O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Projekt vrijedan gotovo 340 milijuna kuna: Lučka uprava Split traži dozvolu za širenje porta u Sjevernoj luci

Rekonstrukciju i proširenje Sjeverne luke u Vranjičkom bazenu Vlada je proglasila strateškim investicijskim projektom. Vrijednost ukupnih troškova projekta iznosi 333,9 milijuna kuna s PDV-om, a investitor je Lučka uprava Split, javlja Slobodna Dalmacija.

Zahvat obuhvaća proširenje luke s izgradnjom nove infrastrukture u morskom dijelu obuhvata, čime će se dobiti sedam vezova i šest trajektnih rampi za trajekte smještene na predjelima Pijat i Stinice.

U dokumentu Vlade RH stoji kako će se unaprjeđenje infrastrukture postići proširenjem luke Split u Vranjičko-solinskom bazenu za ro-ro brodove i alternativnim opcijama korištenja gatova. Rekonstrukcija bi išla od današnje Sjeverne luke prema zapadu, sve do “Plovputova” pogona na Stinicama.

Mediji su i ovog ljeta kad nam je živnuo turizam pisali o nepodnošljivim gužvama u splitskoj trajektnoj luci zbog kojih se čekalo i do 45 minuta na izlaz iz grada. Dok drugi gradovi imaju zaobilaznice, u Splitu kamioni i turisti moraju voziti posred grada. Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović pričao je o postojanju mogućnosti da se uz ro-ro promet i osobni automobili, koji budu dolazili s otoka i nastavljali vožnju izvan Splita, u namjeri da zaobiđu gradske gužve, iskrcavaju na gatove u Sjevernoj luci.

“Mi gradimo luke da bi služile ljudima, vidjet ćemo kakve će okolnosti biti kad luka bude realizirana. Teško je sada prejudicirati. Ako se kvalitetno riješi cestovni ulaz i izlaz iz trajektne luke, onda neće biti potrebe za takvim rješenjima koje spominjete. Najvažnije je da svi subjekti koji su uključeni u prometne projekte rade na njihovoj realizaciji i pogotovo na povlačenju EU sredstava”, napominje Mihanović.

Na prigovore Vranjičana da će im trajekti u Sjevernoj luci stvarati onečišćenje, Mihanović odgovara kako je napravljena studija utjecaja na okoliš koja je pokazala da neće biti značajnog onečišćenja. “Puno je čišći promet s ro-ro brodovima nego transport ugljena, željeza ili rasutog tereta. Trajekti su čišći nego tankeri ili brodovi s rasutim teretom”, smatra Mihanović.

Jadrolinija je prošle godine na upit o tome imaju li dovoljno trajekata da njima mogu ploviti do Gradske luke, a da istodobno iz nove Sjeverne luke trajektima odvoze i dovoze kamione i eventualno automobile, odgovorila kako će “pratiti razvoj projekta” za koji se očekuje da će biti gotov do 2025. godine te da će se pokušati prilagoditi novom funkcioniranju luke.

Rekonstrukciju i proširenje Sjeverne luke u Vranjičkom bazenu Vlada je proglasila strateškim investicijskim projektom. Vrijednost ukupnih troškova projekta iznosi 333,9 milijuna kuna s PDV-om, a investitor je Lučka uprava Split, javlja Slobodna Dalmacija.

Zahvat obuhvaća proširenje luke s izgradnjom nove infrastrukture u morskom dijelu obuhvata, čime će se dobiti sedam vezova i šest trajektnih rampi za trajekte smještene na predjelima Pijat i Stinice.

U dokumentu Vlade RH stoji kako će se unaprjeđenje infrastrukture postići proširenjem luke Split u Vranjičko-solinskom bazenu za ro-ro brodove i alternativnim opcijama korištenja gatova. Rekonstrukcija bi išla od današnje Sjeverne luke prema zapadu, sve do “Plovputova” pogona na Stinicama.

Mediji su i ovog ljeta kad nam je živnuo turizam pisali o nepodnošljivim gužvama u splitskoj trajektnoj luci zbog kojih se čekalo i do 45 minuta na izlaz iz grada. Dok drugi gradovi imaju zaobilaznice, u Splitu kamioni i turisti moraju voziti posred grada. Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović pričao je o postojanju mogućnosti da se uz ro-ro promet i osobni automobili, koji budu dolazili s otoka i nastavljali vožnju izvan Splita, u namjeri da zaobiđu gradske gužve, iskrcavaju na gatove u Sjevernoj luci.

“Mi gradimo luke da bi služile ljudima, vidjet ćemo kakve će okolnosti biti kad luka bude realizirana. Teško je sada prejudicirati. Ako se kvalitetno riješi cestovni ulaz i izlaz iz trajektne luke, onda neće biti potrebe za takvim rješenjima koje spominjete. Najvažnije je da svi subjekti koji su uključeni u prometne projekte rade na njihovoj realizaciji i pogotovo na povlačenju EU sredstava”, napominje Mihanović.

Na prigovore Vranjičana da će im trajekti u Sjevernoj luci stvarati onečišćenje, Mihanović odgovara kako je napravljena studija utjecaja na okoliš koja je pokazala da neće biti značajnog onečišćenja. “Puno je čišći promet s ro-ro brodovima nego transport ugljena, željeza ili rasutog tereta. Trajekti su čišći nego tankeri ili brodovi s rasutim teretom”, smatra Mihanović.

Jadrolinija je prošle godine na upit o tome imaju li dovoljno trajekata da njima mogu ploviti do Gradske luke, a da istodobno iz nove Sjeverne luke trajektima odvoze i dovoze kamione i eventualno automobile, odgovorila kako će “pratiti razvoj projekta” za koji se očekuje da će biti gotov do 2025. godine te da će se pokušati prilagoditi novom funkcioniranju luke.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here