O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Objavljen Kodeks ponašanja za kompanije kako bi se zaštitila prava pomoraca

S obzirom na veliku potrebu da se krene s rješavanjem sustavnih izazova koji ugrožavaju ljudska prava i dobrobit gotovo 2 milijuna pomoraca diljem svijeta, danas je objavljen Kodeks ponašanja (Code of Conduct) i alat za samoprocjenu za kompanije, javlja Splash247.

Inicijativa ima za cilj podržati sigurno i zdravo radno okruženje na brodu te nadilazi ILO-ovu Konvenciju o radu pomoraca (MLC) kako bi se u središte pozornosti stavio cijeli spektar prava i dobrobiti pomoraca, počevši od uvjeta zapošljavanja i minimalnog broja članova posade do sustava za podnošenje žalbi.

Na temelju međunarodnih standarda i načela rada i ljudskih prava, kodeks ponašanja i alat za samoprocjenu nastali su tijekom osam mjeseci konzultacija i suradnje s vlasnicima brodova, operaterima, čarterima, vlasnicima tereta, udrugama pomoraca, civilnim društvom i drugima.

Projekt su pokrenuli Sustainable Shipping Initiative (SSI) i Institut za ljudska prava i poslovanje (IHRB), u suradnji sa Rafto Foundation for Human Rights and RightShip. Ključni članovi SSI-a imali su aktivnu ulogu u njegovom razvoju, uz stručno mišljenje Forum for the Future, tvrtke Louis Dreyfus, Oldendorff Carriers, South32, Standard Chartered Bank, Swire Shipping i Wilhelmsen Ship Management.

Kako piše Safety4Sea, Kodeks ponašanja ne pokriva neka od zdravstvenih i sigurnosnih pitanja jer su ona obuhvaćena MLC-om i drugim detaljnijim konvencijama, regulatornim zahtjevima, standardima, kodeksima i inspekcijama.

Vlasnici i operatori brodova obvezuju se:

  • cijeniti pomorce i poštivati ​​njihova ljudska prava te poštivati MLC i ostale relevantne sigurnosne i zdravstvene zahtjeve;
  • obavještavati i redovito educirati pomorce (uključujući časnike) i ostalo osoblje o pravima pomoraca i ovom Kodeksu ponašanja;
  • promicati inkluzivnu radnu kulturu kroz vodstvo, obuku i mentorstvo te poticati otvorenu komunikaciju i poboljšavanje morala i radnih odnosa na brodu i s osobljem na obali;
  • da će se prema pomorcima odnositi pošteno, s poštovanjem i dostojanstvom, i bez diskriminacije na temelju bilo kakvih obilježja;
  • osigurati jednake mogućnosti pri zapošljavanju, razvoju, promicanju, uvjetima i odredbama zapošljavanja i beneficija, prepoznavajući nedovoljno zastupljene skupine u industriji;
  • osigurati da na radnim mjestima nema diskriminacije, uznemiravanja ili nasilja bilo koje vrste;
  • ne tražiti daljnje izuzetke osim onih koji su već predviđeni zakonskim ili regulatornim okvirom u vezi s ljudskim pravima, uključujući prava radnika, zdravlje, sigurnost te pravila o očuvanju okoliša.

Kako bi se omogućilo hitno djelovanje u cijeloj industriji, RightShip je pokrenuo internetski alat za samoprocjenjivanje. Ovaj upitnik pruža praktične smjernice o korištenju Kodeksa ponašanja, pomaže vlasnicima brodova i operaterima da shvate svoju odgovornost prilikom procjene trenutnih operacija i načina rada, te posljedično pokazuje područja za poboljšanje.

Pandemija je stavila prava pomoraca u središte pozornosti, a mnogi pomorci prisiljeni su podnositi iznimno teške uvjete kako bi globalni lanci opskrbe i trgovina mogli nesmetano teći, istaknula je zamjenica izvršnog direktora IHRB-a. Očekujemo mnogo od njih, a ispravno je i da oni od nas zauzvrat očekuju odgovarajući standard skrbi, uvjete i kvalitetu.

