“Brodospasov” tegljač “Jaki” uputio se iz Ploča u Trogir kako bi u srijedu ujutro uzeo u tegalj nedovršeni ruski tanker i oteglio ga iz “Brodotrogira” u splitsko brodogradilište, piše Slobodna Dalmacija.
Neobičan prizor za lokalni akvatorij plijenio je pažnju građana – nevelik, ali snažan tegljač vukao je veliki brod bez pogona, a u operaciji je povremeno asistirao još jedan remorker.
Nedovršeni tanker vlasništvo je ruskih brodovlasnika koji su posao povjerili Danku Končaru, odnosno trogirskim metalcima. Ali Trogirani nisu uspjeli završiti taj radno vrlo intenzivan posao i sve je okončano sklapanjem dogovora između ruskog brodovlasnika i Tomislava Debeljaka, odnosno njegova “Brodosplita”.
Da bi ruski tanker bio uveden u škver u splitskoj uvali Supaval, iz brodogradilišta je isplovio onaj najveći svjetski jedrenjak s križnim jedrima i pet jarbola, koji je nakon raskida posla sa “Star Clippersom”, tvrtkom monegaškog vlasnika Mikaela Kraffta, ostao u Splitu i priprema se za međunarodnu sezonu kružnih putovanja. Novo mu je ime “Golden Horizon” i plovi pod hrvatskom zastavom. Privremeno je vezan na vanjskom dijelu lukobrana splitske Gradske luke.
Inače, Trogirani su svojevremeno bili ugovorili opremanje i dovršetak dvaju ruskih tankera, a jednog su u međuvremenu isporučili. Trup mu je bio izgrađen prije više od desetak godina u brodogradilištu “JSCo PO Sevmash” na sjeveru Ruske Federacije, u oblasti Arkhangelska, prema projektu norveškog naručitelja, jednog od najvećih vlasnika kemijskih tankera na svijetu, kako je prije koju godinu javio “Brodotrogir”.
Drugi brod, ovaj koji je u srijedu dotegljen u splitski škver, a u Trogiru bio poznat kao “Novogradnja 339”, također je bio djelomično izgrađen i opremljen u brodogradilištu “JSCo PO Sevmash”. Radi se o brodu za prijevoz kemijskih i naftnih proizvoda od 45.000 tona, duljine 183 i širine 32,2 metra. Ugovor o opremanju broda bio je potpisan s društvom “Viterlef Management Limited”, može se vidjeti na “Brodotrogirovim” internetskim stranicama.