O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MEDITERRANEAN SKY osamdesetih je dolazio u Gruž, danas je podrtina u plićaku u Grčkoj

Dubrovčanin Ivo Batričević u novom broju feljtona ‘Priče o moru i brodovima’ donosi zanimljivu priču o brodu Mediterranean Sky, piše Dubrovački dnevnik.

Britanska brodarska kompanija Ellerman je između dva svjetska rata imala respektabilnu flotu od preko sto trgovačkih i putničkih brodova od kojih je čak 60 stradalo u Drugom svjetskom ratu. Poslijeratna obnova flote obuhvatila je ugovor o izgradnji ukupno 100 brodova u brodogradilištu Vickers Armstrongs iz Newcastlea od čega i četiri istovjetna putničko-teretna broda sagrađena 1953.godine za liniju prema Južnoj Africi. Bili su to brodovi CITY OF PORT ELIZABETH, CITY OF DURBAN, CITY OF EXETER i CITY OF YORK.

Putničko-teretni brod CITY OF YORK je izgrađen 1953. kao posljednji iz ove serije brodova. Plovio je iz Londona prema Africi i to za gradove Las Palmas- Kanarski otoci, Cape Town- JAR, Port Elizabeth – JAR, East London – JAR, Durban – JAR. Lourenco Marques – Mozambik i Beira – Mozambik. Plovidba od Londona do Cape Towna s ticanjem navedenih luka je trajala 15 dana. Godine 1971. je prodan grčkoj brodarskoj kompaniji Karageorgis Lines, koja ga je preuredila kao trajekt (ro- ro putnički) s prihvatom 800 putnika i 470 automobila na pruzi Patras, Brindisi, Ancona i natrag. Daju mu ime MEDITERRANEAN SKY i sada ima 16533 BRT-a.

Koncem 1987.godine nakratko odlazi u Argentinu gdje pod novim imenom SITERRANEAN SKY plovi godinu dana iz luke Ushuaia u Argentini prema Antarktiku. Ponovo se vraća u Sredozemlje pod starim imenom MEDITERRANEAN SKY i nastavlja ploviti na istoj liniji. Zanimljivo je da 1995. sudjeluje kao transportni vojni brod u američkim invazijama prvo u Somaliji, a potom i na Haitiju. Sljedeće godine je ponovo u Jadranu između Patrasa i Barija, ali je već koncem 1996. raspremljen, prvo u Patrasu, a od 1999. u zaljevu Eleusis ispred Pireja. Kada je 2002. brodu zbog naglog prodora mora zaprijetilo potapanje, posada ga je namjerno nasukala na plićak uz samu obalu gdje se i danas u doista žalosnom stanju još uvijek nalazi. Pola broda je bokom u moru, a pola je na površini.

MEDITERRANEAN SKY je ukupno 11 puta kao kruzer uplovio u grušku luku, prvi put 6. listopada 1985. u 8:00 da bi sa 661 putnikom otplovio u 17:00 u pravcu Krfa. Sljedeće godine ne dolazi, a 1987. dva puta i to 28. svibnja i 9. listopada kada odlazi prema Anconi. U 1988. godini uplovljava ukupno 3 puta a 1989. pet puta. Nažalost, 13. listopada 1989. posljednji put podiže sidro i ovamo se više nikada ne vraća. Tako je i ovaj brod, član četvorke doista zanimljive sudbine, u svoje brojne plovidbe uključio i Dubrovnik kao svoju nezaobilaznu luku.

MEDITERRANEAN SKY je 2017. godine posjetila poznata udruga sprej grafita iz Berlina imena “1UP“. Na njegovom su boku nacrtali svoj logo koji se i danas može vidjeti iz satelita na Google Earthu.

Dubrovčanin Ivo Batričević u novom broju feljtona ‘Priče o moru i brodovima’ donosi zanimljivu priču o brodu Mediterranean Sky, piše Dubrovački dnevnik.

Britanska brodarska kompanija Ellerman je između dva svjetska rata imala respektabilnu flotu od preko sto trgovačkih i putničkih brodova od kojih je čak 60 stradalo u Drugom svjetskom ratu. Poslijeratna obnova flote obuhvatila je ugovor o izgradnji ukupno 100 brodova u brodogradilištu Vickers Armstrongs iz Newcastlea od čega i četiri istovjetna putničko-teretna broda sagrađena 1953.godine za liniju prema Južnoj Africi. Bili su to brodovi CITY OF PORT ELIZABETH, CITY OF DURBAN, CITY OF EXETER i CITY OF YORK.

Putničko-teretni brod CITY OF YORK je izgrađen 1953. kao posljednji iz ove serije brodova. Plovio je iz Londona prema Africi i to za gradove Las Palmas- Kanarski otoci, Cape Town- JAR, Port Elizabeth – JAR, East London – JAR, Durban – JAR. Lourenco Marques – Mozambik i Beira – Mozambik. Plovidba od Londona do Cape Towna s ticanjem navedenih luka je trajala 15 dana. Godine 1971. je prodan grčkoj brodarskoj kompaniji Karageorgis Lines, koja ga je preuredila kao trajekt (ro- ro putnički) s prihvatom 800 putnika i 470 automobila na pruzi Patras, Brindisi, Ancona i natrag. Daju mu ime MEDITERRANEAN SKY i sada ima 16533 BRT-a.

Koncem 1987.godine nakratko odlazi u Argentinu gdje pod novim imenom SITERRANEAN SKY plovi godinu dana iz luke Ushuaia u Argentini prema Antarktiku. Ponovo se vraća u Sredozemlje pod starim imenom MEDITERRANEAN SKY i nastavlja ploviti na istoj liniji. Zanimljivo je da 1995. sudjeluje kao transportni vojni brod u američkim invazijama prvo u Somaliji, a potom i na Haitiju. Sljedeće godine je ponovo u Jadranu između Patrasa i Barija, ali je već koncem 1996. raspremljen, prvo u Patrasu, a od 1999. u zaljevu Eleusis ispred Pireja. Kada je 2002. brodu zbog naglog prodora mora zaprijetilo potapanje, posada ga je namjerno nasukala na plićak uz samu obalu gdje se i danas u doista žalosnom stanju još uvijek nalazi. Pola broda je bokom u moru, a pola je na površini.

MEDITERRANEAN SKY je ukupno 11 puta kao kruzer uplovio u grušku luku, prvi put 6. listopada 1985. u 8:00 da bi sa 661 putnikom otplovio u 17:00 u pravcu Krfa. Sljedeće godine ne dolazi, a 1987. dva puta i to 28. svibnja i 9. listopada kada odlazi prema Anconi. U 1988. godini uplovljava ukupno 3 puta a 1989. pet puta. Nažalost, 13. listopada 1989. posljednji put podiže sidro i ovamo se više nikada ne vraća. Tako je i ovaj brod, član četvorke doista zanimljive sudbine, u svoje brojne plovidbe uključio i Dubrovnik kao svoju nezaobilaznu luku.

MEDITERRANEAN SKY je 2017. godine posjetila poznata udruga sprej grafita iz Berlina imena “1UP“. Na njegovom su boku nacrtali svoj logo koji se i danas može vidjeti iz satelita na Google Earthu.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video