O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pomorska industrija bilježi najveći profit u posljednjih 10 godina

Pomorska industrija bilježi najveću zaradu od 2008. godine, zahvaljujući kombinaciji porasta potražnje i povećanja cijena robe zbog utjecaja pandemije na globalne opskrbne lance, javlja gCaptain.

S obzirom da se oko 80% svjetske trgovine odvija putem mora, zarada se bilježi u gotovo svakom sektoru. Procvat koji se dogodio 2008. godine donio je veliki val novih narudžbi plovila, no ubrzo je ugašen zbog pada potražnje kada je svijet zahvatila financijska kriza.

Uzroci ovogodišnjeg rasta su višestruki. Ponovno otvaranje gospodarstava potaknulo je porast u potražnji za robom i sirovinama. Uz to, virus i dalje uzrokuje zastoje u globalnim opskrbnim lancima – zabilježene su velike gužve u lukama te odgode plovidbi, što smanjuje broj plovila koji su dostupni za prijevoz robe preko oceana. Sve to je uzrokovalo povećanje profita u većini pomorskih sektora u posljednjih nekoliko mjeseci.

Prema podacima Clarkson Research Services, cijela pomorska industrija bilježi najveće dnevne zarade od 2008. godine. Najveći profiti bilježe se u kontejnerskom transportu, a zaostaju jedino tržišta nafte i plina.

Prijevoz jednog kontejnera od 40 stopa iz Kine u Europu sada košta 14 287 dolara, što je povećanje cijene za više od 500% u odnosu na godinu ranije. Značajan je to porast troškova prijevoza sve robe, što utječe i na povećanje cijena.

Koliko je industrija postala profitabilna najbolje ilustriraju primjeri koje vidimo trenutno na tržištu. Prema procjenama, najveći svjetski prijevoznik kontejnera A.P. Moller-Maersk prošlog mjeseca bilježi porast dobiti za gotovo 5 milijardi dolara. S druge strane, CMA CGM SA – treći najveći svjetski prijevoznik – zamrzava cijene prijevoza radi očuvanja dugoročnih odnosa s klijentima. Drugim riječima, tvrtka odbija profit.

Dok potražnja za maloprodajnom robom podiže tržište kontejnerskog prijevoza, oporavak globalnog gospodarstva također napreduje. Porast potražnje sirovina povećava prihode koje donose bulk carrieri koji prevoze industrijsku robu. U tom sektoru, zarada je nedavno dosegla 11-godišnji maksimum, a pad je malo vjerojatan s obzirom da se očekuje da će potrošnja ostati na visokoj razini do kraja godine.

Velika potražnja za prirodnim resursima u kombinaciji s logističkim smetnjama povezanih s pandemijom podupiru rast trenutnih i budućih cijena prijevoza.

Kako smo već pisali, neki kompanije su se čak okrenule prijevozu kontejnera na svojim bulk carrierima. Iako bi to moglo potaknuti dodatni profit u već rekordnoj godini, ovakva operacija nije bez rizika jer bulk carrieri nisu dizajnirani za prijevoz kontejnera. Ovakvi primjeri izvrsno ilustriraju trenutno stanje u pomorskoj industriji.

Pomorska industrija bilježi najveću zaradu od 2008. godine, zahvaljujući kombinaciji porasta potražnje i povećanja cijena robe zbog utjecaja pandemije na globalne opskrbne lance, javlja gCaptain.

S obzirom da se oko 80% svjetske trgovine odvija putem mora, zarada se bilježi u gotovo svakom sektoru. Procvat koji se dogodio 2008. godine donio je veliki val novih narudžbi plovila, no ubrzo je ugašen zbog pada potražnje kada je svijet zahvatila financijska kriza.

Uzroci ovogodišnjeg rasta su višestruki. Ponovno otvaranje gospodarstava potaknulo je porast u potražnji za robom i sirovinama. Uz to, virus i dalje uzrokuje zastoje u globalnim opskrbnim lancima – zabilježene su velike gužve u lukama te odgode plovidbi, što smanjuje broj plovila koji su dostupni za prijevoz robe preko oceana. Sve to je uzrokovalo povećanje profita u većini pomorskih sektora u posljednjih nekoliko mjeseci.

Prema podacima Clarkson Research Services, cijela pomorska industrija bilježi najveće dnevne zarade od 2008. godine. Najveći profiti bilježe se u kontejnerskom transportu, a zaostaju jedino tržišta nafte i plina.

Prijevoz jednog kontejnera od 40 stopa iz Kine u Europu sada košta 14 287 dolara, što je povećanje cijene za više od 500% u odnosu na godinu ranije. Značajan je to porast troškova prijevoza sve robe, što utječe i na povećanje cijena.

Koliko je industrija postala profitabilna najbolje ilustriraju primjeri koje vidimo trenutno na tržištu. Prema procjenama, najveći svjetski prijevoznik kontejnera A.P. Moller-Maersk prošlog mjeseca bilježi porast dobiti za gotovo 5 milijardi dolara. S druge strane, CMA CGM SA – treći najveći svjetski prijevoznik – zamrzava cijene prijevoza radi očuvanja dugoročnih odnosa s klijentima. Drugim riječima, tvrtka odbija profit.

Dok potražnja za maloprodajnom robom podiže tržište kontejnerskog prijevoza, oporavak globalnog gospodarstva također napreduje. Porast potražnje sirovina povećava prihode koje donose bulk carrieri koji prevoze industrijsku robu. U tom sektoru, zarada je nedavno dosegla 11-godišnji maksimum, a pad je malo vjerojatan s obzirom da se očekuje da će potrošnja ostati na visokoj razini do kraja godine.

Velika potražnja za prirodnim resursima u kombinaciji s logističkim smetnjama povezanih s pandemijom podupiru rast trenutnih i budućih cijena prijevoza.

Kako smo već pisali, neki kompanije su se čak okrenule prijevozu kontejnera na svojim bulk carrierima. Iako bi to moglo potaknuti dodatni profit u već rekordnoj godini, ovakva operacija nije bez rizika jer bulk carrieri nisu dizajnirani za prijevoz kontejnera. Ovakvi primjeri izvrsno ilustriraju trenutno stanje u pomorskoj industriji.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here