Iako jedna lasta ne čini proljeće, svakako raduje što je u konačnici tek u posezoni u Rijeku stigao prvi kruzer od 2019. godine. Da podsjetimo, lani je u Rijeku stigao jedan ovakav putnički brod, međutim, samo na remont. Koronakriza je lani potpuno opustošila ovaj turistički segment, dok se ove godine kruzing ipak počeo pokretati, piše Novi list.
Podsjetimo, u Rijeku je za sada jedini kruzer ove godine stigao proteklog vikenda. Riječ je o brodu MS Eurodam koji plovi u sastavu američke kompanije Holland America Line, a čiji su brodovi već ticali Rijeku kao destinaciju u vrijeme prije koronakrize. Ovaj njihov brod u Rijeku je, pak, stigao prvi put. Prije toga je bio u Dubrovniku, Korčuli, Zadru, a nakon Rijeke otplovio je put Zadra pa Kopra nakon čega stiže u Veneciju, svoju finalnu destinaciju.
Rajko Jurman, voditelj Odjela komercijalnih poslova Lučke uprave (LU) Rijeka, pojasnio je da je na brodu bilo oko 950 putnika te 845 članova posade.
Sam brod ima kapacitet 2.100 putnika, međutim, zbog poštovanja epidemioloških mjera, ukrcava se od 50 do 70 posto tog kapaciteta. Tu je i niz drugih sigurnosnih protokola, uz ostalo, činjenica da svi članovi posade i putnici moraju biti cijepljeni protiv bolesti COVID-19 što daje dodatnu sigurnost, rekao je Jurman.
Inače, zbog radova na kontejnerskom terminalu Brajdica, kao i najave lošeg vremena i jakog juga, brod je iz sigurnosnih razloga ostao vezan na sidrištu ispred Rijeke te su putnici na kopno prebacivani brodskim tenderima. Što se tiče najava dolazaka drugih brodova, postoji mogućnost da krajem listopada u Rijeku stigne i jedan kruzer, i to kompanije MSC, međutim, još nije konačno potvrđeno. Činjenica je da i same kompanije svoje rute prilagođavaju epidemiološkoj situaciji, kako u zemljama iz kojih im dolaze gosti, tako i u destinacijama u koje uplovljavaju.
Situacija se ove godine polako počela kretati nabolje. Poznato je, naime, da su kompanije u koronakrizi pretrpjele ogromne gubitke i da su svi jedva čekali da krenu s itinererima. No, jasno da i dalje plove sa smanjenim kapacitetima, osim toga svaka kompanija ima svoju politiku, odnosno pravila oko epidemiološke sigurnosti, osim što, kao što sam ranije spomenuo, ukrcavaju isključivo članove posade koji su u potpunosti cijepljeni, kaže Jurman.
Upravo prošlog tjedna, u Miamiju je održan najveći svjetski sajam kruzing industrije Seatrade Cruise Global koji je s proljeća prebačen u ovaj termin te je održan hibridno, dakle, dijelom uživo, dijelom online. I mi Rijeku kompanijama u pravilu predstavljamo za sada online kanalima i na online sastancima. Za sezonu 2022. za sada imamo nekih 20-ak najava ticanja brodova, međutim, moramo uzeti u obzir da će sve i dalje ovisiti o epidemiološkoj situaciji, da je neizvjesnost i dalje velika te da se sve odlučuje dosta kratkoročno, ukazao je voditelj Odjela komercijalnih poslova u LU Rijeka.
Inače, MS Eurodam, prema informacijama s web stranica kompanije, ponovo je krenuo na 12-dnevnu turu iz Venecije, no za sada u itinereru nije navedena Rijeka pa ostaje za vidjeti hoće li i ovaj kruzer u grad na Rječini stići ponovo za tjedan dana.
Rijeka je prije pandemije, u 2019. godini imala 24 ticanja kruzera, dok je lani, u godini kada je bila Europska prijestolnica kulture, LU Rijeka zaprimila rezervacije za pristajanje sveukupno 41 broda s nešto više od 74 tisuće putnika. Jasno, pandemija je cjelokupan kruzing sektor bacila na koljena, pa su ticanja ovih brodova lani u potpunosti izostala.