O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prvi ledolomac stigao do Sjevernog pola

Dana 17. kolovoza 1977. godine ljudi su prvi put u povijesti došli do Sjevernog pola brodom, piše Povijest.hr.

Taj pothvat izveo je sovjetski ledolomac Arktika. Naime, ledolomci klase Arktika najveći su i najsnažniji ledolomci u povijesti. Ta klasa ledolomaca posjeduje nuklearni pogon, i to u obliku dva nuklearna reaktora. Svaki ima snagu od 171 MW, što cijelom sustavu daje maksimalnih 75.000 konjskih snaga.

SSSR i Rusija proizveli su šest ledolomaca klase Arktika. Od njih su četiri plovila još i danas u upotrebi, a u vlasništvu su kompanije Atomflot (koja je 100 % u vlasništvu Ruske Federacije). Riječ je o razmjerno velikim plovilima, dužine oko 150 metara.

Ledolomci klase Arktika mogu se probijati kroz led debljine do 3 metra. Imaju dvostruku oplatu, a na najjačem dijelu čelik je debljine 50 centimetara.

Dana 17. kolovoza 1977. godine ljudi su prvi put u povijesti došli do Sjevernog pola brodom, piše Povijest.hr.

Taj pothvat izveo je sovjetski ledolomac Arktika. Naime, ledolomci klase Arktika najveći su i najsnažniji ledolomci u povijesti. Ta klasa ledolomaca posjeduje nuklearni pogon, i to u obliku dva nuklearna reaktora. Svaki ima snagu od 171 MW, što cijelom sustavu daje maksimalnih 75.000 konjskih snaga.

SSSR i Rusija proizveli su šest ledolomaca klase Arktika. Od njih su četiri plovila još i danas u upotrebi, a u vlasništvu su kompanije Atomflot (koja je 100 % u vlasništvu Ruske Federacije). Riječ je o razmjerno velikim plovilima, dužine oko 150 metara.

Ledolomci klase Arktika mogu se probijati kroz led debljine do 3 metra. Imaju dvostruku oplatu, a na najjačem dijelu čelik je debljine 50 centimetara.