O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ipak se ne planira spajanje Crnogorske i Barske plovidbe?

U Ministarstvu kapitalnih investicija se intenzivno radi na pronalaženju održivog rješenja za Crnogorsku i Barsku plovidbu, ali ne objedinjavanjem, već restrukturiranjem i kadrovskim osvježavanjem, izvijestili su iz Ministarstva; piše Boka news

Iz Ministarstva su za crnogorski list ”Pobjeda” izjavili da ističu ugovori navedenih dviju kompanija sa londonskom firmom Sea Pioneer, te da uprava crnogorskih firmi, u suradnji sa Ministarstvom, intenzivno radi na prikupljanju ponuda za najam brodova u narednom periodu.

– Spajanje ove dvije kompanije nije moguće. Jedino je moguće i održivo rješenje da s njihova četiri broda, koja su trenutno u vlasništvu države, upravlja jedna kompanija, a da se druga restrukturira i bavi drugim poslovima u pomorstvu – izjavili su iz Ministarstva kapitalnih investicija, ali nisu precizirali koja plovidba će preživjeti.

Barska plovidba ima brodove Bar i Budva, a Crnogorska 21. maj i Kotor.

Nisu precizirali hoće li brodarske kompanije u narednom periodu moći same otplaćivati rate kredita za kupovinu četiri broda.

– Po trenutnoj cijeni time charter-a (dnevne najamnine) ove kompanije bi u narednom periodu trebale biti u mogućnosti same otplaćivati svoje kreditne obaveze. Nepovoljna činjenica je da nijedna od njih nije u stanju samostalno pružiti usluge spot i void chartera (samostalno pronalaženje prevoženje tereta).

Rješenjem Agencije za zaštitu konkurencije iz siječnja subvencioniranje, odnosno otplata rata za brodove iz budžeta je proglašena nelegalnim i nezakonitim. Iz tog razloga, Vlada je preuzela direktno plaćanje kredita kao garanciju – izjavili su iz Ministarstva kapitalnih investicija.

Naveli su da je ukupan dug Barske plovidbe kineskoj Eksim banci, na osnovi kredita za kupovinu brodova, iznosio 58,09 mil USD. Od toga je u ovom trenutku plaćena skoro trećina, a za otplatiti je ostalo još 39,9 mil USD.

– Ukupan dug Crnogorske plovidbe, na osnovi kredita za kupovinu brodova, iznosi 67,9 mil USD, a preostali dug je 17,6 mil USD – precizirali su iz Ministarstva.

Kompanije posljednjih godina nisu mogle samostalno otplaćivati kredite zbog čega im je bila neophodna pomoć države. To nisu mogle ni ove godine, pa je Vlada 28. siječnja prihvatila zahtjev kineske Eksim banke za podmirenje dospjelih obaveza po osnovu izdanih garancija brodarskim kompanijama u iznosu od 4,64 mil USD.

Iz Ministarstva kapitalnih investicija su sredinom srpnja za crnogorski list ”Pobjeda” izjavili da su rate od ukupno 4,8 mil EUR za kupovinu četiri broda također plaćene iz budžeta. Dodali su i da su u siječnju Specijalnom državnom tužiteljstvu i parlamentu dostavili informacije o mogućem postojanju krivičnih djela u vezi sa kupovinom ova četiri broda, kao i pozajmicama Vlade za otplatu kredita. Potom su Vrhovnom državnom tužiteljstvu i Skupštini proslijedili informaciju o mogućem postojanju krivičnih djela zbog ugovora Barske plovidbe sa firmom Sea pioneer.

Tu je informaciju pripremio Ured za borbu protiv korupcije iz kojeg tvrde da je zbog aneksa ugovora iz studenog prošle godine, dnevni gubitak Barske plovidbe iznosio 30.000 EUR, što je na godišnjem nivou deset milijuna EUR.

U Ministarstvu kapitalnih investicija u narednom periodu očekuju rast pomorskih vozarina.

– Po svim pretpostavkama relevantnih pomorskih institucija, cijene pomorskih vozarina u narednom periodu će biti u blagom porastu – izjavili su iz Ministarstva.

