O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Dubrovački kapetan za okladu u jedrilici preplovio Atlantik – 1870.

Njegov pothvat mnogi su u to vrijeme smatrali suludim.

Dubrovački pustolov, kapetan i istraživač Nikola Primorac drugog lipnja 1870. godine sa svojom jedrilicom City of Ragusa krenuo je preploviti Atlantik. Primorac je isplovio iz Liverpoola i za 92 dana stigao do Bostona. Istim putem se i vratio, za što mu je trebalo samo 38 dana; piše Povijest.hr

U ovu avanturu kapetan Primorac upustio se nakon što se, u kapetanskom klubu u Liverooplu, okladio u svotu od 1.000 funti da će u maloj jedrilici preploviti Atlantski ocean u oba smjera. Partner u pothvatu bio mu je irski kapetan John Charles Buckley. 

Jedrilica City of Ragusa bila je dužine šest metara, širine niti dva, a visine od kobilice do ruba palube 0,82 metra. Njegov pothvat mnogi su u to vrijeme smatrali suludim, a o njemu su pisale brojne britanske i američke novine.

U Hrvatskoj je odjek ovog jedinstvenog postignuća dubrovačkog kapetana gotovo posve izostao, tek je Vienac, u rujnu 1871., objavio kratku vijest pod naslovom Najhitrija ladja na svietu.  

Na kraju istaknimo da je Primorac želio ploviti pod zastavom svetog Vlaha, ali mu to nije dopušteno. Jedrilica City of Ragusa, nažalost, nije ostala sačuvana.

Njegov pothvat mnogi su u to vrijeme smatrali suludim.

Dubrovački pustolov, kapetan i istraživač Nikola Primorac drugog lipnja 1870. godine sa svojom jedrilicom City of Ragusa krenuo je preploviti Atlantik. Primorac je isplovio iz Liverpoola i za 92 dana stigao do Bostona. Istim putem se i vratio, za što mu je trebalo samo 38 dana; piše Povijest.hr

U ovu avanturu kapetan Primorac upustio se nakon što se, u kapetanskom klubu u Liverooplu, okladio u svotu od 1.000 funti da će u maloj jedrilici preploviti Atlantski ocean u oba smjera. Partner u pothvatu bio mu je irski kapetan John Charles Buckley. 

Jedrilica City of Ragusa bila je dužine šest metara, širine niti dva, a visine od kobilice do ruba palube 0,82 metra. Njegov pothvat mnogi su u to vrijeme smatrali suludim, a o njemu su pisale brojne britanske i američke novine.

U Hrvatskoj je odjek ovog jedinstvenog postignuća dubrovačkog kapetana gotovo posve izostao, tek je Vienac, u rujnu 1871., objavio kratku vijest pod naslovom Najhitrija ladja na svietu.  

Na kraju istaknimo da je Primorac želio ploviti pod zastavom svetog Vlaha, ali mu to nije dopušteno. Jedrilica City of Ragusa, nažalost, nije ostala sačuvana.