S obzirom na veliku potrebu da se krene s rješavanjem sustavnih izazova koji ugrožavaju ljudska prava i dobrobit gotovo 2 milijuna pomoraca diljem svijeta, danas je objavljen Kodeks ponašanja (Code of Conduct) i alat za samoprocjenu za kompanije, javlja Splash247.

Inicijativa ima za cilj podržati sigurno i zdravo radno okruženje na brodu te nadilazi ILO-ovu Konvenciju o radu pomoraca (MLC) kako bi se u središte pozornosti stavio cijeli spektar prava i dobrobiti pomoraca, počevši od uvjeta zapošljavanja i minimalnog broja članova posade do sustava za podnošenje žalbi.

Na temelju međunarodnih standarda i načela rada i ljudskih prava, kodeks ponašanja i alat za samoprocjenu nastali su tijekom osam mjeseci konzultacija i suradnje s vlasnicima brodova, operaterima, čarterima, vlasnicima tereta, udrugama pomoraca, civilnim društvom i drugima.

Projekt su pokrenuli Sustainable Shipping Initiative (SSI) i Institut za ljudska prava i poslovanje (IHRB), u suradnji sa Rafto Foundation for Human Rights and RightShip. Ključni članovi SSI-a imali su aktivnu ulogu u njegovom razvoju, uz stručno mišljenje Forum for the Future, tvrtke Louis Dreyfus, Oldendorff Carriers, South32, Standard Chartered Bank, Swire Shipping i Wilhelmsen Ship Management.

Kako piše Safety4Sea, Kodeks ponašanja ne pokriva neka od zdravstvenih i sigurnosnih pitanja jer su ona obuhvaćena MLC-om i drugim detaljnijim konvencijama, regulatornim zahtjevima, standardima, kodeksima i inspekcijama.

Vlasnici i operatori brodova obvezuju se:

  • cijeniti pomorce i poštivati ​​njihova ljudska prava te poštivati MLC i ostale relevantne sigurnosne i zdravstvene zahtjeve;
  • obavještavati i redovito educirati pomorce (uključujući časnike) i ostalo osoblje o pravima pomoraca i ovom Kodeksu ponašanja;
  • promicati inkluzivnu radnu kulturu kroz vodstvo, obuku i mentorstvo te poticati otvorenu komunikaciju i poboljšavanje morala i radnih odnosa na brodu i s osobljem na obali;
  • da će se prema pomorcima odnositi pošteno, s poštovanjem i dostojanstvom, i bez diskriminacije na temelju bilo kakvih obilježja;
  • osigurati jednake mogućnosti pri zapošljavanju, razvoju, promicanju, uvjetima i odredbama zapošljavanja i beneficija, prepoznavajući nedovoljno zastupljene skupine u industriji;
  • osigurati da na radnim mjestima nema diskriminacije, uznemiravanja ili nasilja bilo koje vrste;
  • ne tražiti daljnje izuzetke osim onih koji su već predviđeni zakonskim ili regulatornim okvirom u vezi s ljudskim pravima, uključujući prava radnika, zdravlje, sigurnost te pravila o očuvanju okoliša.

Kako bi se omogućilo hitno djelovanje u cijeloj industriji, RightShip je pokrenuo internetski alat za samoprocjenjivanje. Ovaj upitnik pruža praktične smjernice o korištenju Kodeksa ponašanja, pomaže vlasnicima brodova i operaterima da shvate svoju odgovornost prilikom procjene trenutnih operacija i načina rada, te posljedično pokazuje područja za poboljšanje.

Pandemija je stavila prava pomoraca u središte pozornosti, a mnogi pomorci prisiljeni su podnositi iznimno teške uvjete kako bi globalni lanci opskrbe i trgovina mogli nesmetano teći, istaknula je zamjenica izvršnog direktora IHRB-a. Očekujemo mnogo od njih, a ispravno je i da oni od nas zauzvrat očekuju odgovarajući standard skrbi, uvjete i kvalitetu.