Riječka luka uspjela je u prvih šest mjeseci ove godine za trećinu povećati promet generalnog tereta – i to unatoč pandemiji, zastarjeloj operativi i opsežnim radovima na instalacijama. Prošla su desetljeća bez ulaganja u našu najveću luku, no kada se dovrše projekti pokrenuti prije nekoliko godina, Rijeka će dobiti modernu i konkurentnu luku, izvještava HRT.
Riječka luka veliko je gradilište. Srušena su stara skladišta, operativne obale prekopane kanalima za instalacije, modernizira se željeznička mreža.
“Vrlo je interesantno da se kroz ove projekte prvi put rješavao kompletne instalacije još od bombardiranja Rijeka u svibnju 45.godine”, rekao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
No unatoč ovoj apokaliptičnoj slici lučkih terminala i postrojenja te radovima koji su ih ograničavali, ove godine luka dobro posluje. Postotak rasta prometa je 35 posto u odnosu na prošlu godinu. Promet željezne rudače i ugljena na bakarskom terminalu bilježi rast od gotovo 60 posto. Posebno obećava povratak žitarica i soje u riječki silos, koji se u jednom trenutku čak trebao i rušiti. Do kraja 2023. bit će dovršeni željeznički terminal, operativna obala i prilazna cesta D-403.
“Mi se onda zaista pozicioniramo, pod broj jedan, kao prva kontejnerska luka na Sjevernom Jadranu i kao jedna od najmodernijih luka što se tiče servisa na Mediteranu”, rekao je Vukorepa.
Mnogo toga zastarjelog srušeno je ili će biti uklonjeno iz luke, što otvara prostor modernizaciji i konačnoj obnovi najveće hrvatske luke.