Četiri Uljanikova broda, čijom gradnjom su optuženi u “aferi Uljanik” navodno oštetili pulsko brodogradilište za 736 milijuna kuna, na svjetskom tržištu su u zadnjih nekoliko mjeseci ponovno postali vrlo tražena roba. Veruda, Stoja, Punta i Valovine brodovi su za prijevoz rasutog tereta, a radi se o vrsti plovila za angažman kojih se, zbog brzog oporavka tržišta, već neko vrijeme doslovce ne pita za cijenu, piše Glas Istre.
Sve je to rezultiralo enormnim porastom cijene vozarina koje, kad se odbiju dnevni troškovi korištenja broda, vlasnicima bulk carriera već neko vrijeme svakodnevno donose prihode između 25 i 28 tisuća dolara.
Rastom vozarina, raste i vrijednost samih brodova, te se ispunjavaju uvjeti za realizaciju prvotnog plana da se oni prodaju jednom kad prođe kriza.
To je ujedno i jedna od glavnih teza branitelja optuženih kojom dokazuju da gradnjom tih brodova Brodogradilištu nije učinjena nikakva šteta.
Dobri poznavatelji prilika na tržištu kažu da je od velikog raspada sustava, koji se u toj vrsti transporta dogodio nakon 2008., tržište u bulku bilo izuzetno nestabilno sve do početka ove godine. Vozarina je bila na najnižim granama početkom 2016. kada je iznosila 1.600 dolara. Rekordno niska vozarina se automatski odrazila i na pad potražnje i pad cijene takvih brodova na tržištu.
Zbog pandemije kupcima nije bila primamljiva ni tako niska cijena pa se novi brodovi nisu naručivali ni gradili. Čim se pandemija malo primirila, globalna trgovina je doslovce eksplodirala, a tom bumu tržišta snažan ritam daje Kina koja je u najvećoj mjeri i generator strelovitog rasta bulka koji je uslijedio.
Koliko će takva situacija potrajati, teško je prognozirati, a brodari se ne žele kockati i naručivati nove brodove u trenutku kada su cijene čelika vrlo visoke, što u jako dobar položaj stavlja vlasnike tih brodova koji na njima dobro zarađuju od vozarina, ali mogu ih po potrebi i prodati po jako dobroj cijeni, jer na tržištu postoji snažna potražnja za njima.
Cijeli članak pročitajte <<ovdje>>.