Nezadovoljni zbog prolaska velikih brodova kroz povijesnu lagunu grada, lokalni prosvjednici protestirali su zbog povratka na ”normalno” budući da je u nedjelju isplovio prvi kruzer iz Venecijanske lagune; javlja gCaptain
Stotine ljudi okupilo se na kopnu i u moru sa zastavama na kojima je pisalo ”Ne velikim brodovima”.
Okružili su i slijedili MSC Orchestra dok je isplovljavao iz Venecije i krenuo prema Hrvatskoj i Grčkoj.
”Ovdje smo zato što smo protiv turističkog modela koji uništava grad, tjera stanare, uništava planet i zagađuje”, izjavila je Marta Sottoriva, 29-godišnja učiteljica i građanka Venecije.
Lučka uprava, gradska vlast i radnici pružili su dobrodošlicu isplovljavanju MSC Orchestra smatrajući to kao procvat kruzerske industrije i putovanja nakon velike zdravstvene krize uzrokovane Covid-19 virusom.
”Sretni smo što smo se vratili… i ponovno pokrenuli motore. Stalo nam je do Venecije i već godinama tražimo najbolje rješenje za brodove”, izjavio je Francesco Galietti, državni direktor Međunarodnog udruženja brodskih linija (CLIA).
Neki građani već godinama pozivaju Vladu da velikim kruzerima i brodovima zabrani prolazak kroz lagunu i pristajanje nedaleko od poznatog Trga Sv.Marka.
Prosvjednici se brinu o zaštiti okoliša, zagađenju i podvodnim erozijama u gradu koji je već u velikoj opasnosti od podizanja razine mora.
Talijanska vlada u travnju je donijela odluku da kruzeri i kontejneraši ne smiju uploviti u povijesni centar Venecije već da moraju pristati negdje drugdje.
Međutim, zabrana neće imati učinka dok terminali izvan lagune ne budu završeni, a natječaji za to još nisu raspisani. Počevši od sljedeće godine, promet će biti usmjeren na obližnju luku Marghera.
Uz brodove koji su prosvjedovali, ispraćaju MSC Orchestra pridružili su se i tegljači koji su ga pozdravili uz sprejeve za vodu, morsku tradiciju koja se čuva za posebne prigode.
Kruzer može prevoziti više od 3000 putnika i 1000 članova posade, ali zbog restriktivnih mjera za ovo putovanje popunjenost broda bit će upola manja.
” Vrlo je važan dan za nas, za 4000 radnika i mnogih drugih koji rade u ovom sektoru. Ponovno krećemo nakon gotovo 17 mjeseci i napokon vidimo svjetlo na kraju tunela”, rekao je Alessandro Santi, predsjednik grupe Federlogistica.
CLIA procjenjuje da kruzerska industrija predstavlja više od 3 % venecijanskog BDP-a.
”Venecija je mjesto gdje mnogi itinerari počinju ili završavaju, a ekonomski utisak na Veneciju je velik”, rekao je Galietti. ”Ako se Venecija ukloni s itinerara, cijeli Jadran snosit će posljedice… a to bi bio veliki udarac.”