Nakon predstavljanja službi za nadzor morskog ribarstva, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede iznosimo detaljne tehničke karakteristike ovih impresivnih plovila.
Tehničke karakteristike službenih plovila predstavio nam je nadzorni inženjer gradnje i opremanja Marko Košuljandić kao osoba zadužena za tehničko savjetovanje i nadzor ispravnosti službenih plovila Ministarstva poljoprivrede.
Službena plovila za nadzor morskog ribarstva su projektirana, izgrađena i certificirana kao brodice, prema projektnoj kategoriji B uz primjenu ocjene sukladnosti modula F (B+F) te su izrađena za plovidbu po stanju mora 5.
Plovila su izrađena od kompozitnih materijala stakloplastike ojačanom armidnim vlaknima kevlar, tehnologijom vakuumske infuzije te Hypalon/neopren zračnih komora podijeljenih u njih 20. Ocjenu sukladnosti i certifikaciju proveo je Hrvatski registar brodova. Gradnja se odvijala u Puli i Šibeniku, a uz Olimp nautiku d.o.o. iz Pule plovila su opremale i gradile tvrtke Capax d.o.o. i Brodoservis Tanfara iz Šibenika, Meridian projekt d.o.o. iz Zagreba, Jarušica d.o.o. iz Murtera, Teknoxgroup Hrvatska d.o.o. iz Dugopolja i Kinox d.o.o. iz Pule.
Na plovilima su provedena kompletna tehnička ispitivanja rada svih sustava te testiranje maritimnih i operativnih sposobnosti u plovidbi po svim stanjima mora uključujući gornju granicu stanja mora 5.
Također, u proizvodnom procesu kontrolirani su i testirani materijali i otkivi uzoraka trupa na mehanička i kemijska ispitivanja koja je provodio Fakultet strojarstva i brodogradnje iz Zagreba. Napravljena su i bazenska ispitivanja te izrada proračuna vertikalnih akceleracija koje je izradio Brodarski institut. Sva ispitivanja i kontrole izvršene su prema postavljenom zahtjevu Naručitelja.
Plovila su u potpunosti opremljena za višednevni boravak na moru za 4 osobe, a opremljena su najmodernijim sustavima i opremom. Sva oprema i uređaji na plovilima sukladni su važećim normama i standardima u brodogradnji.
Plovila su pogonjena s dva unutar brodska diesel motora Caterpillar C 7.1 marine ukupne snage 1020 HP te s dva water jet propulzora Castoldi Turbo drive. Strojarnica je cijelo vrijeme nadzirana kamerom čija se slika prikazuje na navigacijskoj konzoli.
Foto: Strojarnica/Pomorac.hr Foto: Navigacijska konzola/Pomorac.hr
Konfiguracija motora predviđena je za radnu upotrebu, to jest predviđena je za godišnji rad do 1000 sati. Garancija na motore je 5 godina, a na trup, nadgrađe i zračne komore garancija je 10 godina.Uz glavne motore i propulziju, plovilo je opremljeno pramčanim potisnikom (Bow thrusterom) Quick snage 6 kw te generatorom za struju Fischer Panda snage 6,4 kw.
Plovila su opremljena najmodernijim navigacijskim i radarskim sustavima Simrad. To uključuje 3 multifunkcionalna 16” ekrana s elektronskim kartama, Open area radar snage 10kw, 2 multifunkcionalna ekrana za kontrolu navigacijskih podataka te s vanjsku antenu i monitor za prikaz podataka. Ima i globalni navigacijski satelitski sustav, autopilot, VHF radio stanice, AIS sustav, dvije sonde za prikaz dubine i konfiguracije podmorja.
Na plovilima je ugrađen termovizijski sustav FLIR za dnevno/noćno snimanje, a koje je posebno važno kod zadaća traganja i spašavanja na moru jer ima opciju detekcije i praćenja plovila na udaljenosti od 3NM te detekciju čovjeka u moru na udaljenosti 1 NM. S obzirom na termalni prikaz za noćnu vožnju termovizijski sustav FLIR posebno povećava sposobnosti i sigurnost plovidbe u noćnim ili lošim vremenskim uvjetima.
Unutrašnjost plovila opremljena je klimatizacijom te odvojenim sustavom za grijanje u svim prostorijama. Salon i kormilarnica čine jedinstven prostor u kojem su smješteni navigacijska konzola te radni stol koji se po potrebi pretvara u dodatni ležaj za jednu osobu.
U pramčanom dijelu plovila smještene su dvije kabine, prostorija toaleta s tušem, kuhinjski blok s hladnjakom te dodatni radni stol.
Foto: Pomorac.hr Foto: Pomorac.hr Foto: Pomorac.hr
Plovilo je opremljeno sa svim potrebnim uređajima i opremom za siguran rad i boravak na moru te standardima za ugodan i siguran boravak posade kod višednevnog boravka na moru.
Za razinu zadovoljstva novim plovilima upitali smo zapovjednika plovila Modrulj 2, gospodina Ivana Milutina. – ”Iznimno smo zadovoljni operativnim i maritimnim sposobnostima brodice te tehničkom potporom i suradnjom s Ministarstvom poljoprivrede.”, izjavio je.
Foto: Ivan Milutin/Pomorac.hr Foto: Plovilo Modrulj2/Pomorac.hr
Nakon ove detaljne prezentacije možemo zaključiti da je nabavkom ovih plovila izuzetnih tehničkih karakteristika i mogućnosti Hrvatska zasigurno pojačala razinu kvalitete u nadzoru mora i morskog ribarstva.
Ministarstvo poljoprivrede predmetna je plovila nabavilo putem Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo Republike Hrvatske u razdoblju od 2014.-2020. godine te se od ukupne vrijednosti troškova nabave 70% financiralo iz europskih, a 30% iz državnih sredstava.