Kako se treći kvartal 2021. godine bliži kraju, rekordi u brodogradnji premašuju prognoze postavljene nakon prve pandemijske godine. Kako zasad stoje stvari, očekuje se da će se trend rasta nastaviti do kraja godine, piše The Maritime Executive.
S obzirom da se nove narudžbe za kontejnerske brodove pojavljuju na tjednoj bazi, Clarkson Research izvjestio je da je, na svjetskoj razini, ukupni opseg novih narudžbi za kontejnerske brodove, temeljen na bruto tonaži, najveći od kada je agencija započela s praćenjem tržišta 1996. godine. Broj novih narudžbi ove godine je otprilike 12 puta veći od ukupnog opsega narudžbi ugovorenih tijekom prva tri tromjesečja 2020. godine, čime je premašio rekordne brojke iz 2007. godine.
Rekordi se bilježe i u kapacitetu novogradnji. Krajem kolovoza, BIMCO je izvjestio da se kapacitet naručenih kontejnerskih brodova približava brojkama od 5,3 milijuna TEU. U posljednjih mjesec dana taj broj porastao je za još najmanje 300 000 TEU. Rekord svih vremena postavljen je krajem srpnja 2008., kada se kapacitet naručenih novogradnji popeo na 6,8 milijuna TEU.
U drugim sektorima također se bilježi se porast naručenih novogradnji. Kina i Južna Koreja vode po količini narudžbi koje su zaprimile, a obje zemlje izvjestile su o vrlo dobrim rezultatima na kraju trećeg kvartala ove godine.
Tri velike korejske brodogradilišne tvrtke izvijestile su da su postigle ili čak premašile svoje godišnje ciljeve narudžbi. To je prvi put od 2013. da su tri najveća brodograditelja u zemlji ispunila svoje godišnje ciljeve.
Korea Shipbuilding & Offshore Engineering premašio je svoj godišnji cilj od 14,9 milijardi dolara za 30 posto, a vrijednost narudžbi procjenjuje se na 19,4 milijardi dolara za izgradnju 201 plovila. Narudžbe se kreću od LNG-a do kontejneraša, VLCC-a i LPG-a. Vrijednost narudžbi Daewoo Shipbuilding & Marine Engineeringa procjenjuje se na 8 milijardi dolara za 46 plovila, što premašuje godišnji cilj od 7,7 milijardi dolara.
Narudžbe Samsung Heavy Industries ukupno iznose 7,8 milijardi dolara, što čini 86 posto godišnjeg cilja od 9,1 milijardu dolara. Očekuje se da će tvrtka uskoro premašiti cilj jer je pri kraju sklapanje ugovora s ruskim Novatekom. Vrijednost tog ugovora procjenjuje se na više od 2,6 milijardi dolara.
Kineska brodograđevna industrija također bilježi porast. Prema izvješćima, u 2021. godini bruto tonaža novih narudžbi porasla je više od 200 posto u odnosu na lani, a ukupan broj narudžbi porastao je za više od četvrtine. Gotovo 90 posto narudžbi namijenjeno je izvozu na međunarodno tržište, a snažan rast narudžbi pomogao je Kini da zadrži svoj ukupni udio od 50 posto u svjetskoj industriji brodogradnje.