O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tehničke karakteristike službenih plovila za nadzor morskog ribarstva – Olimp VHB-M46 –

Nakon predstavljanja službi za nadzor morskog ribarstva, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede iznosimo detaljne tehničke karakteristike ovih impresivnih plovila.

Tehničke karakteristike službenih plovila predstavio nam je nadzorni inženjer gradnje i opremanja Marko Košuljandić kao osoba zadužena za tehničko savjetovanje i nadzor ispravnosti službenih plovila Ministarstva poljoprivrede.

Službena plovila za nadzor morskog ribarstva su projektirana, izgrađena i certificirana kao brodice, prema projektnoj kategoriji B uz primjenu ocjene sukladnosti modula F (B+F) te su izrađena za plovidbu po stanju mora 5.

Foto: Pomorac.hr

Plovila su izrađena od kompozitnih materijala stakloplastike ojačanom armidnim vlaknima kevlar, tehnologijom vakuumske infuzije te Hypalon/neopren zračnih komora podijeljenih u njih 20. Ocjenu sukladnosti i certifikaciju proveo je Hrvatski registar brodova. Gradnja se odvijala u Puli i Šibeniku, a uz Olimp nautiku d.o.o. iz Pule plovila su opremale i gradile tvrtke Capax d.o.o. i Brodoservis Tanfara iz Šibenika, Meridian projekt d.o.o. iz Zagreba, Jarušica d.o.o. iz Murtera, Teknoxgroup Hrvatska d.o.o. iz Dugopolja i Kinox d.o.o. iz Pule.

Na plovilima su provedena kompletna tehnička ispitivanja rada svih sustava te testiranje maritimnih i operativnih sposobnosti u plovidbi po svim stanjima mora uključujući gornju granicu stanja mora 5.

Foto: Marko Košuljandić/Pomorac.hr

Također, u proizvodnom procesu kontrolirani su i testirani materijali i otkivi uzoraka trupa na mehanička i kemijska ispitivanja koja je provodio Fakultet strojarstva i brodogradnje iz Zagreba. Napravljena su i bazenska ispitivanja te izrada proračuna vertikalnih akceleracija koje je izradio Brodarski institut. Sva ispitivanja i kontrole izvršene su prema postavljenom zahtjevu Naručitelja.

Plovila su u potpunosti opremljena za višednevni boravak na moru za 4 osobe, a opremljena su najmodernijim sustavima i opremom. Sva oprema i uređaji na plovilima sukladni su važećim normama i standardima u brodogradnji.

Plovila su pogonjena s dva unutar brodska diesel motora Caterpillar C 7.1 marine ukupne snage 1020 HP te s dva water jet propulzora Castoldi Turbo drive. Strojarnica je cijelo vrijeme nadzirana kamerom čija se slika prikazuje na navigacijskoj konzoli.

Konfiguracija motora predviđena je za radnu upotrebu, to jest predviđena je za godišnji rad do 1000 sati. Garancija na motore je 5 godina, a na trup, nadgrađe i zračne komore garancija je 10 godina.Uz glavne motore i propulziju, plovilo je opremljeno pramčanim potisnikom (Bow thrusterom) Quick snage 6 kw te generatorom za struju Fischer Panda snage 6,4 kw.

Plovila su opremljena najmodernijim navigacijskim i radarskim sustavima Simrad. To uključuje 3 multifunkcionalna 16” ekrana s elektronskim kartama, Open area radar snage 10kw, 2 multifunkcionalna ekrana za kontrolu navigacijskih podataka te s vanjsku antenu i monitor za prikaz podataka. Ima i globalni navigacijski satelitski sustav, autopilot, VHF radio stanice, AIS sustav, dvije sonde za prikaz dubine i konfiguracije podmorja.

