O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tajfun uzrokovao dosad najveće gužve u lukama u jugoistočnoj Aziji

Tajfun Kompasu uzrokovao je najveće gužve u kontejnerskom prijevozu u posljednjih nekoliko mjeseci, a sada se zagušenja protežu diljem jugoistočne Azije, piše gCaptain.

Iako su se lučke operacije u Shenzhenu i Hong Kongu nakon prolaska tropske oluje uglavnom vratile u normalu, ukupan broj kontejnerskih brodova na ova dva vitalna čvorišta popeo se u petak na 271, što je najveći zabilježen broj otkako je Bloomberg News počeo pratiti podatke u travnju.

U petak je zabilježeno najmanje 109 brodova koji usidreni čekaju na ulazak u luke, što je velik porast u odnosu na četvrtak, kada je zabilježeno 67 brodova.

Lanac opskrbe trenutno je vrlo opterećen te svaki mali događaj uzrokuje još jedan veliki problem, rekao je James Teo, analitičar Bloomberg Intelligencea. Postoji previše točaka u kojima su zabilježena zagušenja.

Dodaje da očekuje da će zagušenje luka vjerojatno potrajati najmanje do kraja siječnja iduće godine.

Oluja, koja je stigla do Vijetnama, također je uzrokovala nakupljanje brodova u Haiphongu, trećoj najvećoj kontejnerskoj luci u toj zemlji. Broj kontejneraša koji čekaju kraj Singapura dosegao je najvišu razinu od 21. srpnja, kada je tajfun In-fa prošao kroz Šangaj i na sličan način utjecao na opskrbni lanac u regiji.

Utjecaj tajfuna u Aziji proširio se kroz svjetski lanac opskrbe na sličan način kao uragan u Meksičkom zaljevu, koji je uzrokovao zastoje u najvećim američkim lukama, ali posljedično i drugim državama. Američki predsjednik Joe Biden najavio je u srijedu da će luka Los Angeles sada raditi 24 sata dnevno kako bi se pokrili zaostaci.

Hrvatski kapetan o gužvama u kalifornijskim lukama: Stotine brodova ovdje čeka tjednima

Gužve u najvećoj američkoj kontejnerskoj luci i dalje su prisutne, pokazuju podaci koje je prikupio Bloomberg, ali su se smanjile za 2,9% iznad medijana u razdoblju od travnja do listopada.

Tajfun Kompasu uzrokovao je najveće gužve u kontejnerskom prijevozu u posljednjih nekoliko mjeseci, a sada se zagušenja protežu diljem jugoistočne Azije, piše gCaptain.

Iako su se lučke operacije u Shenzhenu i Hong Kongu nakon prolaska tropske oluje uglavnom vratile u normalu, ukupan broj kontejnerskih brodova na ova dva vitalna čvorišta popeo se u petak na 271, što je najveći zabilježen broj otkako je Bloomberg News počeo pratiti podatke u travnju.

U petak je zabilježeno najmanje 109 brodova koji usidreni čekaju na ulazak u luke, što je velik porast u odnosu na četvrtak, kada je zabilježeno 67 brodova.

Lanac opskrbe trenutno je vrlo opterećen te svaki mali događaj uzrokuje još jedan veliki problem, rekao je James Teo, analitičar Bloomberg Intelligencea. Postoji previše točaka u kojima su zabilježena zagušenja.

Dodaje da očekuje da će zagušenje luka vjerojatno potrajati najmanje do kraja siječnja iduće godine.

Oluja, koja je stigla do Vijetnama, također je uzrokovala nakupljanje brodova u Haiphongu, trećoj najvećoj kontejnerskoj luci u toj zemlji. Broj kontejneraša koji čekaju kraj Singapura dosegao je najvišu razinu od 21. srpnja, kada je tajfun In-fa prošao kroz Šangaj i na sličan način utjecao na opskrbni lanac u regiji.

Utjecaj tajfuna u Aziji proširio se kroz svjetski lanac opskrbe na sličan način kao uragan u Meksičkom zaljevu, koji je uzrokovao zastoje u najvećim američkim lukama, ali posljedično i drugim državama. Američki predsjednik Joe Biden najavio je u srijedu da će luka Los Angeles sada raditi 24 sata dnevno kako bi se pokrili zaostaci.

Hrvatski kapetan o gužvama u kalifornijskim lukama: Stotine brodova ovdje čeka tjednima

Gužve u najvećoj američkoj kontejnerskoj luci i dalje su prisutne, pokazuju podaci koje je prikupio Bloomberg, ali su se smanjile za 2,9% iznad medijana u razdoblju od travnja do listopada.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video