U Ministarstvu kapitalnih investicija se intenzivno radi na pronalaženju održivog rješenja za Crnogorsku i Barsku plovidbu, ali ne objedinjavanjem, već restrukturiranjem i kadrovskim osvježavanjem, izvijestili su iz Ministarstva; piše Boka news

Iz Ministarstva su za crnogorski list ”Pobjeda” izjavili da ističu ugovori navedenih dviju kompanija sa londonskom firmom Sea Pioneer, te da uprava crnogorskih firmi, u suradnji sa Ministarstvom, intenzivno radi na prikupljanju ponuda za najam brodova u narednom periodu.

– Spajanje ove dvije kompanije nije moguće. Jedino je moguće i održivo rješenje da s njihova četiri broda, koja su trenutno u vlasništvu države, upravlja jedna kompanija, a da se druga restrukturira i bavi drugim poslovima u pomorstvu – izjavili su iz Ministarstva kapitalnih investicija, ali nisu precizirali koja plovidba će preživjeti.

Barska plovidba ima brodove Bar i Budva, a Crnogorska 21. maj i Kotor.

Nisu precizirali hoće li brodarske kompanije u narednom periodu moći same otplaćivati rate kredita za kupovinu četiri broda.

– Po trenutnoj cijeni time charter-a (dnevne najamnine) ove kompanije bi u narednom periodu trebale biti u mogućnosti same otplaćivati svoje kreditne obaveze. Nepovoljna činjenica je da nijedna od njih nije u stanju samostalno pružiti usluge spot i void chartera (samostalno pronalaženje prevoženje tereta).

Rješenjem Agencije za zaštitu konkurencije iz siječnja subvencioniranje, odnosno otplata rata za brodove iz budžeta je proglašena nelegalnim i nezakonitim. Iz tog razloga, Vlada je preuzela direktno plaćanje kredita kao garanciju – izjavili su iz Ministarstva kapitalnih investicija.

Naveli su da je ukupan dug Barske plovidbe kineskoj Eksim banci, na osnovi kredita za kupovinu brodova, iznosio 58,09 mil USD. Od toga je u ovom trenutku plaćena skoro trećina, a za otplatiti je ostalo još 39,9 mil USD.

– Ukupan dug Crnogorske plovidbe, na osnovi kredita za kupovinu brodova, iznosi 67,9 mil USD, a preostali dug je 17,6 mil USD – precizirali su iz Ministarstva.

Kompanije posljednjih godina nisu mogle samostalno otplaćivati kredite zbog čega im je bila neophodna pomoć države. To nisu mogle ni ove godine, pa je Vlada 28. siječnja prihvatila zahtjev kineske Eksim banke za podmirenje dospjelih obaveza po osnovu izdanih garancija brodarskim kompanijama u iznosu od 4,64 mil USD.

Iz Ministarstva kapitalnih investicija su sredinom srpnja za crnogorski list ”Pobjeda” izjavili da su rate od ukupno 4,8 mil EUR za kupovinu četiri broda također plaćene iz budžeta. Dodali su i da su u siječnju Specijalnom državnom tužiteljstvu i parlamentu dostavili informacije o mogućem postojanju krivičnih djela u vezi sa kupovinom ova četiri broda, kao i pozajmicama Vlade za otplatu kredita. Potom su Vrhovnom državnom tužiteljstvu i Skupštini proslijedili informaciju o mogućem postojanju krivičnih djela zbog ugovora Barske plovidbe sa firmom Sea pioneer.

Tu je informaciju pripremio Ured za borbu protiv korupcije iz kojeg tvrde da je zbog aneksa ugovora iz studenog prošle godine, dnevni gubitak Barske plovidbe iznosio 30.000 EUR, što je na godišnjem nivou deset milijuna EUR.

U Ministarstvu kapitalnih investicija u narednom periodu očekuju rast pomorskih vozarina.

– Po svim pretpostavkama relevantnih pomorskih institucija, cijene pomorskih vozarina u narednom periodu će biti u blagom porastu – izjavili su iz Ministarstva.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video