O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kakve veze imaju brodovi “Metta” i ”Elli”, te podmornica U-34, Rijeka, Pula i Boka sa zloglasnim njemačkim tajnim agentom?

Jedan od najboljih njemačkih tajnih agenata, kodnog imena Karl, zadavao je podosta muka neprijateljima, uspješno je pobjegao iz logora u Čileu, a preko obavještajne mreže koju je razgranao u gotovo svim španjolskim lukama, budno je pratio i njemačkim podmornicama javljao isplovljavanja i rute savezničkih ratnih i trgovačkih brodova koji su plovili Sredozemljem; piše Novi List

Naoko dva broda »Metta« i »Elli«, Rijeka, njemačka podmornica, Pula, Boka i zloglasni čelnik njemačke obavještajne službe Abwer Wilhelm Canaris – nemaju ništa zajedničkoga. Ali samo na prvi pogled…

U-34 bila je njemačka podmornica iz Prvog svjetskog rata kojom su u cijeloj karijeri zapovjedala samo tri zapovjednika: Claus Rucker, Johannes Klasing (dvaput) i Wilhelm Canaris. Potopila je ukupno 119 brodova u 17 borbenih ophodnji, a oštetila je pet brodova. Dakle, razjasnili smo vezu između Canarisa i podmornice.

Wilhelm Franz Canaris rođen je 1. siječnja 1887. godine u Aplerbecku kod Dortmunda, a već 1905. godine pristupio je kao kadet njemačkoj Ratnoj mornarici. Početak Prvog svjetskog rata zatekao ga je na krstarici »Dresden«. Gotovo pa filmski način bijega iz internacije u Čileu, u koju je dospio kada je 15. ožujka 1915. »Dresden« bio opkoljen od nadmoćnijih britanskih pomorskih snaga u zaljevu Cumberland na jugu Čilea, Canarisa kandidira za posao glavnog njemačkog špijuna u Španjolskoj.

Krstarica »Dresden«, jedina preživjela iz sastava Istočnoazijske flotile pod zapovjedništvom admirala Maximiliana Von Speea, uspjela je gotovo šest mjeseci, nakon što su ostali brodovi uništeni u bitci kod Falklanda 8. prosinca 1914. godine, a najviše zahvaljujući snalažljivosti oficira za sigurnost Wilhelma Canarisa, izbjegavati Britance koji su je tražili po južnom Atlantiku i Pacifiku.

Oštećenih strojeva i gotovo bez goriva, njemački brod je u ožujku 1915. morao ući u jedan od nenaseljenih zaljeva na jugu Čilea gdje je ubrzo otkriven. U toj akciji sudjelovao je i jedan Bokelj, kapetan Ilija Damjanović iz Lepetana, koji je zapovjedao argentinskim putničkim parobrodom »Rawson«.

Primijetivši Nijemce, on je njihov položaj javio Britancima pa su »Dresdenu« put k otvorenom moru uskoro zatvorili britanski ratni brodovi »H.M.S. Kent« i »H.M.S. Glasgow«.

U bezizlaznoj situaciji, Nijemci su, nakon što je brod više puta pogođen, sami potopili »Dreden« i predali se Čileancima koji su ih, prema ratnom pravu, internirali na malom otolu Quriquina.

Cijeli članak o ovoj povijesnoj zanimljivosti možete pročitati >>ovdje<<

Jedan od najboljih njemačkih tajnih agenata, kodnog imena Karl, zadavao je podosta muka neprijateljima, uspješno je pobjegao iz logora u Čileu, a preko obavještajne mreže koju je razgranao u gotovo svim španjolskim lukama, budno je pratio i njemačkim podmornicama javljao isplovljavanja i rute savezničkih ratnih i trgovačkih brodova koji su plovili Sredozemljem; piše Novi List

Naoko dva broda »Metta« i »Elli«, Rijeka, njemačka podmornica, Pula, Boka i zloglasni čelnik njemačke obavještajne službe Abwer Wilhelm Canaris – nemaju ništa zajedničkoga. Ali samo na prvi pogled…

U-34 bila je njemačka podmornica iz Prvog svjetskog rata kojom su u cijeloj karijeri zapovjedala samo tri zapovjednika: Claus Rucker, Johannes Klasing (dvaput) i Wilhelm Canaris. Potopila je ukupno 119 brodova u 17 borbenih ophodnji, a oštetila je pet brodova. Dakle, razjasnili smo vezu između Canarisa i podmornice.

Wilhelm Franz Canaris rođen je 1. siječnja 1887. godine u Aplerbecku kod Dortmunda, a već 1905. godine pristupio je kao kadet njemačkoj Ratnoj mornarici. Početak Prvog svjetskog rata zatekao ga je na krstarici »Dresden«. Gotovo pa filmski način bijega iz internacije u Čileu, u koju je dospio kada je 15. ožujka 1915. »Dresden« bio opkoljen od nadmoćnijih britanskih pomorskih snaga u zaljevu Cumberland na jugu Čilea, Canarisa kandidira za posao glavnog njemačkog špijuna u Španjolskoj.

Krstarica »Dresden«, jedina preživjela iz sastava Istočnoazijske flotile pod zapovjedništvom admirala Maximiliana Von Speea, uspjela je gotovo šest mjeseci, nakon što su ostali brodovi uništeni u bitci kod Falklanda 8. prosinca 1914. godine, a najviše zahvaljujući snalažljivosti oficira za sigurnost Wilhelma Canarisa, izbjegavati Britance koji su je tražili po južnom Atlantiku i Pacifiku.

Oštećenih strojeva i gotovo bez goriva, njemački brod je u ožujku 1915. morao ući u jedan od nenaseljenih zaljeva na jugu Čilea gdje je ubrzo otkriven. U toj akciji sudjelovao je i jedan Bokelj, kapetan Ilija Damjanović iz Lepetana, koji je zapovjedao argentinskim putničkim parobrodom »Rawson«.

Primijetivši Nijemce, on je njihov položaj javio Britancima pa su »Dresdenu« put k otvorenom moru uskoro zatvorili britanski ratni brodovi »H.M.S. Kent« i »H.M.S. Glasgow«.

U bezizlaznoj situaciji, Nijemci su, nakon što je brod više puta pogođen, sami potopili »Dreden« i predali se Čileancima koji su ih, prema ratnom pravu, internirali na malom otolu Quriquina.

Cijeli članak o ovoj povijesnoj zanimljivosti možete pročitati >>ovdje<<