Rekonstrukciju i proširenje Sjeverne luke u Vranjičkom bazenu Vlada je proglasila strateškim investicijskim projektom. Vrijednost ukupnih troškova projekta iznosi 333,9 milijuna kuna s PDV-om, a investitor je Lučka uprava Split, javlja Slobodna Dalmacija.
Zahvat obuhvaća proširenje luke s izgradnjom nove infrastrukture u morskom dijelu obuhvata, čime će se dobiti sedam vezova i šest trajektnih rampi za trajekte smještene na predjelima Pijat i Stinice.
U dokumentu Vlade RH stoji kako će se unaprjeđenje infrastrukture postići proširenjem luke Split u Vranjičko-solinskom bazenu za ro-ro brodove i alternativnim opcijama korištenja gatova. Rekonstrukcija bi išla od današnje Sjeverne luke prema zapadu, sve do “Plovputova” pogona na Stinicama.
Mediji su i ovog ljeta kad nam je živnuo turizam pisali o nepodnošljivim gužvama u splitskoj trajektnoj luci zbog kojih se čekalo i do 45 minuta na izlaz iz grada. Dok drugi gradovi imaju zaobilaznice, u Splitu kamioni i turisti moraju voziti posred grada. Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović pričao je o postojanju mogućnosti da se uz ro-ro promet i osobni automobili, koji budu dolazili s otoka i nastavljali vožnju izvan Splita, u namjeri da zaobiđu gradske gužve, iskrcavaju na gatove u Sjevernoj luci.
“Mi gradimo luke da bi služile ljudima, vidjet ćemo kakve će okolnosti biti kad luka bude realizirana. Teško je sada prejudicirati. Ako se kvalitetno riješi cestovni ulaz i izlaz iz trajektne luke, onda neće biti potrebe za takvim rješenjima koje spominjete. Najvažnije je da svi subjekti koji su uključeni u prometne projekte rade na njihovoj realizaciji i pogotovo na povlačenju EU sredstava”, napominje Mihanović.
Na prigovore Vranjičana da će im trajekti u Sjevernoj luci stvarati onečišćenje, Mihanović odgovara kako je napravljena studija utjecaja na okoliš koja je pokazala da neće biti značajnog onečišćenja. “Puno je čišći promet s ro-ro brodovima nego transport ugljena, željeza ili rasutog tereta. Trajekti su čišći nego tankeri ili brodovi s rasutim teretom”, smatra Mihanović.
Jadrolinija je prošle godine na upit o tome imaju li dovoljno trajekata da njima mogu ploviti do Gradske luke, a da istodobno iz nove Sjeverne luke trajektima odvoze i dovoze kamione i eventualno automobile, odgovorila kako će “pratiti razvoj projekta” za koji se očekuje da će biti gotov do 2025. godine te da će se pokušati prilagoditi novom funkcioniranju luke.