O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zbog povećane potražnje za LNG-om cijene najma brodova udvostručile se od početka listopada

Cijene vozarina za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (LNG) od početka mjeseca su se više nego udvostručile. Posljedica je to energetske krize koja je zahvatila Aziju i Europu, što povećava potražnju za plovilima, piše gCaptain.

Cijena dnevnog najma za TFDE plovila (Tri-Fuel Diesel-Electric), kapaciteta 160 000 kubičnih metara, koja prevoze LNG do luka u Pacifiku, u utorak je porasla na 202 500 dolara, što je najveća cijena od 15. siječnja, prema podacima Spark Commoditiesa.

Za istu vrstu brodova koji plove Atlantikom, cijena najma je u petak dosegla najveću vrijednost od kraja siječnja ove godine, ali je u utorak pala na 138 250 dolara dnevno, pokazali su podaci Sparka.

U svakom slučaju, cijene najma su se više nego udvostručile od početka mjeseca.

Budući da se LNG terminali vraćaju u operacije nakon redovnih održavanja, a očekuje se i da će opskrba u bliskoj budućnosti rasti kako bi se zadovoljila povećana potražnja zbog grijanja tijekom zime, razni izvori pišu o tome kako nema dovoljno dostupnih brodova.

Postoji vrlo ograničen broj dostupnih brodova, a ako dođe do povećanja potražnje, cijene najma mogle bi znatno porasti, rekao je Tim Mendelssohn, izvršni direktor Sparka.

Cijene vozarina na svim rutama ovog su tjedna u porastu i vjerojatno će oboriti prethodno postavljene rekorde.

Očekuje se zagušenje i u Panamskom kanalu, kojim prolaze brodovi koji prevoze LNG iz SAD-a u Aziju, a ove zime će vrlo mali broj brodova biti dostupan za čarter na licu mjesta, rekao je Oystein Kalleklev, izvršni direktor FLEX LNG Managementa.

Ovo se događa u vrijeme kada su cijene tereta visoke, pa su mnogi spremni plaćati i veće iznose za vozarine, rekao je Kalleklev, dodajući da se očekuje da će cijene prijevoza i dalje rasti tijekom sljedećih nekoliko mjeseci, iako to ovisi i o vremenu.

Obično cijene dosegnu vrhunac u drugoj polovici prosinca. U slučaju hladne zime, što se čini vjerojatnim s obzirom na pojavu fenomena poput La Nine, cijene vozarina mogle bi ostati povišene do početka veljače, dodao je Kalleklev.

Ponovna potražnja za LNG-om sljedeće godine, kako bi se nadopunila niska razina zaliha, mogla bi održati cijene prijevoza na visokim razinama tijekom zime, dodao je.

Cijene vozarina za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (LNG) od početka mjeseca su se više nego udvostručile. Posljedica je to energetske krize koja je zahvatila Aziju i Europu, što povećava potražnju za plovilima, piše gCaptain.

Cijena dnevnog najma za TFDE plovila (Tri-Fuel Diesel-Electric), kapaciteta 160 000 kubičnih metara, koja prevoze LNG do luka u Pacifiku, u utorak je porasla na 202 500 dolara, što je najveća cijena od 15. siječnja, prema podacima Spark Commoditiesa.

Za istu vrstu brodova koji plove Atlantikom, cijena najma je u petak dosegla najveću vrijednost od kraja siječnja ove godine, ali je u utorak pala na 138 250 dolara dnevno, pokazali su podaci Sparka.

U svakom slučaju, cijene najma su se više nego udvostručile od početka mjeseca.

Budući da se LNG terminali vraćaju u operacije nakon redovnih održavanja, a očekuje se i da će opskrba u bliskoj budućnosti rasti kako bi se zadovoljila povećana potražnja zbog grijanja tijekom zime, razni izvori pišu o tome kako nema dovoljno dostupnih brodova.

Postoji vrlo ograničen broj dostupnih brodova, a ako dođe do povećanja potražnje, cijene najma mogle bi znatno porasti, rekao je Tim Mendelssohn, izvršni direktor Sparka.

Cijene vozarina na svim rutama ovog su tjedna u porastu i vjerojatno će oboriti prethodno postavljene rekorde.

Očekuje se zagušenje i u Panamskom kanalu, kojim prolaze brodovi koji prevoze LNG iz SAD-a u Aziju, a ove zime će vrlo mali broj brodova biti dostupan za čarter na licu mjesta, rekao je Oystein Kalleklev, izvršni direktor FLEX LNG Managementa.

Ovo se događa u vrijeme kada su cijene tereta visoke, pa su mnogi spremni plaćati i veće iznose za vozarine, rekao je Kalleklev, dodajući da se očekuje da će cijene prijevoza i dalje rasti tijekom sljedećih nekoliko mjeseci, iako to ovisi i o vremenu.

Obično cijene dosegnu vrhunac u drugoj polovici prosinca. U slučaju hladne zime, što se čini vjerojatnim s obzirom na pojavu fenomena poput La Nine, cijene vozarina mogle bi ostati povišene do početka veljače, dodao je Kalleklev.

Ponovna potražnja za LNG-om sljedeće godine, kako bi se nadopunila niska razina zaliha, mogla bi održati cijene prijevoza na visokim razinama tijekom zime, dodao je.