Coca-Cola je u petak, 1. listopada, najavila čarter tri bulk carriera kako bi osigurala opskrbu sirovinama za svoj lanac proizvodnih jedinica. Otkrio je to direktor nabave Coca-Cole Alan Smith u svom Linkedin postu, javlja FleetMon.
Objava je podijeljena zajedno sa slikama tri bulk carriera, unajmljena za prijevoz više od 60 000 tona zaliha. Regrutirana plovila uključuju WECO LUCILIA C od 35 009 dwt u vlasništvu AM Nomikosa, APHRODITE M od 34 399 dwt u vlasništvu Empire Bulkersa te ZHE HAI 505 od 35 130 dwt kojeg posjeduje Zhejiang Shipping.
Coca-Cola se tako našla u skupini raznih svjetskih robnih marki, kao što su Walmart, Ikea i Target, koje su se okrenule alternativama kontejnerskom transportu usred rasta cijena prijevoza tereta uzrokovanog ozbiljnom nestašicom kontejnera.
Zbog krize u opskrbnim lancima bulk carrieri će početi prevoziti kontejnere?
Coca-Cola primjenjuje jedinstvenu strategiju, a pridružile su joj se i druge tvrtke, poput Walmarta, koje su kontejneraše zamijenile bulk carrierima te ih preinačile kako bi mogli prevoziti kontejnere. Coca-Cola će pak teret prevoziti u velikim vrećama u teretnom prostoru.
U objavi je također istaknuto da će se teret preusmjeravati u luke koje nisu zagušene. Tvrtka želi pomoći u ublažavanju zagušenja luka koje su naglasile trenutni nedostatak kontejnera.
S druge strane, mnogi su istaknuli logističke izazove s kojima bi se američke luke mogle suočiti pri iskrcaju velikih vreća na kamione i vlakove, čime se dodatno opterećuju.
Kaos koji trenutno vlada kontejnerskim transportom zasigurno će trajati još neko vrijeme, a očekuje se da će i drugi slijediti primjer te unajmiti bulk carriere, baš poput Coca-Cole.