O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kakva je budućnost hrvatske brodogradnje?

Zabrana za nove potpore za restrukturiranje brodogradilištima 2023. godine prestaje vrijediti. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila zadnju tranšu državnih potpora splitskim, trogirskim i riječkim navozima, a jedan od ključnih uvjeta bio je da »brodogradilišta ne mogu primati nove potpore za sanaciju i restrukturiranje prije isteka razdoblja od najmanje deset godina od dana potpisivanja ugovora o privatizaciji«, piše Novi List

Prije nešto više od tri godine za splitsko, trogirsko i riječko brodogradilište deklariralo se da su uspješno zaključili svoje petogodišnje programe restrukturiranja. Postizanje dugoročne održivosti u poslovanju bio je primarni cilj i glavna agenda s kojom se ušlo u ovu priču tešku blizu 15 milijardi kuna, od čega se najveći dio odnosio na pokrivanje dotadašnjih gubitaka i kreditnih obveza pokrivenih državnim jamstvima dok se s ukupno 2,7 milijardi kuna izravno iz državnog proračuna dotiralo brodogradilišta tijekom pet godina restrukturiranja.

Realnost je, međutim, odmah to demantirala jer je već ujesen 2018. godine postalo jasno da je Uljanik grupa, u čijem je sastavu poslovao riječki »3. maj«, pred financijskim kolapsom, što je državni proračun u konačnici koštalo dodatnih više od četiri milijarde kuna na račun protestiranih jamstava za kredite.

U proljeće 2019. godine u postupak predstečajne nagodbe ulazi trogirski škver, a proteklih tjedana eskaliralo je u splitskom škveru, u vlasništvu DIV grupe Tomislava Debeljaka. Zbog dugotrajne blokade, duže od 120 dana, na Trgovačkom sudu u Splitu Fina je podnijela prijedloge za otvaranje stečaja nad devet tvrtki kćeri Brodosplita, u kojima je zaposleno blizu 900 radnika. Na istom je putu još 18 drugih tvrtki povezanih s Brodosplitom, čiji su računi u također blokirani.

Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<

Zabrana za nove potpore za restrukturiranje brodogradilištima 2023. godine prestaje vrijediti. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila zadnju tranšu državnih potpora splitskim, trogirskim i riječkim navozima, a jedan od ključnih uvjeta bio je da »brodogradilišta ne mogu primati nove potpore za sanaciju i restrukturiranje prije isteka razdoblja od najmanje deset godina od dana potpisivanja ugovora o privatizaciji«, piše Novi List

Prije nešto više od tri godine za splitsko, trogirsko i riječko brodogradilište deklariralo se da su uspješno zaključili svoje petogodišnje programe restrukturiranja. Postizanje dugoročne održivosti u poslovanju bio je primarni cilj i glavna agenda s kojom se ušlo u ovu priču tešku blizu 15 milijardi kuna, od čega se najveći dio odnosio na pokrivanje dotadašnjih gubitaka i kreditnih obveza pokrivenih državnim jamstvima dok se s ukupno 2,7 milijardi kuna izravno iz državnog proračuna dotiralo brodogradilišta tijekom pet godina restrukturiranja.

Realnost je, međutim, odmah to demantirala jer je već ujesen 2018. godine postalo jasno da je Uljanik grupa, u čijem je sastavu poslovao riječki »3. maj«, pred financijskim kolapsom, što je državni proračun u konačnici koštalo dodatnih više od četiri milijarde kuna na račun protestiranih jamstava za kredite.

U proljeće 2019. godine u postupak predstečajne nagodbe ulazi trogirski škver, a proteklih tjedana eskaliralo je u splitskom škveru, u vlasništvu DIV grupe Tomislava Debeljaka. Zbog dugotrajne blokade, duže od 120 dana, na Trgovačkom sudu u Splitu Fina je podnijela prijedloge za otvaranje stečaja nad devet tvrtki kćeri Brodosplita, u kojima je zaposleno blizu 900 radnika. Na istom je putu još 18 drugih tvrtki povezanih s Brodosplitom, čiji su računi u također blokirani.

Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here