Foto: Pomorac.hr

Na plovilima je ugrađen termovizijski sustav FLIR za dnevno/noćno snimanje, a koje je posebno važno kod zadaća traganja i spašavanja na moru jer ima opciju detekcije i praćenja plovila na udaljenosti od 3NM te detekciju čovjeka u moru na udaljenosti 1 NM. S obzirom na termalni prikaz za noćnu vožnju termovizijski sustav FLIR posebno povećava sposobnosti i sigurnost plovidbe u noćnim ili lošim vremenskim uvjetima.

Foto: GNSS prijemnik/Pomorac.hr

Unutrašnjost plovila opremljena je klimatizacijom te odvojenim sustavom za grijanje u svim prostorijama. Salon i kormilarnica čine jedinstven prostor u kojem su smješteni navigacijska konzola te radni stol koji se po potrebi pretvara u dodatni ležaj za jednu osobu.

Foto: Kormilarnica/Pomorac.hr

U pramčanom dijelu plovila smještene su dvije kabine, prostorija toaleta s tušem, kuhinjski blok s hladnjakom te dodatni radni stol.

Plovilo je opremljeno sa svim potrebnim uređajima i opremom za siguran rad i boravak na moru te standardima za ugodan i siguran boravak posade kod višednevnog boravka na moru.

Za razinu zadovoljstva novim plovilima upitali smo zapovjednika plovila Modrulj 2, gospodina Ivana Milutina. – ”Iznimno smo zadovoljni operativnim i maritimnim sposobnostima brodice te tehničkom potporom i suradnjom s Ministarstvom poljoprivrede.”, izjavio je.

Nakon ove detaljne prezentacije možemo zaključiti da je nabavkom ovih plovila izuzetnih tehničkih karakteristika i mogućnosti Hrvatska zasigurno pojačala razinu kvalitete u nadzoru mora i morskog ribarstva.

Ministarstvo poljoprivrede predmetna je plovila nabavilo putem Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo Republike Hrvatske u razdoblju od 2014.-2020. godine te se od ukupne vrijednosti troškova nabave 70% financiralo iz europskih, a 30% iz državnih sredstava.

Foto: Pomorac.hr

Nakon predstavljanja službi za nadzor morskog ribarstva, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede iznosimo detaljne tehničke karakteristike ovih impresivnih plovila.

Tehničke karakteristike službenih plovila predstavio nam je nadzorni inženjer gradnje i opremanja Marko Košuljandić kao osoba zadužena za tehničko savjetovanje i nadzor ispravnosti službenih plovila Ministarstva poljoprivrede.

Službena plovila za nadzor morskog ribarstva su projektirana, izgrađena i certificirana kao brodice, prema projektnoj kategoriji B uz primjenu ocjene sukladnosti modula F (B+F) te su izrađena za plovidbu po stanju mora 5.

Foto: Pomorac.hr

Plovila su izrađena od kompozitnih materijala stakloplastike ojačanom armidnim vlaknima kevlar, tehnologijom vakuumske infuzije te Hypalon/neopren zračnih komora podijeljenih u njih 20. Ocjenu sukladnosti i certifikaciju proveo je Hrvatski registar brodova. Gradnja se odvijala u Puli i Šibeniku, a uz Olimp nautiku d.o.o. iz Pule plovila su opremale i gradile tvrtke Capax d.o.o. i Brodoservis Tanfara iz Šibenika, Meridian projekt d.o.o. iz Zagreba, Jarušica d.o.o. iz Murtera, Teknoxgroup Hrvatska d.o.o. iz Dugopolja i Kinox d.o.o. iz Pule.

Na plovilima su provedena kompletna tehnička ispitivanja rada svih sustava te testiranje maritimnih i operativnih sposobnosti u plovidbi po svim stanjima mora uključujući gornju granicu stanja mora 5.

