Cijene vozarina za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (LNG) od početka mjeseca su se više nego udvostručile. Posljedica je to energetske krize koja je zahvatila Aziju i Europu, što povećava potražnju za plovilima, piše gCaptain.
Cijena dnevnog najma za TFDE plovila (Tri-Fuel Diesel-Electric), kapaciteta 160 000 kubičnih metara, koja prevoze LNG do luka u Pacifiku, u utorak je porasla na 202 500 dolara, što je najveća cijena od 15. siječnja, prema podacima Spark Commoditiesa.
Za istu vrstu brodova koji plove Atlantikom, cijena najma je u petak dosegla najveću vrijednost od kraja siječnja ove godine, ali je u utorak pala na 138 250 dolara dnevno, pokazali su podaci Sparka.
U svakom slučaju, cijene najma su se više nego udvostručile od početka mjeseca.
Budući da se LNG terminali vraćaju u operacije nakon redovnih održavanja, a očekuje se i da će opskrba u bliskoj budućnosti rasti kako bi se zadovoljila povećana potražnja zbog grijanja tijekom zime, razni izvori pišu o tome kako nema dovoljno dostupnih brodova.
Postoji vrlo ograničen broj dostupnih brodova, a ako dođe do povećanja potražnje, cijene najma mogle bi znatno porasti, rekao je Tim Mendelssohn, izvršni direktor Sparka.
Cijene vozarina na svim rutama ovog su tjedna u porastu i vjerojatno će oboriti prethodno postavljene rekorde.
Očekuje se zagušenje i u Panamskom kanalu, kojim prolaze brodovi koji prevoze LNG iz SAD-a u Aziju, a ove zime će vrlo mali broj brodova biti dostupan za čarter na licu mjesta, rekao je Oystein Kalleklev, izvršni direktor FLEX LNG Managementa.
Ovo se događa u vrijeme kada su cijene tereta visoke, pa su mnogi spremni plaćati i veće iznose za vozarine, rekao je Kalleklev, dodajući da se očekuje da će cijene prijevoza i dalje rasti tijekom sljedećih nekoliko mjeseci, iako to ovisi i o vremenu.
Obično cijene dosegnu vrhunac u drugoj polovici prosinca. U slučaju hladne zime, što se čini vjerojatnim s obzirom na pojavu fenomena poput La Nine, cijene vozarina mogle bi ostati povišene do početka veljače, dodao je Kalleklev.
Ponovna potražnja za LNG-om sljedeće godine, kako bi se nadopunila niska razina zaliha, mogla bi održati cijene prijevoza na visokim razinama tijekom zime, dodao je.