O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Povećanje minimalne plaće pomorcima: Što to znači za hrvatske pomorce?

U emisiji Pomorska večer iz splitskog studija HRT Radija emitiranoj u ponedjeljak, 4. listopada, gostovao je predstavnik ITF-a Branko Berlan.

U pomorskoj industriji novca ima. Kako smo već ranije pisali, pomorska industrija u posljednje vrijeme bilježi rekordne profite. Prije nekog vremena doznali smo i da je Međunarodno udruženje transportnih radnika išlo prema poslodavcima s jasnim zahtjevom za povećanjem plaća, što je u konačnici i postignuto. Informaciju o povećanju plaća potvrdio je i predstavnik ITF-a Branko Berlan.

Plaće će se povećati proporcionalno svima. Međutim u pregovorima s brodarima i poslodavcima ITF pregovara o minimalnim plaćama te utvrđuje koje su minimalne plaće. Nakon dužeg perioda su se uspjeli dogovoriti koliko se plaće moraju povećati, rekao je Berlan.

Postoji još jedan element, to je takozvani ILO Minimum Wage, dakle najniža plaća temeljem ILO konvencije. Uspjeli smo dosegnuti pokrivanje na nivou ILO-a što znači da sada i u budućnosti više neće biti problema sa zaustavljanjem brodova jer su ispod ILO minimuma, optimističan je Berlan.

Možemo li ovdje govoriti o nekim konkretnim novčanim iznosima?

Ne bih govorio o novčanim iznosima jer to neće izgledati korektno s obzirom da su većina naših pomoraca časnici. Temelj svih pregovora je minimalna plaća kormilara na svjetskom nivou. Ona se u svojoj osnovi povećava, a zatim se postotno povećavaju i druge plaće ovisno o tome o kojem se rangu radi. Zapovjednik ima gotovo 4 puta veću plaću od kormilara, rekao je Berlan.

Dakle govorimo o minimalnim plaćama. Naši časnici su već sada uglavnom iznad tih minimuma. Riječ je o cifri ispod koje niti jedan brodar ne smije ići.

I druge plaće će ove godine i dogodine zasigurno rasti iz razloga što postoji manjak časničkog kadra, pogotovo ovakvog kadra kakvog mi imamo: specijaliziranog i sa specifičnim edukacijama, kaže gospodin Berlan.

Znači li to da i ovdje vrijede pravila ponude i potražnje? Već neko vrijeme postoji potražnja za obrazovanim kadrom i firme jednostavno moraju odgovoriti na taj zahtjev. Moraju ponuditi više plaće, a s vremenom povećavati plaće ljudima koji su na najtraženiji tržištu.

Tako je u svakom segmentu rada, odnosno ekonomije. U situaciji u kojoj se trenutno nalaze poslodavci, oni nemaju kadra ako ga dodatno ne plate. Borba između poslodavaca, menadžera i kompanija nije naša tema niti mi pokušavamo ući u te vode. Kako sam već rekao, već godinama imamo manjak posebno educiranog kadra sa specifičnim znanjem i specijalizacijom. Takvih ljudi jednostavno nema i zbog toga se plaćaju bolje. To je činjenica, zaključio je Berlan.

U emisiji Pomorska večer iz splitskog studija HRT Radija emitiranoj u ponedjeljak, 4. listopada, gostovao je predstavnik ITF-a Branko Berlan.

U pomorskoj industriji novca ima. Kako smo već ranije pisali, pomorska industrija u posljednje vrijeme bilježi rekordne profite. Prije nekog vremena doznali smo i da je Međunarodno udruženje transportnih radnika išlo prema poslodavcima s jasnim zahtjevom za povećanjem plaća, što je u konačnici i postignuto. Informaciju o povećanju plaća potvrdio je i predstavnik ITF-a Branko Berlan.

Plaće će se povećati proporcionalno svima. Međutim u pregovorima s brodarima i poslodavcima ITF pregovara o minimalnim plaćama te utvrđuje koje su minimalne plaće. Nakon dužeg perioda su se uspjeli dogovoriti koliko se plaće moraju povećati, rekao je Berlan.

Postoji još jedan element, to je takozvani ILO Minimum Wage, dakle najniža plaća temeljem ILO konvencije. Uspjeli smo dosegnuti pokrivanje na nivou ILO-a što znači da sada i u budućnosti više neće biti problema sa zaustavljanjem brodova jer su ispod ILO minimuma, optimističan je Berlan.

Možemo li ovdje govoriti o nekim konkretnim novčanim iznosima?

Ne bih govorio o novčanim iznosima jer to neće izgledati korektno s obzirom da su većina naših pomoraca časnici. Temelj svih pregovora je minimalna plaća kormilara na svjetskom nivou. Ona se u svojoj osnovi povećava, a zatim se postotno povećavaju i druge plaće ovisno o tome o kojem se rangu radi. Zapovjednik ima gotovo 4 puta veću plaću od kormilara, rekao je Berlan.

Dakle govorimo o minimalnim plaćama. Naši časnici su već sada uglavnom iznad tih minimuma. Riječ je o cifri ispod koje niti jedan brodar ne smije ići.

I druge plaće će ove godine i dogodine zasigurno rasti iz razloga što postoji manjak časničkog kadra, pogotovo ovakvog kadra kakvog mi imamo: specijaliziranog i sa specifičnim edukacijama, kaže gospodin Berlan.

Znači li to da i ovdje vrijede pravila ponude i potražnje? Već neko vrijeme postoji potražnja za obrazovanim kadrom i firme jednostavno moraju odgovoriti na taj zahtjev. Moraju ponuditi više plaće, a s vremenom povećavati plaće ljudima koji su na najtraženiji tržištu.

Tako je u svakom segmentu rada, odnosno ekonomije. U situaciji u kojoj se trenutno nalaze poslodavci, oni nemaju kadra ako ga dodatno ne plate. Borba između poslodavaca, menadžera i kompanija nije naša tema niti mi pokušavamo ući u te vode. Kako sam već rekao, već godinama imamo manjak posebno educiranog kadra sa specifičnim znanjem i specijalizacijom. Takvih ljudi jednostavno nema i zbog toga se plaćaju bolje. To je činjenica, zaključio je Berlan.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here