O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zabilježen je rekordan broj napuštanja brodova i posada od brodovlasnika

Samo u Crnom moru ima na desetine napuštenih brodova na kojima pomorci žive na rubu gladi. Međunarodno udruženje transportnih radnika ITF, čiji je član i Sindikat pomoraca Hrvatske, nastoji takve slučajeve riješiti što prije, ali, ovisno o zemlji, sudski postupci mogu trajati – godinama, piše Novi List

Zbog krize proteklih godina zabilježen je rekordan broj napuštanja brodova i posada od brodovlasnika.

U većem dijelu slučajeva posade se vraćaju kućama bez isplate teško zarađenih plaća, a, nažalost, postoje zemlje koje ne dozvoljavaju iskrcaj napuštenih posada s obrazloženjem da netko treba čuvati brod.

Superjahta »Indian Empress« pod zastavom Isle of Man, napuštena je 2017. godine u Grand Harbour Marina u Valletti na Malti. Jahta je arestirana od malteških vlasti 2018. godine, a u tom trenutku na brodu je bila posada iz Bugarske, Velike Britanije, Hrvatske, Indije, Malte, Nizozemske, Portugala i Rusije. ”Bil” jer je osim osnovnog dijela posade ostatak repatriran. Dug za plaće pomoraca iznosio je oko 350 tisuća dolara.

Brod »Marin« koji je pod zastavom Zaira napušten u kolovozu 2017. godine u španjolskoj luci Las Palmas. Brod je izgrađen 1999. godine u Hoogezandu kao »Menna«, a otada je mijenjao imena i zastave: »Erna«, »Windena« (Sv. Vincent i Grenadini), »Martha« (Njemačka, Dominika, pa opet Njemačka), »Marin« (Kongo, utvrđeno da ilegalno vije tu zastavu te Samoa). U trenutku napuštanja na brodu je bilo devet članova posade – četiri iz Hrvatske, jedan iz Crne Gore i četiri iz Ukrajine, a vlasnik je bio Datlu Investments Ltd. iz Larnake na Cipru.

Offshore opskrbljivač »Mamolar Defender« koji je plovio pod zastavom Malte u listopadu 2017. godine napušten je u luci Pointe Noire. Na brodu je bila posada od 15 članova – pet iz Gane, pet iz Hrvatske, jedan iz Rumunjske, jedan iz Senegala, jedan iz Togoa i dva iz Tunisa. Brod je izgrađen 2015. godine, vlasnik je Mamola Defender Shipping Co, a menadžer Promar Shipping Services SA iz Ženeve.

Tanker »Freedom« pod zastavom Toga napušten je početkom 2019. godine u alžirskoj luci Bejaia. Posada nije isplaćena čak 11 mjeseci, a u trenutku napuštanja na brodu je bilo šest članova posade – jedan iz Gane, jedan iz Ukrajine, jedan iz Srbije i tri iz Toga

»Deniz S.« pod zastavom Sierra Leonea koji je doživio brodolom ove godine, a izgrađen je 1982. godine kao »Carliner«. Postao je poznat pod imenom »Istra« kad je plovio pod zastavom Toga u vlasništvu brodara Euroshipping d.o.o. iz Kopra čiji su brodovi prevozili austrijsko drvo za luke sjeverne Afrike. U jednom trenutku 2013. godine brodar je napustio svoje brodove, a »Istra« je napuštena u španjolskoj luci Valencia. U tom trenutku na brodu je bilo 11 članova posade – sedam iz Gruzije, dva iz Hrvatske i dva iz Crne Gore.

Danilo Prestint

Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<

Samo u Crnom moru ima na desetine napuštenih brodova na kojima pomorci žive na rubu gladi. Međunarodno udruženje transportnih radnika ITF, čiji je član i Sindikat pomoraca Hrvatske, nastoji takve slučajeve riješiti što prije, ali, ovisno o zemlji, sudski postupci mogu trajati – godinama, piše Novi List

Zbog krize proteklih godina zabilježen je rekordan broj napuštanja brodova i posada od brodovlasnika.

U većem dijelu slučajeva posade se vraćaju kućama bez isplate teško zarađenih plaća, a, nažalost, postoje zemlje koje ne dozvoljavaju iskrcaj napuštenih posada s obrazloženjem da netko treba čuvati brod.

Superjahta »Indian Empress« pod zastavom Isle of Man, napuštena je 2017. godine u Grand Harbour Marina u Valletti na Malti. Jahta je arestirana od malteških vlasti 2018. godine, a u tom trenutku na brodu je bila posada iz Bugarske, Velike Britanije, Hrvatske, Indije, Malte, Nizozemske, Portugala i Rusije. ”Bil” jer je osim osnovnog dijela posade ostatak repatriran. Dug za plaće pomoraca iznosio je oko 350 tisuća dolara.

Brod »Marin« koji je pod zastavom Zaira napušten u kolovozu 2017. godine u španjolskoj luci Las Palmas. Brod je izgrađen 1999. godine u Hoogezandu kao »Menna«, a otada je mijenjao imena i zastave: »Erna«, »Windena« (Sv. Vincent i Grenadini), »Martha« (Njemačka, Dominika, pa opet Njemačka), »Marin« (Kongo, utvrđeno da ilegalno vije tu zastavu te Samoa). U trenutku napuštanja na brodu je bilo devet članova posade – četiri iz Hrvatske, jedan iz Crne Gore i četiri iz Ukrajine, a vlasnik je bio Datlu Investments Ltd. iz Larnake na Cipru.

Offshore opskrbljivač »Mamolar Defender« koji je plovio pod zastavom Malte u listopadu 2017. godine napušten je u luci Pointe Noire. Na brodu je bila posada od 15 članova – pet iz Gane, pet iz Hrvatske, jedan iz Rumunjske, jedan iz Senegala, jedan iz Togoa i dva iz Tunisa. Brod je izgrađen 2015. godine, vlasnik je Mamola Defender Shipping Co, a menadžer Promar Shipping Services SA iz Ženeve.

Tanker »Freedom« pod zastavom Toga napušten je početkom 2019. godine u alžirskoj luci Bejaia. Posada nije isplaćena čak 11 mjeseci, a u trenutku napuštanja na brodu je bilo šest članova posade – jedan iz Gane, jedan iz Ukrajine, jedan iz Srbije i tri iz Toga

»Deniz S.« pod zastavom Sierra Leonea koji je doživio brodolom ove godine, a izgrađen je 1982. godine kao »Carliner«. Postao je poznat pod imenom »Istra« kad je plovio pod zastavom Toga u vlasništvu brodara Euroshipping d.o.o. iz Kopra čiji su brodovi prevozili austrijsko drvo za luke sjeverne Afrike. U jednom trenutku 2013. godine brodar je napustio svoje brodove, a »Istra« je napuštena u španjolskoj luci Valencia. U tom trenutku na brodu je bilo 11 članova posade – sedam iz Gruzije, dva iz Hrvatske i dva iz Crne Gore.

Danilo Prestint

Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video