Gordan Polonio.
– Dosta sam zadovoljan. Tehnomont radi dosta kvalitetne brodove u skladu s tehničkom specifikacijom. Mogu reći da su iz broda u brod, budući je ovo već 7. brod – vidljiva poboljšanja u svim segmentima. Zadnja dva broda bila su napravljena iznimno kvalitetno, kaže Polonio.
Za čistu će desetku brod morati pokazati odlične maritimne sposobnosti. Ispituje se kormilarenje, zaustavljanje ili kočenje broda, bočni porivnici odosno naglo okretanje u lijevo i udesno, dakle niz testova upravljivosti o kojima najbolje svjedoči kapetan pokusne plovidbe Mario Jelovica. Iskusan u dugoj plovidbi ali i nizu sličnih. Ovo mu je treći Tehnomontov brod.
– Pa kod ovoga su dosta dobre. Normalno, to ovisi od broda do broda. Ovo je baš ‘servisni brod’ kojemu je i u opisu posla da bude dosta dobar za manevriranje, a takav i jest. Ima i pramčani i krmeni potisnik tako da je jako dobar što se toga tiče. Zasad sve radi, ali ja ću odahnuti kad se mi vežemo i kad smo sigurni za rivom. Onda je sve u redu, priča Jelovica.
Ovaj brod morat će podizati teške terete i premiještati kaveze u norveškim ribogojilištima. Da sve funkcije i komande štimaju provjerava električar Milenko Bilić. Brod se može pomicati lijevo-desno, a ima i autopilot sistem.
Na kraju zadnji ispit koji je ovaj brod položio je – prvo morsko sidrenje.
Dorina Tikvicki/More/HRT