Nakon što je Vlada na prošlotjednoj sjednici dala potrebnu suglasnost Ministarstvu zdravstva, sedamdesetak milijuna kuna vrijedan projekt uspostave hitne pomorske medicinske službe konačno se primaknuo realizaciji, piše Novi list.
Očekuje se da će vrlo brzo, najvjerojatnije u listopadu, s odabranim domaćim konzorcijem brodogradilišta biti potpisan ugovor, pa bi prva brodica hitne medicinske skrbi trebala biti na raspolaganju stanovnicima i posjetiteljima hrvatskih otoka sredinom iduće godine, a do jeseni 2023. sukcesivno će se isporučiti i preostalih pet iz flote.
Iz brodogradilišta će brodice izaći potpuno opremljene svim uređajima potrebnim za pružanje hitne medicinske pomoći koju je Ministarstvo zdravstva preciziralo na natječaju, što znači da je njihova nabava i ugradnja obveza brodogradilišta.
Njihova je primarna zadaća u pružanju kvalitetnije, dostupnije i učinkovitije hitne medicinske skrbi na našim otocima, ali će se zbog svojih tehničkih i maritimnih sposobnosti ove 15-metarske brodice moći koristiti i za potrebe traganja i spašavanja na moru, kao i za pružanje medicinske pomoći u slučajevima pomorskih nesreća i katastrofa.
Brodogradilište Iskra iz Šibenika, zajedno s pulskim Tehnomontom i u suradnji s riječkim projektantskim uredom Metal Shark Croatia, koji su istupili s najboljom ponudom, izgradit će tako aluminijske brodice koje će moći obavljati zadaće u vrlo otežanim, olujnim uvjetima stanja mora 6 odnosno pri visini valova od četiri do šest metara i brzini od 15 čvorova, a u slučaju prevrtanja imat će sposobnost samoispravljanja broda, takozvani »self-righting«.
Koncept nabave ovih brodica, koja će se sufinancirati sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu nešto većem od 38 milijuna kuna, zamišljen je tako da će iz brodogradilišta izaći potpuno opremljena, sa svom potrebnom opremom za hitnu medicinsku skrb, koja je bila precizirana natječajem. Stacionirat će se duž hrvatske obale, u lukama u Malom Lošinju, Rabu, Zadru, Šibeniku, Supetru na otoku Braču i Dubrovniku.
Natječaj za gradnju flote brzih brodica za hitnu medicinsku skrb proveden je još prošle godine i poklopit će se da je od odabira najbolje ponude za gradnju medicinskih brzih brodica do potpisa ugovora prošlo punih godinu dana.
Ministarstvo zdravstva, koje je nositelj ovog EU projekta, a dijelom je uključeno i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, početkom listopada prošle godine među tri pristigle ponude za najbolju je odabralo onu domaćeg konzorcija – Iskra brodogradilišta 1 iz Šibenika (bivši NCP), Tehnomonta i riječkog ureda Metal Sharka.
Potencijal domaćih malih brodograditelja, udružen s projektantskim znanjem i iskustvom po kojem je riječki bazen itekako prepoznat i van granica Hrvatske, pokazao se kao odličan i konkurentan poslovni potez koji je nadmašio ponudu talijanskog brodogradilišta Cantiere Navale Vittoria. Domaći konzorcij za šest je brodica, sa traženim tehničkim i maritimnim svojstvima, dao ponudu na iznos od 61,15 milijuna kuna odnosno 76,44 milijuna kuna, s PDV-om dok je iznos ponude talijanskog konkurenta bila skuplja i izlazila je iz okvira planiranih i osiguranih sredstava od 66 milijuna kun bez PDV-a. Treća ponuda stigla je od dubrovačke Global grupe i nizozemskog Workboatsa, međutim, nisu dostavili jamstvo za ozbiljnost ponude.
Šibensko i pulsko malo brodogradilište kvalitetom i tehničkom osposobljenošću za gradnje aluminijskih plovila već su se dokazala na međunarodnom tržištu. Podsjetimo, Tehnomont je nedavno uspio ugovoriti referentni posao gradnje tri patrolna broda zahtjevnijih performansi i dužine 17 metara za ciparsku policiju, pred potpisivanjem su i posla za gradnju dva protupožarna broda za Grke.
Šibenski mali brodograditelji, pak, s južne se strane mogu podičiti da su u posljednjih pet godina u Norvešku izvezli i isporučili stotinjak aluminijskih radnih brodica. Kako doznajemo od člana uprave ovog uspješnog dalmatinskog brodogradilišta Roka Vuletića, upravo je isporučena 121. po redu.
Cijeli članak možete pročitati <<ovdje>>.