Novim raspisanim natječajem, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, odlučilo je dovesti kruzing turizam u Zagreb. Kako je prošlog petka pisao Večernji u svom tiskovnom izdanju, Natječajem Ministarstva vrijedan milijun kuna, planira se proširiti korito rijeke Save i dovesti u Zagreb brod koji bi vozio Savom na relaciji Jarun-Borovje. Zagrebački kruzing turizam, vodio bi se brodovima kakvi su već vidljivi u Ljubljani, prenosi portal Zagreb.info.
Prvi korak je koncept projekta vrijedan milijun kuna, a natječaj za njegovu izradu Ministarstvo je već raspisalo pa dobilo čak i prvu žalbu na dokumentaciju koja će proces odabira tvrtke za izradu potrebnih nacrta malo odgoditi. Ali do početka sljedeće godine, kažu nam, trebalo bi se znati tko će osmisliti koncepcijski, idejni, i glavni projekt plovidbe Savom, pisao je Večernji.
Prema zamisli ministarstva, Sava bi trebala imati pet pristaništa.
“Jarun-istok” (na lijevoj obali rijeke, povezujući istočni dio Jaruna i biti skelski prijelaz prema Laništu), “Lanište” (na desnoj obali), “Hendrixov most” (ujedno i intermodalna točka s tramvajskim i autobusnim prijevozom na okretištu Savski most), “Most slobode” i “Most mladosti” (gdje će se povezivati Savica i Borovje).
Ministarstvo želi da u Savu stanu plovila dužine pet do 15 metara s gazom od 0,7 metara, smatrajući da je krajnje vrijeme da glavni grad svoju rijeku stavi u pogon.
Velika turistička ponuda koju metropola pruža svakako se može oplemeniti novom atrakcijom koja će povezati Zagrepčane i Savu, te uvesti novu, vodnu dimenziju razgledavanja te uspostaviti plovidbu rijekom kroz grad. Pružanjem dodatnih usluga putnicima privlači se veći broj posjetitelja, a pružanjem dodatnih i kvalitetnih usluga brodarima privlači se veći broj brodova za kružna putovanja, rekli su iz Ministarstva Večernjem listu.
Pored produbljivanja riječnog korita i razradbe pristaništa (koja bi trebala biti trapezasta i samopodešavajuća kako se ne bi potopila porastom vodostaja), potrebno je napraviti i zimovnik za brodove preko zime.
Za njega se predviđa podizanje brodova iz rijeke autodizalicom na jednom od mostova preko Save te transport u garažu. Ova opcija predstavlja jednostavno rješenje bez velikih infrastrukturalnih ulaganja te dodatnu sigurnost za zimovanje brodova u čuvanoj garaži, rekli su iz Ministarstva, ostavljajući mogućnost da bi se brodovi čuvali zajedno sa ZET-ovim tramvajima i busevima.