Foto: Marko Košuljandić/Pomorac.hr

Također, u proizvodnom procesu kontrolirani su i testirani materijali i otkivi uzoraka trupa na mehanička i kemijska ispitivanja koja je provodio Fakultet strojarstva i brodogradnje iz Zagreba. Napravljena su i bazenska ispitivanja te izrada proračuna vertikalnih akceleracija koje je izradio Brodarski institut. Sva ispitivanja i kontrole izvršene su prema postavljenom zahtjevu Naručitelja.

Plovila su u potpunosti opremljena za višednevni boravak na moru za 4 osobe, a opremljena su najmodernijim sustavima i opremom. Sva oprema i uređaji na plovilima sukladni su važećim normama i standardima u brodogradnji.

Plovila su pogonjena s dva unutar brodska diesel motora Caterpillar C 7.1 marine ukupne snage 1020 HP te s dva water jet propulzora Castoldi Turbo drive. Strojarnica je cijelo vrijeme nadzirana kamerom čija se slika prikazuje na navigacijskoj konzoli.

Konfiguracija motora predviđena je za radnu upotrebu, to jest predviđena je za godišnji rad do 1000 sati. Garancija na motore je 5 godina, a na trup, nadgrađe i zračne komore garancija je 10 godina.Uz glavne motore i propulziju, plovilo je opremljeno pramčanim potisnikom (Bow thrusterom) Quick snage 6 kw te generatorom za struju Fischer Panda snage 6,4 kw.

Plovila su opremljena najmodernijim navigacijskim i radarskim sustavima Simrad. To uključuje 3 multifunkcionalna 16” ekrana s elektronskim kartama, Open area radar snage 10kw, 2 multifunkcionalna ekrana za kontrolu navigacijskih podataka te s vanjsku antenu i monitor za prikaz podataka. Ima i globalni navigacijski satelitski sustav, autopilot, VHF radio stanice, AIS sustav, dvije sonde za prikaz dubine i konfiguracije podmorja.

Foto: Pomorac.hr

Na plovilima je ugrađen termovizijski sustav FLIR za dnevno/noćno snimanje, a koje je posebno važno kod zadaća traganja i spašavanja na moru jer ima opciju detekcije i praćenja plovila na udaljenosti od 3NM te detekciju čovjeka u moru na udaljenosti 1 NM. S obzirom na termalni prikaz za noćnu vožnju termovizijski sustav FLIR posebno povećava sposobnosti i sigurnost plovidbe u noćnim ili lošim vremenskim uvjetima.

Foto: GNSS prijemnik/Pomorac.hr

Unutrašnjost plovila opremljena je klimatizacijom te odvojenim sustavom za grijanje u svim prostorijama. Salon i kormilarnica čine jedinstven prostor u kojem su smješteni navigacijska konzola te radni stol koji se po potrebi pretvara u dodatni ležaj za jednu osobu.

Foto: Kormilarnica/Pomorac.hr

U pramčanom dijelu plovila smještene su dvije kabine, prostorija toaleta s tušem, kuhinjski blok s hladnjakom te dodatni radni stol.

Plovilo je opremljeno sa svim potrebnim uređajima i opremom za siguran rad i boravak na moru te standardima za ugodan i siguran boravak posade kod višednevnog boravka na moru.

Za razinu zadovoljstva novim plovilima upitali smo zapovjednika plovila Modrulj 2, gospodina Ivana Milutina. – ”Iznimno smo zadovoljni operativnim i maritimnim sposobnostima brodice te tehničkom potporom i suradnjom s Ministarstvom poljoprivrede.”, izjavio je.

Nakon ove detaljne prezentacije možemo zaključiti da je nabavkom ovih plovila izuzetnih tehničkih karakteristika i mogućnosti Hrvatska zasigurno pojačala razinu kvalitete u nadzoru mora i morskog ribarstva.

Ministarstvo poljoprivrede predmetna je plovila nabavilo putem Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo Republike Hrvatske u razdoblju od 2014.-2020. godine te se od ukupne vrijednosti troškova nabave 70% financiralo iz europskih, a 30% iz državnih sredstava.

Foto: Pomorac.hr