LNG terminal u Omišlju prvi u svijetu pokreće pretovar ukapljenog prirodnog plina s broda za prihvat, skladištenje i uplinjavanje u kamionske cisterne. U poduzeću LNG Hrvatska ističu da su milijunska europska i državna sredstva uložena u pokretanje postrojenja – opravdana, piše HRT.
U vrlo skup i ambiciozan strateški projekt Republike Hrvatske uloženo je više od 100 milijuna eura nepovratnih sredstava Europske komisije, a isti iznos izdvojen je iz državnog proračuna. Mogu li građani biti sigurni u dobro poslovanje, s obzirom na to da su u izgradnju terminala uložena i sredstva poreznih obveznika?
”Pa ja vjerujem da mogu zato što smo mi do sada primili deveti cargo, teret, a putem ovog terminala naši korisnici opskrbljuju oko 40 posto tržišta, dakle, preko 650 milijuna prostornih metara prirodnog plina je ušlo u transportni sustav, što nas čini najvećim pojedinačnim ulazom u transportni sustav”, rekao je Hrvoje Krhen, direktor LNG Hrvatska d.o.o.
U tijeku je izrada projekta pretovara ukapljenog prirodnog plina u kamionske cisterne, a kad se ishoduju sve potrebne dozvole, hrvatski LNG terminal u tom će poslu biti prvi u svijetu.
”Mi se nadamo da ćemo do kraja ove godine tu uslugu potpuno privesti kraju, odnosno, time ćemo postati prvi u svijetu koji će vršiti pretovar ukapljenog prirodnog plina s FSRU broda na cisterne za prijevoz ukapljenog prirodnog plina”, rekao je Ivan Fugaš, komercijalno-tehnički direktor LNG Hrvatska d.o.o.
Sve se brže približava dolazak ruskog plina u Europu, plinovodom “Sjeverni tok 2”. Punim će kapacitetom proraditi krajem ove godine, unatoč protivljenju Ukrajine i SAD-a. Struka kaže da je Europa veliki potrošač plina te da nema bojazni za druge dobavljače, ni za naš LNG terminal.
”Pa neće LNG terminal u Omišlju postati besmislen. Činjenica je da će Europi trebati puno više plina, samim time što proizvodnja u Europi značajno pada, a potrošnja u Europi je oko 500 milijardi kubika. Dakle, kad se pogleda taj plinovod od 55 milijardi kubika, on neće značajno utjecati ni promijeniti odnos snaga na europskom tržištu”, rekao je doc. dr. sc. Dalibor Pudić, predsjednik Hrvatske stručne udruge za plin.
U proteklih 6 mjeseci, koliko je terminal u Omišlju na tržištu, pristiglo je 9 teretnih brodova. Potonji je brod “SCF Mitra” Hrvatske elektroprivrede, što je ukapljeni prirodni plin u Omišalj dovezao iz Nigerije.