O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Otvoren Panamski kanal

Dana 15. kolovoza 1914. godine otvoren je jedan od najvažnijih pomorskih kanala na svijetu, onaj u srednjoameričkoj državi Panami. Gradnja tog kanala bila je daleko najveći američki inženjerski pothvat do tog vremena i danas se smatra jednim od svjetskih čuda industrijskog doba, piše Povijest.hr.

Za vrijeme najvećih radova iskopavano je oko 2.300.000 kubnih metara zemlje na mjesec, što bi bilo ekvivalentno iskopavanju cijelog tunela ispod La Manchea u tri i pol mjeseca. Pri gradnji kanala sagrađena je i najveća do tada brana na svijetu.

Otvorenje je trebala biti grandiozna svečanost. Međutim, dva tjedna prije počeo je Prvi svjetski rat u Europi, pa su sve oči bile uprte u ratna zbivanja. Stoga je svečanost morala biti skromnija od planirane. Prvi brod koji je svečano prošao kanalom bio je parobrod SS Ancon, dugačak 149,2 metra. Njime je upravljao prvi kanalski pilot kapetan John A. Constantine.

Zaprepašćujuća je činjenica da je prilikom gradnje Panamskog kanala poginulo čak 27.500 radnika. Iz perspektive njihove žrtve, konačno otvorenje kanala čini se još većim pothvatom.

Dana 15. kolovoza 1914. godine otvoren je jedan od najvažnijih pomorskih kanala na svijetu, onaj u srednjoameričkoj državi Panami. Gradnja tog kanala bila je daleko najveći američki inženjerski pothvat do tog vremena i danas se smatra jednim od svjetskih čuda industrijskog doba, piše Povijest.hr.

Za vrijeme najvećih radova iskopavano je oko 2.300.000 kubnih metara zemlje na mjesec, što bi bilo ekvivalentno iskopavanju cijelog tunela ispod La Manchea u tri i pol mjeseca. Pri gradnji kanala sagrađena je i najveća do tada brana na svijetu.

Otvorenje je trebala biti grandiozna svečanost. Međutim, dva tjedna prije počeo je Prvi svjetski rat u Europi, pa su sve oči bile uprte u ratna zbivanja. Stoga je svečanost morala biti skromnija od planirane. Prvi brod koji je svečano prošao kanalom bio je parobrod SS Ancon, dugačak 149,2 metra. Njime je upravljao prvi kanalski pilot kapetan John A. Constantine.

Zaprepašćujuća je činjenica da je prilikom gradnje Panamskog kanala poginulo čak 27.500 radnika. Iz perspektive njihove žrtve, konačno otvorenje kanala čini se još većim pothvatom.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here